All bokföring borta
2018-03-01
Hej,

Jag har laddat ner standard accounts och bokfört hela 2017 för vårt fotbollslag. Nu när jag försöker
öppna igen har allt försvunnit och jag kan inte logga in på Alingsås KIK.

Hur gör jag för att komma till rätt företag igen ??

Orkar inte göra om allt.

Ylva Carlén
Det här svaret är korrekt:
Skrivet av:Per11:15 2 Mar 2018
Hej igen.

Det verkar vara något fel med din klient som du har installerat på din dator.

Vänligen prova att logga in på mystandard.hansaworld.com och ladda ner en ny klient till din dator.

1. Gå till mystandard.hansaworld.com och logga in med samma epost+ lösenord som du loggar in på Standard Ekonomi.
2. Till vänster har du aktuella konton knutna till eposten. Du har troligtvis bara en, klicka på den.
3. Under "Server Management" finner du "Start" Klicka på den ifall servern inte redan är uppe och kör.
4. När servern startat upp (kan ta ett par minuter, du kan se status på server till vänster) så gå vidare till "Connect"
5. Klicka på "Connect" och välj att ladda ner ny klient.

Har du MAC så var noga med att du laddar ner den nya klienten i en nyskapt mapp på skrivbordet, INTE i Applications-mappen, då det då blir konflikt eftersom din tidigare installation ligger där.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Per
2018-03-01
Hej Ylva.

Tack för ditt meddelande.

Har du kundnummer och namn på företaget som är registrerat i Standard Ekonomi?

Tack.

Mvh.
Per

HansaWorld Support
2018-03-02
Skrivet av:Per15:12 1 Mar 2018
Hej Ylva. Tack för ditt meddelande. Har du kundnummer och namn på företaget som är registrerat i Standard Ekonomi? Tack. Mvh. Per HansaWorld Support
Hej,
Jag har inget kundnummer. Har bara registerat Alingsås KIk och min inloggning.
2018-03-02
Skrivet av:Per15:12 1 Mar 2018
Hej Ylva. Tack för ditt meddelande. Har du kundnummer och namn på företaget som är registrerat i Standard Ekonomi? Tack. Mvh. Per HansaWorld Support
Hej igen!
Nu får jag detta meddelande när jag försöker öppna programmet idag:

journaling enabled but journal folder is missing.
Per
2018-03-02
Hej,

Var god och följ det här stegen:
1. På din dator gå till Macintosh HD>>Users>>välj din användare>>Library>>Application Support>>HansaWorld>>Standard Ekonomi.hdf
Om du kan inte hitta Library under din användarmapp, du kan öppna Terminal och skriva "open library" utan "" och sedan klicka Enter på tangentbordet. Finder fönstret med Library kommer att öppnas.

(På Windows kan du hitta mappen Standard Ekonomi i Program Files>>HansaWorld.)

2. På mac - högerklicka en gång på Standard Ekonomi.hdf och välj Show Package Contents
3. Skapa en ny mapp, som heter journal

4. starta Standard Ekonomi och kolla om du får meddelandet igen

Mvh.
Per

HansaWorld Support
2018-03-02
Skrivet av:Per10:13 2 Mar 2018
Hej, Var god och följ det här stegen: 1. På din dator gå till Macintosh HD>>Users>>välj din användare>>Library>>Application Support>>HansaWorld>>Standard Ekonomi.hdf Om du kan inte hitta Library under din användarmapp, du kan öppna Terminal och s
Hej,

har gjort detta men säger"bad file present" när jag öppnar.
Det här svaret är korrekt:
Per
2018-03-02
Hej igen.

Det verkar vara något fel med din klient som du har installerat på din dator.

Vänligen prova att logga in på mystandard.hansaworld.com och ladda ner en ny klient till din dator.

1. Gå till mystandard.hansaworld.com och logga in med samma epost+ lösenord som du loggar in på Standard Ekonomi.
2. Till vänster har du aktuella konton knutna till eposten. Du har troligtvis bara en, klicka på den.
3. Under "Server Management" finner du "Start" Klicka på den ifall servern inte redan är uppe och kör.
4. När servern startat upp (kan ta ett par minuter, du kan se status på server till vänster) så gå vidare till "Connect"
5. Klicka på "Connect" och välj att ladda ner ny klient.

Har du MAC så var noga med att du laddar ner den nya klienten i en nyskapt mapp på skrivbordet, INTE i Applications-mappen, då det då blir konflikt eftersom din tidigare installation ligger där.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
2018-03-02
Tack, nu funkar det :)
Lämna en kommentar
You can subscribe to notifications for this post by selecting the 'star' icon on the top right corner of the post.
Tillbaka till listan
Senaste inläggen
William Zethraeus
Hej Jan! Tack för ditt meddelande. Du behöver gå till Marknadsplats och prenumerera på funktionen...
13:31 7 Mar 2025
William Zethraeus
Did it work?...
10:28 26 Feb 2025

Vi bevakar forumet under ordinarie kontorstid och vårt mål är att besvara alla frågor inom 24 timmar.

You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.