SIE-formulär
Stellan Andersson
2018-01-22
Hejsan
Jag skulle gärna vilja veta hur man gör ett SIE-dokument som jag vill skicka till

min Revisor.
Resultat- och Balansräkningen
Det här svaret är korrekt:
Skrivet av:Per14:02 7 Mar 2018
Uppdaterar saken:

AB Munditia har blivit kontaktat angående konsultation och accepterat offerten.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Per
2018-01-22
Hej Stellan.

Om du går in i Modulen "Redovisning" >> Rutiner >> Exporter så ska du då kunna välja att exportera ett specifikt dokument som SIE-fil.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Stellan Andersson
2018-01-29
Skrivet av:Per15:16 22 Jan 2018
Hej Stellan. Om du går in i Modulen "Redovisning" >> Rutiner >> Exporter så ska du då kunna välja att exportera ett specifikt dokument som SIE-fil. Mvh. Per HansaWorld Support
Hejsan Per
Jag gjorde som du sade angående SIE-Filen och jag skickade den till min revisor.

Det min revisor fick var tydligen en textfil som inte går att läsa in. Hon vill ha en sifferfil oc INTE en textfil. Hur gör man för att få en Sifferfil och INTE en textfil.

HJÄLP SNÄLLA
Per
2018-01-30
Hej Stellan.

Vi har återskapat ditt problem och det verkar som att vi har en bug i systemet som inte tillåter .TXT filer att bli konverterade till .SIE
Jag har registrerat detta problemet och satt en utvecklare till att ta sig en titt på den.

Vad du dock kan göra under tiden är att du exporterar filen som vanligt.
Finn så den nedladdade filen och markera den.
Tryck så "cmd + I" på tangentbordet, där går du till fliken "Name & Extension" och ändrar ändelsen av filen från .TXT till .SIE

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Stellan Andersson
2018-02-12
Skrivet av:Per11:59 30 Jan 2018
Hej Stellan. Vi har återskapat ditt problem och det verkar som att vi har en bug i systemet som inte tillåter .TXT filer att bli konverterade till .SIE Jag har registrerat detta problemet och satt en utvecklare till att ta sig en titt på den. Vad du
Hejsan
Eftersom jag jättedålig på data kunde jag inte fixa SIE-filen enligt dina instruktioner.

Jag vill att Ni fixar buggen och meddelar mig när Ni gjort detta.
Min mailadress är följande
stellan.andersson@me.com

Tack på förhand
Stellan
AB Munditia
Stellan Andersson
2018-02-12
Skrivet av:Per11:59 30 Jan 2018
Hej Stellan. Vi har återskapat ditt problem och det verkar som att vi har en bug i systemet som inte tillåter .TXT filer att bli konverterade till .SIE Jag har registrerat detta problemet och satt en utvecklare till att ta sig en titt på den. Vad du
Hejsan
Eftersom jag jättedålig på data kunde jag inte fixa SIE-filen enligt dina instruktioner.

Jag vill att Ni fixar buggen och meddelar mig när Ni gjort detta.
Min mailadress är följande
stellan.andersson@me.com

Tack på förhand
Stellan
AB Munditia
Per
2018-02-12
Hej Stellan.

Beklagar att du inte klarade att få till det efter våra instruktioner.

Våra utvecklare jobbar med att få buggen löst, tillsvidare är det lösningen som vi presenterat ovan som gäller, om du har problem att få det till så kan vi dock erbjuda dig konsulenthjälp för att lösa detta.

Säg ifrån här i forumstråden så kontaktar jag dig per epost med ett konsulenterbjudande.

Mvh
Per
HansaWorld Support
Stellan Andersson
2018-02-12
Hej Stellan. Om du går in i Modulen "Redovisning" >> Rutiner >> Exporter så ska du då kunna välja att exportera ett specifikt dokument som SIE-fil. Mvh. Per HansaWorld Support
Hejsan
När jag gör som säger så blir det som textfil oc inte som SIE sifferfil
Stellan Andersson
2018-02-12
Hejsan
När jag gör som säger så blir det som textfil oc inte som SIE sifferfil
Stacy
2018-02-22
Hei,
Vi jobber med saken. VI har sendt inn en bug rapport og jobber nå med å teste bug fiksen.

Ta gjerne kontakt med oss i løpet av en ukes tid for å se om buggen har blitt fikset.

