Intregerad bokföring
Bodbytryck
2018-01-25
Jag har försökt under veckan att per mail och i forumet få hjälp med att kunna använda intregerad bokföring. Faktura 371058 betalades den 10/1 2018.
Hälsningar
Fredrik Bergner

Bodbytryck
Per
2018-01-26
Hej Fredrik.

Tack för ditt meddelande.

Vi har öppnat upp ditt konto nu.
Vänligen logga in igen och gör ett försök.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Bodbytryck
2018-03-05
Hej Hansa

Som vanligt krånglar integrerad bokföring. Den 1/3 slutade den att fungera - samma dag som den ny fakturan kom- jag betalade samma dag men det har inte börjat att fungera till dags dato. Det händer väl ofta tycker jag att det krånglar. Vad är felet ?

Jag har vid några tillfällen påpekat fel i programmet men inte fått någon respons på mina inlägg. Finns det andra kanaler som man ska använda

Hälsningar

Fredrik Bergner

Bodbytryck
Per
2018-03-06
Hej Fredrik.

Ibland upplever vi problem med fakturabetalning då kunden har betalat för sent, fakturan hamnar i spamfiltret till eposten, kunden har registrerat ett nytt företag och betalat abbonnementet till ett äldre registrerat företag varför de inte får tillgång till in-apparna etc.

Pröva med att genomföra en underhållsrutin, ibland måste detta göras ifall du har registrerat fakturor under en period där du inte haft integrerad bokföring aktiverad.

Så här genomför du underhållsrutinen:
1. Starta upp Standard Ekonomi.
2. Välj: Modul-System
3. Gå till: Rutiner > Underhåll >> Generera räkenskapsbilaga

Jag har sökt men inte funnit fakturan i registret. Har du möjlighet att sända oss en betalningsbekreftelse/kvittering från köpet.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Bodbytryck
2018-03-06
Skrivet av:Per10:34 6 Mar 2018
Hej Fredrik. Ibland upplever vi problem med fakturabetalning då kunden har betalat för sent, fakturan hamnar i spamfiltret till eposten, kunden har registrerat ett nytt företag och betalat abbonnementet till ett äldre registrerat företag varför de
Hej

Skickar nu ett mail till sweden hansa med fakturakopia och betalningsdata, ( även som bilagai detta mail)

Noterade i ditt svar att det står "generera räkenskapsbilaga" hos mig står det " skapa transaktioner" .

Jag fick inget svar betr mina andra frågor.

Hälsningar

Fredrik

Per
2018-03-06
Hej Fredrik.

Tack för betalningsbekräftelsen, då har vi fått det.

Beklagar missförståndet, "generera räkenskapsbilaga" är från den norska versionen.
Fick du möjlighet att genomföra underhållsrutinen? Vad blev resultatet, fungerar Integrerad bokföring bättre efter detta?

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Bodbytryck
2018-03-06
Hej

Jag kommer åt underhållsrutinen och har provat den. Men det blir ingen skillnad för det som är bokfört efter den 1/3

Med vänlig hälsning,

FB
Martin
2018-03-07
Hej,

Om ni följer nedan steg ska det fungera:

1. Gå in i Marknadsplatsen och kontrollera att Integrerad bokföring ligger under aktiva prenumerationer.
Om inte, lägg till detta.
2.Därefter gå till modul System
2. Välj Rutiner
3. Välj Underhåll
4. Skapa transaktioner
5. Kör

Efter detta ska det fungera, har precis testat i demo data.

Hör gärna av er vid fortsatta problem.

Mvh,
Martin, HansaWorld Support
Bodbytryck
2018-03-07
Skrivet av:Martin10:22 7 Mar 2018
Hej, Om ni följer nedan steg ska det fungera: 1. Gå in i Marknadsplatsen och kontrollera att Integrerad bokföring ligger under aktiva prenumerationer. Om inte, lägg till detta. 2.Därefter gå till modul System 2. Välj Rutiner 3. Välj Underhåll
Hej Martin

Tyvärr blir det ingen skillnad

Intregerad bokföring ligger under aktiva prenumerationer

Jag har tittat på bokföringen och för den 28/2 ser allt ok ut men för den 1/3 och senare fungerar det ej.

