Inbetalningar
Hyperbarox AB
2017-02-03
Hej
Arbetar med bokslutet, och noterade att de inbetalningar jag har lagt in som betalda inte har registrerats i bokföringen. Är det något fel med systemet gällande detta?

Gällande Resultaträkningen upprepas Resultat efter avskrivningar två gånger.

Mvh/Rita Lind
Hyperbarox AB
2017-01-17
Hej igen
Gällande min tidigare fråga, mina utestående(obetalda) fakturor är inte registrerade under 1510 kundfordringar, hur kommer det sig?
Mvh/Rita
Edwin
2017-01-17
Hej Rita,

För att dina inbetalningar automatiskt ska registreras i bokföringen måste du prenumerera på integrerad bokföring från marknadsplatsen.

Med vänliga hälsningar

Edwin
HansaWorld Support
Hyperbarox AB
2017-01-17
Skrivet av:Edwin11:07 17 Jan 2017
Hej Rita, För att dina inbetalningar automatiskt ska registreras i bokföringen måste du prenumerera på integrerad bokföring från marknadsplatsen. Med vänliga hälsningar Edwin HansaWorld Support
Hej
Det måste vara något nytt sedan förra året.
Min andra fråga är ej åtgärdad, gällande upprepning av delar av resultaträkningen, det påpekade jag även för ett år sedan.

Mvh/Rita
Edwin
2017-01-17
Skrivet av:Hyperbarox AB12:41 17 Jan 2017
Hej Det måste vara något nytt sedan förra året. Min andra fråga är ej åtgärdad, gällande upprepning av delar av resultaträkningen, det påpekade jag även för ett år sedan. Mvh/Rita
Kan du beskriva vilka steg du tar i systemet för att få resultaträkningen att upprepas så ska jag titta närmare på det på vår sida? Tack på förhand.

Mvh

Edwin
Hyperbarox AB
2017-01-18
Skrivet av:Edwin13:01 17 Jan 2017
Kan du beskriva vilka steg du tar i systemet för att få resultaträkningen att upprepas så ska jag titta närmare på det på vår sida? Tack på förhand. Mvh Edwin
Hej

När jag printar ut resultaträkningen så upprepas " Resultat efter avskrivningar" två gånger.
Idag noterade jag att det är amerikansk datumordning, och ej svensk, kan du ordna tillbaka till svensk.

Mvh/Rita
Edwin
2017-01-18
Skrivet av:Hyperbarox AB10:29 18 Jan 2017
Hej När jag printar ut resultaträkningen så upprepas " Resultat efter avskrivningar" två gånger. Idag noterade jag att det är amerikansk datumordning, och ej svensk, kan du ordna tillbaka till svensk. Mvh/Rita
Hej,

Vilken version av Standard Ekonomi är det du använder? Om du klickar på Standard Accounts uppe i det vänstra hörnet när programmet är igång och väljer Om Standard Accounts kan du se version och datum på ditt program.

Mvh

Edwin
Hyperbarox AB
2017-01-18
Skrivet av:Edwin12:28 18 Jan 2017
Hej, Vilken version av Standard Ekonomi är det du använder? Om du klickar på Standard Accounts uppe i det vänstra hörnet när programmet är igång och väljer Om Standard Accounts kan du se version och datum på ditt program. Mvh Edwin
Hej igen
Version 8.2.2016-08.12

Datumet är nu svenskt igen.
Mvh/Rita
Edwin
2017-01-18
Skrivet av:Hyperbarox AB14:53 18 Jan 2017
Hej igen Version 8.2.2016-08.12 Datumet är nu svenskt igen. Mvh/Rita
När jag testar att köra samma rapport får jag inte upp någon dubblett av "Resultat efter avskrivningar". Som jag förstår det har ni använt Books tidigare och då kan det vara så att det är någon gammal inställningar där som ligger och spökar i bakgrunden. Jag föreslår att ni uppdaterar ert system till den senaste versionen för att se om det löser problemet. Det görs enklast genom http://mystandard.hansaworld.com.

Med vänliga hälsningar

Edwin
This thread has been closed for further comments. Please create a new thread
Tillbaka till listan
Senaste inläggen
William Zethraeus
Hej Jan! Tack för ditt meddelande. Du behöver gå till Marknadsplats och prenumerera på funktionen...
13:31 7 Mar 2025
William Zethraeus
Did it work?...
10:28 26 Feb 2025

Vi bevakar forumet under ordinarie kontorstid och vårt mål är att besvara alla frågor inom 24 timmar.

You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.