Kan inte logga in
Stellan Andersson
2018-06-07
Hej,
När jag försöker logga in på Standard Accounts får jag upp felmeddelandet:
c:users/admin/desktop/hob/hansa.hct missing

Detta skedde i samband av att min son laddade ned clienten på sin dator för att få tillgång till mina företag på Standard Account.

En övrig fråga,funkar Standard Account på Mac?
mvh
Stellen
Per
2018-06-07
Hej Stellan.

Fråga: Har din sons dator ett annat operativsystem än din egen dator? Använder du Mac, och han Windows? Ifall ni använder samma, har ni då samma version av operativsystemet?
Ifall ni har olika så kan det vara en orsak till problemet.

Det verkar som att den nedladdade klienten inte är komplett, vänligen prova att ladda ner den igen från MyStandard. Ni kan ta bort klienten ni nyss laddade ner, eftersom den verkar sakna en fil.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Stellan Andersson
2018-06-07
Skrivet av:Per11:57 7 Jun 2018
Hej Stellan. Fråga: Har din sons dator ett annat operativsystem än din egen dator? Använder du Mac, och han Windows? Ifall ni använder samma, har ni då samma version av operativsystemet? Ifall ni har olika så kan det vara en orsak till problemet.
Hej,
Jag använder Windows. Men jag kommer inte in som jag brukar göra. Jag har inte gjort någon förändring, utan det var min son som försökte ladda ned sin klient och det var i samband med detta som jag inte längre kunde logga in.

Men skall även jag ladda ned klienten på nytt på min dator. (Min son får då ladda ned den på sina andra dator med Windows
Stellan
Per
2018-06-07
Hej.

Du menar alltså att det är din äldre klient som påverkas efter att din son laddat ner en klient på sin egen dator?

Ja, prova att ladda ner ny klient till din egen dator och se ifall det går bättre att komma sig på programmet.

Kom ihåg att ladda ner klienten från korrekt server, ifall du har andra (overksamma) liggandes i MyStandard.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Stellan Andersson
2018-06-07
Skrivet av:Per12:46 7 Jun 2018
Hej. Du menar alltså att det är din äldre klient som påverkas efter att din son laddat ner en klient på sin egen dator? Ja, prova att ladda ner ny klient till din egen dator och se ifall det går bättre att komma sig på programmet. Kom ihåg at
Ja, jag kom in först via min kilent. Men precis efter att min son försökte ladda ned den via min inloggning - där han valde "connect" som kom jag inte längre in.

Men om jag skall ladda ned en ny kilent - vart hittar jag den? (Alltså från "Korrekt Server")
Stellan Andersson
2018-06-07
Skrivet av:Stellan Andersson14:52 7 Jun 2018
Ja, jag kom in först via min kilent. Men precis efter att min son försökte ladda ned den via min inloggning - där han valde "connect" som kom jag inte längre in. Men om jag skall ladda ned en ny kilent - vart hittar jag den? (Alltså från "Korrekt
Hej,
Nu fick jag till det på min dator. Men som jag förstod det måste min son ha samma operativsystem som mig för att detta skall funka? Att han även han ser bokföringen men på sin dator?
Per
2018-06-07
Hej.

Ser jag i loggen så är det den som heter "AB Munditia // Fredriksson@Andersson Holding AB" som har varit aktiv idag.
Ni borde även minnas var någonstans din son laddade ner sin klient ifrån tidigare.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
This thread has been closed for further comments. Please create a new thread
Tillbaka till listan
Senaste inläggen
William Zethraeus
Hej Jan! Tack för ditt meddelande. Du behöver gå till Marknadsplats och prenumerera på funktionen...
13:31 7 Mar 2025
William Zethraeus
Did it work?...
10:28 26 Feb 2025

Vi bevakar forumet under ordinarie kontorstid och vårt mål är att besvara alla frågor inom 24 timmar.

You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.