Ring mig gärna 090-57081 el 070-5794805

Fredrik Bergner

Martin
2018-03-07
Hej Fredrik,

Enligt samtal under söker vi detta närmare.

Mvh,
Martin, HansaWorld Support
Bodbytryck
2018-03-08
Hej igen

Kommer ni fram till någon lösning ?

Håll mig gärna underrättad

Med vänlig hälsning,

Fredrik B
Martin
2018-03-08
Skrivet av:Bodbytryck14:27 8 Mar 2018
Hej igen Kommer ni fram till någon lösning ? Håll mig gärna underrättad Med vänlig hälsning, Fredrik B
Hej Fredrik,

Inväntar svar från en kollega. Återkommer så fort som möjligt.

Hälsningar,
Martin Arnbom
HansaWorld
Bodbytryck
2018-03-13
Hej Martin

Jag väntar fortfarande på ditt svar.

Jag har noterat att programmet "poppar upp" en ruta om att jag kan köpa Integrerad bokföring fast den ligger aktivt under marknadsplatsen.

Kan problemet vara att det inte är ordentligt bokförd i systemet ? Ska jag beställa en ny omg av Integrerad bokföring ?

Med vänlig hälsning,

Fredrik B
Per
2018-03-14
Hej Fredrik.

Ditt kundkonto var låst, vi har öppnat detta nu.

En kollega kommer att kontakta dig, ifall han inte får tag på dig, vänligen följ dessa instruktioner:

1. Gå in i Marknadsplatsen och kontrollera att Integrerad bokföring ligger under aktiva prenumerationer.
Om inte, lägg till detta.
2.Därefter gå till modul System
2. Välj Rutiner
3. Välj Underhåll
4. Skapa transaktioner
5. Kör

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Bodbytryck
2018-03-15
Hej Per och Martin
Allt fungerade igår efter upplåsningen ? men inte idag.

Rutan i rutiner --- underhåll finns inte

Hälsningar

Ber om att det ordnas så snart som mäjligt

Fredrik B

Per
2018-03-16
Hej.

Ditt konto 1077088 var av någon anledning låst, har öppnat det upp igen.
Får du tillgång nu?

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Bodbytryck
2018-03-16
Hej

Jag har tillgång nu så vitt jag kan se.

Det känns lite skakigt

Har du någon ide vad det kan bero på?

Hälsningar

Fredrik B
Per
2018-03-16
Hej.

Får du möjlighet att använda Integrerad Bokföring? Kan du skapa verifikat som läggs i huvudboken?

Kan du definiera "skakigt"? Menar du att programvaran inte fungerar som det ska, eller att det fungerar men att den har problem med att koppla upp mot server, eller tar lång tid för att genomföra kalkulationer?

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Bodbytryck
2018-03-17
Hej Per o Martin

Vad jag menade var att man känner en oro att programmet inte ska fungera som avsett. Intregerad bokföring fungerade i går fredag men efter ca en kvart i dag slutade intregerad bokföring att fungera. Det har nu hänt 3 ggr under mars. Efter upplåsning har det fungera men bara den dagen

Jag lovade komma med några noteringar om problem- här är dom.

1/ Vid utskrift till PDF från rapportmeny för grund och huvudbok hänger sig Standard Ekonomi och måste tvångsavslutas. Rapport till skärm, till Excel och skrivare fungerar. (Man kan skriva till PDF via skrivarens PDF).

2/ Vid export till Excel läggs in ett mellanslag som tusentalsavgränsare. (Gäller endast vid exporter till Mac. ) Det går att komma runt problemet med hjälp av sök och ersätt.

3/ Byte av företag.
I den senaste versionen frågas sedan man valt företag efter en ny inloggning men det fortsätter med ”förlorade kontakten med servern avsluta” och två val. Förvalt är rutan ”nej” men då hänger sig programmet eller ”ja” då avslutas programmet. Ologiskt

4/ Vid funktionen ”skapa transaktioner” finns valen inbetalning och betalning. Bättre ordval borde finnas,

5/ För utskrifter (finns även i skärmvarienten) finns en blandning av svenska och engelska även om man valt svensk språkversion- Har egentligen bara kosmetisk betydelse,

6/ Det går att datera och spara fakturor utanför gällande bokföringsår. Jag tror inte att det lät sig göras förut.

