Inloggning
TH
2017-07-17
Det här svaret är korrekt:
Skrivet av:Edwin12:19 20 Jul 2017
Det låter som att du har anslutit till en av dina äldre installationer (du har fyra stycken). När du är inloggad i MyStandard, kan du se flera stycken servrar där? I så fall ska du ansluta till den server som har flest och mest aktuella backuper (den har en backup från idag och en från 2017-07-12 m.fl). Det kan du se genom att klicka på servern och sen välja List Backups. Följ sedan stegen jag beskrev i mitt tidigare inlägg.

Mvh

Edwin
TH
2017-07-17
Hej,
sedan någon vecka tillbaka kan jag inte öppna Standard Ekonomi.

Får felmeddelande: HAL call stack dumped...
och HAL routen not found: INITSUGARDRMIDLETAKS

Inga ändringar eller uppdateringar är gjorda

Mikael
2017-07-18
Hejsan,

Skulle hjälpa mig om jag kunde få veta vilket företag det är som gäller?

MvH
Mikael
HansaWorld
TH
2017-07-18
Skrivet av:Mikael09:06 18 Jul 2017
Hejsan, Skulle hjälpa mig om jag kunde få veta vilket företag det är som gäller? MvH Mikael HansaWorld
QWOX AB
Haag Management jkpg AB
Edwin
2017-07-18
Skrivet av:TH09:17 18 Jul 2017
QWOX AB Haag Management jkpg AB
Hej,

Det enklaste du kan göra är att ladda ned en ny installation av Standard Ekonomi och installera den. Då ska det fungera.
Följ stegen nedan:

1. Logga in på http://mystandard.hansaworld.com med ditt Standard-ID (din epostadress)

2. Tryck på Start och välj sen Connect när servern är igång

3. Ladda ned programmet till din dator och installera det i en ny mapp du skapar på ditt skrivbord. (Dra inte in installationsfilen i applikationsmappen)

4. Starta programmet

Med vänliga hälsningar

Edwin
HansaWorld Support
TH
2017-07-19
Skrivet av:Edwin13:09 18 Jul 2017
Hej, Det enklaste du kan göra är att ladda ned en ny installation av Standard Ekonomi och installera den. Då ska det fungera. Följ stegen nedan: 1. Logga in på http://mystandard.hansaworld.com med ditt Standard-ID (din epostadress) 2. Tryck på St
Hej,
har laddat nytt enligt ovan men kan inte öppna, får felmeddelande "Felaktigt namn eller lösenord".
Har via er länk bytt lösenord men det hjälper inte. Kommer in på MyStandard med nya lösenordet.
Edwin
2017-07-19
Skrivet av:TH10:56 19 Jul 2017
Hej, har laddat nytt enligt ovan men kan inte öppna, får felmeddelande "Felaktigt namn eller lösenord". Har via er länk bytt lösenord men det hjälper inte. Kommer in på MyStandard med nya lösenordet.
Hej,

Logga in med det lösenord du använde tidigare när ditt system fungerade. Alltså för användaren du hade där.

Mvh

Edwin
TH
2017-07-19
Hej,
tyvärr, det var så jag började men när det inte fungerade försökte jag med ett nytt lösenord.
Har nu försökt igen med det "ursprungliga" lösenordet men får felmeddelandet igen.
Edwin
2017-07-20
Skrivet av:TH15:37 19 Jul 2017
Hej, tyvärr, det var så jag började men när det inte fungerade försökte jag med ett nytt lösenord. Har nu försökt igen med det "ursprungliga" lösenordet men får felmeddelandet igen.
Pröva att logga in med användarnamn USER1 och ett blankt lösenord.

Mvh

Edwin
TH
2017-07-20
Ja, nu kommer jag in i Standard Ekonomi (det nya som jag hr i en ny mapp på skrivbordet) men när jag öppnar rapporterna ser jag att det endast finns data fram till juli 2001. Den nya hdf filen(i mappen på skrivbordet) är på 184,4 mb, den som jag använt tidigare är på 235,1 mb.
Om jag byter till den "gamla" så hittas inga företag.
Det här svaret är korrekt:
Edwin
2017-07-20
Skrivet av:TH09:37 20 Jul 2017
Ja, nu kommer jag in i Standard Ekonomi (det nya som jag hr i en ny mapp på skrivbordet) men när jag öppnar rapporterna ser jag att det endast finns data fram till juli 2001. Den nya hdf filen(i mappen på skrivbordet) är på 184,4 mb, den som jag an
Det låter som att du har anslutit till en av dina äldre installationer (du har fyra stycken). När du är inloggad i MyStandard, kan du se flera stycken servrar där? I så fall ska du ansluta till den server som har flest och mest aktuella backuper (den har en backup från idag och en från 2017-07-12 m.fl). Det kan du se genom att klicka på servern och sen välja List Backups. Följ sedan stegen jag beskrev i mitt tidigare inlägg.

Mvh

Edwin
Lämna en kommentar
You can subscribe to notifications for this post by selecting the 'star' icon on the top right corner of the post.
Tillbaka till listan
Senaste inläggen
William Zethraeus
Hej Jan! Tack för ditt meddelande. Du behöver gå till Marknadsplats och prenumerera på funktionen...
13:31 7 Mar 2025
William Zethraeus
Did it work?...
10:28 26 Feb 2025

Vi bevakar forumet under ordinarie kontorstid och vårt mål är att besvara alla frågor inom 24 timmar.

You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.