Skrivet av:Per11:57 23 Apr 2018
Hej.
Tack för ditt meddelande.
1) Du anger att du inte får upp något inloggningsfönster. Kommer du fortfarande in på programmet och din bokföring? Skedde detta första gången du startade upp programmet, eller har det skett flera gånger. Vänlig
1) Det står i FAQen att efter import vill programmet starta om och sedan skall det komma upp ett inloggningsfönster. Det gjorde det inte (och gör inte heller vid omstart). Vad jag kan minnas har jag aldrig sett något inloggningsfönster, och jag har aldrig angett några inloggningsuppgifter. Men visst kan jag se min bokföring. Det skrev jag ju. Och inloggad verkar jag vara ändå, för nyss när jag scrollade igenom kontoplanen kom det upp ett fönster om att servern var upptagen.
2) Jag vet inte riktigt hur jag skall beskriva mer specifikt. Det som kommer upp är uppenbarligen en autogenererad standardiserad kontoplan, där de konton jag faktiskt har har flikats in på rätt nummer. Resultatet är hundratals konton för mycket och en absurd blandning av konton som inte har något med varandra att göra. Vart mailar jag skärmdumpar?
3) Det gäller alla rapporter jag hittills tittat på! Balans- och resultaträkningarnas rubriker är t ex på blandad svenska/engelska, medan grundbok, huvudbok, kontoplan, momsrapport och korrektionslista har dem helt på engelska.
Återkommer om 4).