Med vänlig hälsning,

Fredrik
Per
2018-03-19
Hej Fredrik.

Jag har låst upp ditt kundkort igen, jag skall rapportera detta till mina kolleger så att vi kan undersöka varför ditt kundkort blir låst varje dag.

Vad gäller dina inrapporteringar av fel i programmet, så sätter vi stort pris på att du delger dessa. Jag kommer sammanfatta dessa och sända dem vidare.

Tack.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Bodbytryck
2018-03-20
Hej Per

Som vanligt blev mitt kundkort omedelbart låst igen. Eftersom det poppar upp att jag ska beställa "integrerad bokföring" vad händer då. Blir kontot upplåst då? En fundering

Bra att du uppskattade synpunker på fel/oklarheter. Jag skulle uppskatta återkopplingar

Med vänlig hälsning,

Fredrik B
Per
2018-03-20
Hej.

Har låst upp ditt konto igen, inväntar svar från mina kolleger om hur vi skall lösa ditt problem med att ditt konto ständigt blir låst.

"Eftersom det poppar upp att jag ska beställa "integrerad bokföring" vad händer då. Blir kontot upplåst då? En fundering"
Meddelandet som poppar upp, är det endast ett meddelande som informerar dig om att du bör beställa Integrerad Bokföring, eller är det ett ett svarsmeddelande? Får du det när du loggar dig in i systemet, eller när kommer detta meddelande upp?

Då du redan har tillgång till Integrerad Bokföring så skall inte detta meddelande dyka upp. Jag ska vidarebefordra denna informationen.

Mvh.
/Per

HansaWorld Support
Bodbytryck
2018-03-20
Hej Bra att du kunde låsa upp så snabbt.

Då jag startar för dagen ( Jag jobbar företrädesvis kvällar och helger) ser jag rutan "underhåll" men efter några minuter så poppar rutan "beställa intregerad bokföring" då är rutan borta.

Ger detta någon vägledning ?

h

Fredrik

Bodbytryck
2018-03-21
Hej Per

Som vanligt låsning av "integ bokf" det tog exakt en minut från det jag loggat in

Med vänlig hälsning,

Fredrik
Per
2018-03-21
Hej.

Öppnat upp kundkontot igen.

Vänligen uppdatera servern via mystandard.hansaworld.com och ladda ner en ny klient, det är möjligt detta hjälper ditt problem med ständigt låst kundkonto. Jag har en kollega som skall undersöka ditt problem närmare.

1: mystandard.hansaworld.com, logga in med Standard ID + lösenord
2: Gå till Update version/Oppdater versjon
3: Välj korrekt "Country og sedan "Release Version: 8.4 2018-03-06"
4: När uppdateringen är genomförd, vänligen gå till Connect/Koble til och ladda ner ny klient. Denna har nu Version: 8.4 2018-03-06
Använder du Macintosh, vänligen lägg den nya klienten i en nyskapt mapp på skrivbordet (inte i Applications)
Koppla upp och se ifall du fortfarande upplever problemet.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Bodbytryck
2018-03-21
Hej igen

Har nu uppdaterat och versionsnummer ser Ok ut.

Vi får väl avvakta till i morgon betr låsningar

Med vänlig hälsning,

Fredrik B

Bodbytryck
2018-03-22
Hej Per

Tyvärr ingen skillnad. Intregerad bokföring försvann efter ca 1 minut.

Med vänlig hälsning,

Fredrik
Per
2018-03-22
Hej.

Låst upp nu.

Jag eskalerer detta vidare.

Mvh.

Per
HansaWorld Support
Bodbytryck
2018-03-23
Hej Per

Som vanligt öppet en minut sen låsning.

Öppnar du kontot ?

Om problemen fortsätter, finns det någon som låser upp under lördag söndag ?

Med vänlig hälsning,

Fredrik b
Per
2018-03-23
Öppnat upp nu.

"Om problemen fortsätter, finns det någon som låser upp under lördag söndag?"
Vi arbetar vanligtvis inte på lördagar och söndagar, men jag kan göra ett undantag för dig då det inte är en stor sak.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Per
2018-03-23
Jag har bett om mer hjälp angående denna saken,

men en sak du skulle kunna prova göra nästa vecka är att avsluta din prenumeration den sista mars, och sedan abonnera på nytt den 1 april.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Per
2018-03-24
Öppnat upp 1077088.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Per
2018-03-25
Öppnat upp 1077088.
Per
2018-03-26
Hej.