Mvh,
HansaWorld Support
Stellan Andersson
2018-02-28
Skrivet av:Stacy10:41 22 Feb 2018
Hei, Vi jobber med saken. VI har sendt inn en bug rapport og jobber nå med å teste bug fiksen. Ta gjerne kontakt med oss i løpet av en ukes tid for å se om buggen har blitt fikset. Mvh, HansaWorld Support
Hejsan Stacy

Jag skulle återkomma och fråga om Ni fixat buggen.
Hur går det

Stellan Andersson
Per
2018-03-01
Hej Stellan.

Vi har identifierad och fixat buggen och räknar med att den kommer att vara löst vid lanseringen av nästa version Standard Ekonomi.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Stellan Andersson
2018-03-02
Skrivet av:Per14:24 1 Mar 2018
Hej Stellan. Vi har identifierad och fixat buggen och räknar med att den kommer att vara löst vid lanseringen av nästa version Standard Ekonomi. Mvh. Per HansaWorld Support
Hejsan Per

Jag behöver SIE-Filen i siffror NU. Min revisor är på mig hela tiden.

Kan jag inte få ditt telefonnummer så vi kan fixa det snarast.
Snälla
Per
2018-03-02
Hej Stellan.

Vi kan ordna detta manuellt, vi behöver dock veta vilket kundnummer du har, då jag ser att det finns 13 företag registrerade i detta namnet.

För att se vilket aktuellt kundnummer du har, vänligen gör följande:
1. Starta Standard Ekonomi.
2. Från huvudmenyn, finn Portföljikonen som heter Marknadsplats/Markedsplass
3. När du klickat och kommit fram till marknadsplatsen, gå vidare till "Kontodetaljer" där ska ditt kundnummer stå.

Återkom när du funnit det ut.
Tack.

Mvh.
Per

HansaWorld Support
Stellan Andersson
2018-03-03
Skrivet av:Per11:40 2 Mar 2018
Hej Stellan. Vi kan ordna detta manuellt, vi behöver dock veta vilket kundnummer du har, då jag ser att det finns 13 företag registrerade i detta namnet. För att se vilket aktuellt kundnummer du har, vänligen gör följande: 1. Starta Standard Ekon
Hejsan Per

Munditias kundnummer är 1086801

Mvh
Stellan Andersson
0708-245352
Per
2018-03-05
Hej Stellan.

Vi har gjort en uppdatering.

Vänligen logga in på Standard Ekonomi och genomför en uppdatering, så skall du få möjlighet att exportera SIE.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Per
2018-03-06
Hej Stellan.

Här kommer en vägledning för hur du uppdaterar din Standard Ekonomi/Standard Accounts:

1. Starta upp webbläsare (ex. Internet Explorer) och gå till mystandard.hansaworld.com

2. Logga in med Standard ID+ lösenord (samma epost och lösenord som du använder för att komma in på Standard Ekonomi-programmet)
(Ifall du inte kan lösenordet eller har glömt det så kan du återställa det genom att trycka på forgot password/glömt lösenord i inloggningsrutan. Du får då en mail till din epost som du uppgett med nytt lösenord)

3. När du loggat dig in på mystandard.hansaworld.com så har du till vänster den server som din klient jobbar utifrån (själva databasen)
Kolla statusen på den. Ifall den har status Kör/Running, titta i menyen till höger och leta upp "Stop"

4. När servern har stoppats, välj då Update Version/Uppdatera versjon. Här väljer du Country: Sweden och den senaste 8.4-versionen (inte 8.5!)

5. Starta servern igen genom att välja "Start"

6. När servern startat så skall du nu ha fått den senaste versionen installerad. Gå nu vidare till Connect/Koble til. Klicka där.

7. Här väljer du att ladda ner en ny klient. Du kan för enkelhetens skull skapa en tom mapp på skrivbordet dit du laddar ner klienten.

Finn klienten som du laddade ned, koppla upp dig mot ditt företag igen.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Per
2018-03-06
Hej igen.

Kolla om du kan starta Standard Ekonomi som Administrator.

Högerklicka på programikonen och välj "Kör som Administrator"

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Det här svaret är korrekt:
Per
2018-03-07
Uppdaterar saken:

AB Munditia har blivit kontaktat angående konsultation och accepterat offerten.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Lämna en kommentar
You can subscribe to notifications for this post by selecting the 'star' icon on the top right corner of the post.
Tillbaka till listan
Senaste inläggen
William Zethraeus
Hej Jan! Tack för ditt meddelande. Du behöver gå till Marknadsplats och prenumerera på funktionen...
13:31 7 Mar 2025
William Zethraeus
Did it work?...
10:28 26 Feb 2025

Vi bevakar forumet under ordinarie kontorstid och vårt mål är att besvara alla frågor inom 24 timmar.

You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.