Vart är min bokföring?
Helena Callahan Golf Pro
2018-05-01
Öppnade programmet men ingenting finns där. Vad har hänt?
Detta står under MyStandard:

Helena Callahan Golf Pro
Server Management
Status : Configuration error

IP Address : undefined
Port : undefined
HTTP Port : undefined
Current Version :
Error : undefined
Per
2018-05-02
Hej.

Tack för meddelandet.

Jag finner tyvärr inte något företag med namnet "Helena Callahan Golf Pro" i vår databas. Inte heller i MyStandard.

Jag har några följdfrågor:
Är det Standard Ekonomi eller ERP du använder?
Är du säker på att "Helena Callahan Golf Pro" är det riktiga namnet?
Vilken epost använder du för att logga dig in på MyStandard?
Minns du vilket kundnummer ditt företag har?

Mvh.
Per
HansaWorld Support

Helena Callahan Golf Pro
2018-05-02
Skrivet av:Per11:58 2 Maj 2018
Hej. Tack för meddelandet. Jag finner tyvärr inte något företag med namnet "Helena Callahan Golf Pro" i vår databas. Inte heller i MyStandard. Jag har några följdfrågor: Är det Standard Ekonomi eller ERP du använder? Är du säker på att "He
Det är Standard Ekonomi.
Det är Helena Callahan Golf Pro som står när jag loggar in på MyStandard.
Email: helenacallahan@gmail.com

Customer Code    1034070
Per
2018-05-02
Hej.

Tack för informationen.

Jag har funnit ditt konto och det var av någon anledning låst.
Jag har öppnat upp ditt kontot nu.

Jag letade vidare efter 1034070 i MyStandard men fann inget där, så detta är en lokal installation, det finns ingen server eller backup i molnet utan allt ligger lokalt på klienten på eran dator.

Kontrollera ifall ni kommer in på kontot nu.
Prova att logga in med epost+lösenord, men även med användarnamn+lösenord.

Mvh.

Per
HansaWorld Support
Helena Callahan Golf Pro
2018-05-02
Hej Per

Jag är rätt säker på att jag använde eran molntjänst för min bokföring. Jag vill att du gör en grundligare undersökning vart mina data har tagit vägen och även varför mitt konto har ändrat namn och varför det var låst. Jag tror att det finns ett samband med att konton var låst och att min bokföring är försvunnen.

/Helena
Per
2018-05-03
Hej.

Du har inte möjlighet att sända oss en fil som borde finnas i din Standard Ekonomi? (hansa.log)

Du finner den genom att göra följande steg:

1. Finn fram till mappen där du har Standard Ekonomi installerat (Programmappen ifall du använder Windows, kolla även skrivbordet)

2. I mappen ska det finnas två ikoner, dels Standard Ekonomi-ikonen (blå) sedan även en fil som heter "Standard Accounts.hdf"

3. Öppna "Standard Accounts.hdf" och se ifall du finner en fil som heter "hansa.log"

4. Kopiera den, och lägg in den i ditt meddelande här i forumstråden (Choose Files) så ska jag ta en titt på den.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
This thread has been closed for further comments. Please create a new thread
Tillbaka till listan
Senaste inläggen
William Zethraeus
Hej Jan! Tack för ditt meddelande. Du behöver gå till Marknadsplats och prenumerera på funktionen...
13:31 7 Mar 2025
William Zethraeus
Did it work?...
10:28 26 Feb 2025

Vi bevakar forumet under ordinarie kontorstid och vårt mål är att besvara alla frågor inom 24 timmar.

You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.