Jag har återigen låst upp 1077088.

Kan du vara vänlig och se vilket kundenummer som visas när du är inne i programmet?

Gör såhär:
1. Från huvudmenyn klickar du på portföljikonen som heter "Marknadsplats"
2. Gå till "Kontodetaljer" här skall du se ditt kundenummer.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Bodbytryck
2018-03-26
Hej Per

I kontodetaljer är det samma kundnummer dvs 1077088

Med vänlig hälsning,

Fredrik B

Per
2018-03-27
Hej.

Som sagt, låt oss vänta till 31 mars, då avslutar du din prenumeration som oavsett går ut på detta datumet.

Sedan laddar du ned en ny klient från http://standard-accounts.com/swe/accounts och kopplar dig upp mot ditt företag igen.

Ifall ditt konto då INTE låser sig dagen efter, så fortsätter vi använda det.
Men ifall det fortsätter låsa sig, så kanske du måste starta ett nytt konto (server) och så får vi lägga in backupen där istället.

Mvh.
Per

HansaWorld Support
Bodbytryck
2018-03-29
Hej Per

Måste du fortfarande låsa upp mitt kundnummer varje dag eller har det hittats någon lösning?

Med vänlig hälsning,

Fredrik B
Bodbytryck
2018-04-02
Skrivet av:Bodbytryck11:08 29 Mar 2018
Hej Per Måste du fortfarande låsa upp mitt kundnummer varje dag eller har det hittats någon lösning? Med vänlig hälsning, Fredrik B
Hej Per

Jag avslutade min prenumeration den sista ( manuellt för säkerhetsskull) och tag bort allt Standard account från datorn, installerade om. Allt såg bra ut men ingen intregerad bokföring trots att marknadsplatsen visade att jag hade en aktiv prenumeration. Jag antar att det är något med min låsning.

Hör gärna av dig hur vi går vidare

Hälsningar

Fredrik
Per
2018-04-04
Hej.

Min kollega i Sydney har tittat på din sak och gjort några ändringar.
Vänligen undersök ifall du får tillgång nu.

Kontokortet skall inte vara låst längre.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Bodbytryck
2018-04-05
Hej Per
Tyvärr ingen skillnad. I morse var det olåst nån minut
Antar att kontot nu är låst, I marknadsplatsen ser det ut som min prenumeration är aktiv men ändå poppar en ruta upp om att jag kan beställa intregerad bokföring. Ska jag prova det ?

Jag kar betalt fakturan för april.

Med vänlig hälsning,
Per
2018-04-06
Hej.

Jag har eskalerat detta till våra utvecklare, det kan vara tal om en bug som gör att ditt kundkort låser sig varenda dag.
Kundkort låst upp för idag.

Mvh.

Per
HansaWorld Support
Bodbytryck
2018-04-10
Hej Per

Händer det något med min kundkortslåsning? Det har varit låst sedan i i fredags.

Med vänlig hälsning,

Fredrik
Per
2018-04-11
Hej Fredrik.

Jag beklagar att du får vänta, jag har inte fått något svar ännu på din sak men jag vet att vi arbetar med det. Jag har bett dem att lägga ett kol för att få saken löst.

Jag har öppnat upp ditt kundkonto nu igen.

Mvh.
Per

HansaWorld Support
Bodbytryck
2018-04-12
Hej Per

Hoppas att du kan öppna mitt kundkonto i morgon igen

Med vänlig hälsning,

Fredriik
Per
2018-04-13
Hej.

Öppnat upp.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Per
2018-04-19
Hej.
Våra utvecklare har möjligtvis funnit en lösning på ditt problem.
Har du möjlighet att ta en printscreen när du är inne i Marknadsplatsen och tittar på kontodetaljer?

1. Starta Standard Ekonomi
2. Från huvudsidan, gå till "Marknadsplats" (portföljikonen)
3. Gå till Kontodetaljer
4. Ta printscrren

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Bodbytryck
2018-04-19
Hej Per

Här kommer skärmdunpen

Notera att problemet började den första mars

Med vänlig hälsning,

Fredrik
Per
2018-04-23
Hej.

Beklagar sent svar.

