Created byEdwin11:00 2 Jan 2017
Hej Mikael,
Det låter mycket märkligt. Är det Standard Ekonomi 8.3 du använder? Minns du vad du gjorde senast i programmet innan du fick det här felet?
Med vänliga hälsningar
Edwin
HansaWorld Support
Hej!
Vet inte, svarar jag på dina två frågor.
När jag nu försöker komma in i Standard Ekonomi står det:
"327
Alert
The server address file contains a malformed or incorrect address, or the connection failed: http://54.93.122.64: 10541/install/macosX/clientfiles.txt."
Igår fick jag en faktura från Er ekonomiavdelning. Kanske har fakturan med det hela att göra? Mitt svar på denna var följande:
"Jag blir fundersam över denna faktura 32141003 och bestrider den.
Ni drar ju 99 kr per månad via autogiro och det löper på precis - som denna dag vilken 99 kr dragits! Jag tror inte vi har kommit överens om något annat!
Den 31/12-2016 upptäckte jag att jag inte kunde logga in på mitt Standard Ekonomi. Under en tid kunde jag logga in på min sida och kolla att servern var igång. Men efter senare försök kunde jag inte heller logga in där. Jag provade att ladda ner Standard Ekonomiprogrammet från Internet och ersatte det "gamla". Men kom ingenstans då heller. Fortfarande kommer jag ingenstans. Jag vill kunna logga in och behöver väl ladda ner något igen, eller?
Det verkar ju konstigt om ni helt plötsligt stänger ner mitt konto, som är löpande hos er, och som nu, ber mig betala ytterligare för att kunna logga in. I så fall borde väl nämnda faktura ha skickats för någon månad sedan så jag haft chansen att betala och utan uppehåll kunna komma åt mitt konto.
Det är inte första gången detta händer!
Jag behöver omedelbar åtkomst till mitt konto, vilket jag betalar för!
Jag kan ha gjort något fel så rätta mig! Annars vill jag att allt löper på med omedelbar verkan!
Med vänlig hälsning: Mikael Forslund"