Resultaträkning
Niklassons Tryckeri AB
2017-04-05
I förra programversionen var man tvungen att skriva i antalet i "kvantitet" för att att det skulle bli en summa längst ut.
Nu har ni ändrat detta till att man inte behöver göra så, exakt som det var i First Office en gång i tiden.
Därför gjorde jag de första fakturorna i år utan att fylla i antal vilket fick som följd att dessa fakturor inte kommer med i resultaträkningen.
Hur gör jag för att få med dessa?
Edwin
2017-04-05
Hej,

Du kan annullera en faktura genom att öppna upp den och klicka på Post -> Annullera. Du kan sen skapa en ny faktura med rätt antal. Har du redan skickat ut den till en kund kan du istället göra en kreditnota för den felaktiga fakturan och sen skapa en ny.

Med vänliga hälsningar

Edwin
HansaWorld Support
Niklassons Tryckeri AB
2017-04-05
Skrivet av:Edwin09:37 5 Apr 2017
Hej, Du kan annullera en faktura genom att öppna upp den och klicka på Post -> Annullera. Du kan sen skapa en ny faktura med rätt antal. Har du redan skickat ut den till en kund kan du istället göra en kreditnota för den felaktiga fakturan och s
Hej

Misstänkte det! Chansade på att det fanns nåt man kunde göra i verifikatet.

Hur gör jag för att kunna skriva ut en originalfaktura en gång till? Händer ibland att papper trasslar sig i skrivaren.
Edwin
2017-04-05
Skrivet av:Niklassons Tryckeri AB09:42 5 Apr 2017
Hej Misstänkte det! Chansade på att det fanns nåt man kunde göra i verifikatet. Hur gör jag för att kunna skriva ut en originalfaktura en gång till? Händer ibland att papper trasslar sig i skrivaren.
För att kunna skriva ut fakturan igen utan vattenstämpeln på behöver du ha funktionen Dokumentmallar aktiverad. Då går du in i modul Fakturering -> Dokument -> Fakturor -> Skriv in fakturanumret -> Bocka i Originalutskrift -> Kör.

Mvh

Edwin
This thread has been closed for further comments. Please create a new thread
Tillbaka till listan
Senaste inläggen
William Zethraeus
Hej Jan! Tack för ditt meddelande. Du behöver gå till Marknadsplats och prenumerera på funktionen...
13:31 7 Mar 2025
William Zethraeus
Did it work?...
10:28 26 Feb 2025

Vi bevakar forumet under ordinarie kontorstid och vårt mål är att besvara alla frågor inom 24 timmar.

You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.