Samma registreringsnummer låg kvar i ett mycket äldre kundkort som du använt sedan tidigare, vi har korrigerat detta registreringsnummer nu.

Det ser nu ut att fungera från vår sida, vänligen säg till ifall du upplever samma problem.

Mvh.
Per
HansaWorld Suport
Bodbytryck
2018-04-28
Hej igen Per

Det har fungerat bra sedan den 23 men i morse var det stopp igen med den intregerade bokföringen.

Är det nytt problen eller vad.

Bilden om att köpa intregerad bokföring poppar upp då och då. Måste jag beställa ?

Med vänlig hälsning,

Fredrik B

Per
2018-04-30
Hej.

Nej det är inget nytt problem utan vi arbetar fortfarande med att försöka ta reda på varför ditt kundkort låses varje dag.

Jag har eskalerat problemet så långt upp jag kan så vi kan bara vänta på resultat.

Jag har låst upp ditt kundkort igen.

Du har en prenumeration som löper ut vid midnatt.
Jag skulle rekommendera att du provar att stänga prenumerationen, och så välja att prenumerera på nytt igen för maj månad.

Jag återkommer när vi funnit ut vad problemet är, men vi har som sagt folk som arbetar med den här saken.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Bodbytryck
2018-04-30
Hej igen

Att stänga av har jag provat men jag provar väl igen

H

Fredrik B
Bodbytryck
2018-05-01
Hej Per

Avslutade igår och provade en ny pren idag

svar kom enligt skärmdump.

Med vänlig hälsning,

Fredrik
Per
2018-05-02
Hej.

Har öppnat upp kontot nu manuellt.
Undersök ifall det stängs imorgon.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Bodbytryck
2018-05-03
Skrivet av:Per09:14 2 Maj 2018
Hej. Har öppnat upp kontot nu manuellt. Undersök ifall det stängs imorgon. Mvh. Per HansaWorld Support
Jag har bara kunnat kolla en kortare stund ( 5 min ) men det fungerade då i alla fall

Med vänlig hälsning,

FB

Bodbytryck
2018-05-21
Skrivet av:Bodbytryck06:48 3 Maj 2018
Jag har bara kunnat kolla en kortare stund ( 5 min ) men det fungerade då i alla fall Med vänlig hälsning, FB
Hej Per

Integrerad bokföring fungerade fram till i lördags. Jag noterade att min betalning för maj bokfördes i samma tid. Kan det ha något samband?

Det har börjat att komma ett felmeddelande vid serveruppstart. Se bilaga. Går att komma runt med en start på MYStandard. Är det något problem som ska åtgärdas

Med vänlig hälsning,

Fredrik B
Per
2018-05-22
Hej Fredrik.

Tack för meddelandet.

Så Integrerad bokföring har fungerat fram till lördags?
Jag har manuellt öppnat upp ditt kundkort varje dag fram till lördags, så det är troligen anledningen till varför du inte haft tillgång till programmet tills idag igen.

Det där felmeddelandet är du inte ensam om att uppleva. Men du kommer runt det genom att starta om servern i MyStandard?
Vi ser på det där problemet just nu.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Bodbytryck
2018-05-30
Hej Per

Vet inte om du har glömt bort mig men integrerad bokföring har inte fungerat sedan i fredags

H

Fredrik B
Per
2018-05-31
Hej Fredrik.

Beklagar att du inte haft tillgång till programmet. Jag har inte varit närvarande senaste veckan men forumet skall ha varit övervakat under denna tid.
Jag har nu öppnat ditt kundkort.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Bodbytryck
2018-06-01
Hej Per

Vet inte om du har glömt bort mig men integrerad bokföring fungera inte

Det börjar kännas som att det är dags att försöka hitta något alternativ.

Problemen har som sagt varit av och till sen första mars,

H

Fredrik B
Bodbytryck
2018-06-01
Hej

Jag testade en ny prenumeration eftersom frågerutan poppade upp men fick bilagda rutor till svar i nämnd ordning

h

Fredrik
Per
2018-06-04
Hej Fredrik.

Du bör ha tillgång till modulen Integrerad bokföring, vänligen undersök ifall du får möjlighet att skapa verifikat.
Du kan också prova genomföra underhållsrutinen för verifikat, ifall du får möjlighet till detta så har du Integrerad bokföring:
Modul-System >> Rutiner > Underhåll >> Skapa transaktioner

Jag ser att du får upp popupfönster för att abonnera på Integrerad bokföring, så det är möjligt det är något fel i systemet.
Jag skall rapportera denna saken vidare.

Förstår din frustration, jag har eskalerat denna saken vidare så kan tyvärr inte göra mer än att varje dag låsa upp ditt konto.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Bodbytryck
2018-06-04
Hej Per

Ja det fungerar ju bra så länge du lever och har hälsan och kan starta om. Problemet är att jag ofta jobbar helger med bokföringen. Jag tänkte prova i kväll att inte avsluta standard A . Vi får se om det stängs automatiskt

H

Fredrik

Bodbytryck
2018-06-05
Hej Per

Jag ser att du har öppnat kontot. (bra) Jag jobbade fram till ca 00:30 i natt för att testa och inga problem så långt så jag lämnade dator och program i gång under natten. På morgonen hade Standard A avslutats plötsligt och då var också kontot låst. Så det hjälper inte att har program och dator igång för jämnan.

h

Fredrik
Per
2018-06-06
Hej.

Ja det stämmer, det sköts i realtid, annars skulle man som kund kunna exploatera detta genom att konstant ha datorn igång.
Jag har bett ansvariga om att fortsätta jobba med din sak, pratade med en av dem igår.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Bodbytryck
2018-06-27
Hej Per

Jag antar att det är du som låser upp mitt kundkort då du börjar jobba och nu en fråga inför den kommande semesterperioden om hur upplåsningen då kan ordnas? Kan vi hitta en lösning så att jag kan använda programmet fullt ut även under helger? Under juni har det fungerat under 38% av tiden.

Hälsningar

Fredrik B
Per
2018-06-27
Hej.

Jag låser upp varje vardagsmorgon.

Jag kommer arbeta fram till mitten av Augusti så under sommarmånaderna kommer kundkortet att öppnas upp under vardagsmorgnarna.
Ifall problemet kvarstår fram till Augusti (vilket jag hoppas blir löst långt innan dess) så kommer någon annan att ta över ansvaret för att hålla det upplåst.

Jag ska ställa frågan om helgerna till utvecklarna, ifall det finns möjlighet att på något sätt öppna kundkortet även utanför arbetstid.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Bodbytryck
2018-07-12
Hej Per

Visst jobbar du fortfarande ?

Kontot blev inte upplåst idag

Med vänlig hälsning,

Fredrik B
Per
2018-07-13
Hej.

Konto låst upp.
Jag jagar utvecklarna för att få detta löst.
Beklagar detta.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Bodbytryck
2018-07-13
Hej

Ingen åtkomst till Integrerad bokföring. Kan det vara så att betalning för faktura ej bliver bokförd. den bokfördes den 11/7

Hälsningar

Fredrik
Per
2018-07-13
Hej Fredrik.

Vi har mottagit din betalningsbekräftelse nu, så jag har öppnat upp tillgången till Integrerad bokföring manuellt då det bara är en tidsfråga innan vi får din betalning registrerad.

Vänligen prova igen, säg ifrån ifall du fortfarande inte får tillgång.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Per
2018-07-13
Betalningen är nu registrerad.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Bodbytryck
2018-07-25
Hej Per

Låser du upp mitt konto. ( det blev inte upplåst igår)

Hälsningar

FRedrik
Per
2018-07-25
Låst upp nu.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Bodbytryck
2018-08-23
Hej Hansa

Upplåsning av mitt konto fungerar inte.
Känner en viss frustration då problemet pågått sedan 1 mars.

Hälsningar

Fredrik B
Ester J.
2018-08-27
Hej,

vi har en som kollar på det nu.

Takk,

Mvh
Ester
Bodbytryck
2018-09-24
Hej

Jag skrev i Söndags men det verkar ha kommit bort

Jag skrev i söndags om problem att komma åt servern och fick till svar att ladda ner ny Client som jag gjorde nen något gick fel: Nedladdning från MyStandard fungerade ej med den från hemsidan fungerade. Tydligen finns två konton och antagligen fel konto anslöts.
Då jag körde backupen misstämde en del saldon.

Jag har också noterat att det tas inga backuper-

Bodbyns tryckeri rktiga 84281821 är alltid running

Bodbytryck 83240008 Not running

Behöver hjälp med detta

Hälsningar
FRedrik Bergner
Per
2018-09-25
Hej.

Varför fungerar det inte att ladda ner från MyStandard? Får du upp felmeddelande? Ifall ja, vad står det? Ifall nej vad gör att du inte kan ladda ner?
Du ska inte ladda ner från hemsidan ifall du redan har ett företag, det skapar bara trubbel.

Backup tas i molnet och finns tillgänglig på MyStandard, senaste backup togs 2018-09-24.
Du ska ha full tillgång till MyStandard och ges möjlighet att ladda ner ny klient.
Det är viktigt att du startar servern, annars kan du inte ladda ner klienten, så efter att du loggat in med fredrik.bergner@bodbyn.nu
klicka på "Start" och sedan på "Connect" och ladda ner ny klient.
Använder du MAC måste du skapa en ny tom mapp på skrivbordet.

Mvh.
HansaWorld Support
Bodbytryck
2018-09-25

HEJ

Allt det du skriver har jag gjort förut flera gånger men gott resultat. Som jag sade i fredags (mailet) så hände det något. Jag gjorde som du sa all ladda ner en nu client men jag får först upp enl bild 1 och efter ca 15 minuter bild 2. Jag provade om flera gånger i söndags men med samma resultat . OBS att servern alltid stått i läge running och att inga backuper tagits ( så vitt jag kan se)

Hälsningar Fredrik
Per
2018-09-25
Hej.

Så du gjorde detta med gott resultat? Men du får det fortfarande inte till? Varför?

Det gör stor skillnad ifall du laddar ner klienten från hemsidan vs. MyStandard.

Backuper tas automatiskt en gång per dag ifall servern startas upp.

Jag kan inte se bilderna du försöker visa, vänligen sänd dem igen som .pdf eller .jpg

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Per
2018-10-23
Hej igen Fredrik.

Fick du möjlighet att ladda ner klienten från MyStandard?
Öppnar fortfarande ditt kundkort varje dag.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Per
2018-10-23
Kanske det enklaste är om du bara helt enkelt tar en textbackup på den klienten du använder idag, laddar ner en helt ny klient från standard-accounts.com, startar upp klienten, registrerar ett helt nytt företag, och laddar upp textbackupen till detta nya företag.
Det är något med kontot som gör att den låses varje dag, och får du ett nytt företag så får du då också ett helt nytt konto som är helt separerat från den du har idag.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Per
2019-06-14
Hej Fredrik.

Idag är min sista arbetsdag på HansaWorld.
Jag har bett en kollega att öppna upp ditt kundkort ifall möjligt.

Vänligen skriv här på forumet ifall det inte öppnas upp, så kommer ansvarig person att ta hand om saken.

Som jag informerat om ett par gånger tidigare, eftersom du använder en lokal installation, så rekommenderar jag att du laddar ned en ny Standard Ekonomi från vår hemsida, exporterar en textbackup från ditt gamla program, och sedan importerar den in till den nya klienten.

Lycka till vidare.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Bodbytryck
2019-06-18
Hej

Mitt kundkort har nu varit i stängt två dar ber att få det öppnat,

Betr det med lokal installation förstår jag inte. Kan någon återkomma.

Hälsningar

Fredrik B

Bodbytryck
Stacy
2019-06-26
Hei,
Ettersom dette er en veldig lang forum tråd ønsker jeg å stenge denne forum tråden og heller opprette en helt ny forum tråd. Kan du vennligst skrive en ny forum post?
I den forbindelse, kan du vennligst inkludere kundenummeret ditt slik at jeg kan se på saken og åpne kundekortet?

Som Per skriver over er det best om du oppdaterer til en skybasert versjon.

Mvh,
HansaWorld
This thread has been closed for further comments. Please create a new thread
Tillbaka till listan
Senaste inläggen
William Zethraeus
Hej Jan! Tack för ditt meddelande. Du behöver gå till Marknadsplats och prenumerera på funktionen...
13:31 7 Mar 2025
William Zethraeus
Did it work?...
10:28 26 Feb 2025

Vi bevakar forumet under ordinarie kontorstid och vårt mål är att besvara alla frågor inom 24 timmar.

You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.