Automatiska redovisningsmallar och dokumentmallar
Bodbytryck
2016-12-15
Hej

Mina redovisningsmallar och dokumentmallar har slutat att fungera. Jag har ringt ekonomisidan men jag tror inte att de (Valeria) förstod mitt problem.
Jag kör standard account (inte Books som någon tror) och min sista betalda faktura är 360734. kund 4610111
Med förhoppning om ett snabbt svar

Fredrik Bergner
Bodbytryck
090-57081 eller 070-5794805
Edwin
2016-12-15
Hej Fredrik,

Om du går in på Marknadsplatsen och trycker på Kontouppgifter, vad står det att du har för Customer Code? Du kan även klicka på Prenumerationer och sen Active för att se vilka aktiva prenumerationer du har. I vårt system kan jag bara se att du har prenumererat på dokumentmallar i oktober.

Med vänliga hälsningar

Edwin
HansaWorld Support
Bodbytryck
2016-12-15
Skrivet av:Edwin10:24 15 Dec 2016
Hej Fredrik, Om du går in på Marknadsplatsen och trycker på Kontouppgifter, vad står det att du har för Customer Code? Du kan även klicka på Prenumerationer och sen Active för att se vilka aktiva prenumerationer du har. I vårt system kan jag bar
Hej

På marknadsplatsen står inte mitt kontonummer utan ett annat. Ska vara 4612074 enligt ekonomi: hur ändrar man detta. Även namnet är fel

Ska vara Bodbytryck. Hur ändrar man detta ?
Bodbytryck
2016-12-15
Skrivet av:Edwin10:24 15 Dec 2016
Hej Fredrik, Om du går in på Marknadsplatsen och trycker på Kontouppgifter, vad står det att du har för Customer Code? Du kan även klicka på Prenumerationer och sen Active för att se vilka aktiva prenumerationer du har. I vårt system kan jag bar
Hej

På marknadsplatsen står inte mitt kontonummer utan ett annat. Ska vara 4612074 enligt ekonomi: hur ändrar man detta. Även namnet är fel

Ska vara Bodbytryck. Hur ändrar man detta ?
Bodbytryck
2016-12-15
Hej

Där står 1077088 och inga aktiva prenumerationer

Jag ska ha Automatiska redovisningstron och dokumentmallar

H fredrik
Bodbytryck
2016-12-15
PS. Enligt ekonomiavi har jag inge obetalda fakturor
Edwin
2016-12-15
Hej Peter,

Under det kundnumret har du ett företag registrerat som heter Petters Hundkoppel. Det finns en obetald faktura registrerad på den kunden med fakturanummer 361077. Har du fått den fakturan och i så fall betalat den?

Mvh

Edwin
Bodbytryck
2016-12-16
Skrivet av:Edwin12:37 15 Dec 2016
Hej Peter, Under det kundnumret har du ett företag registrerat som heter Petters Hundkoppel. Det finns en obetald faktura registrerad på den kunden med fakturanummer 361077. Har du fått den fakturan och i så fall betalat den? Mvh Edwin
Hej Edwin

Jag tror att där är felet,

Jag har inte fått den fakturan, kan bero på att den har gått till fel adress.

Ka du maila fakturan till mig så betalar jag den idag

Mitt kundnummer ska vara 4612074.

Hälsningar

Fredrik Bergner
Bodnytryck

070-5794805
Edwin
2016-12-16
Skrivet av:Bodbytryck08:01 16 Dec 2016
Hej Edwin Jag tror att där är felet, Jag har inte fått den fakturan, kan bero på att den har gått till fel adress. Ka du maila fakturan till mig så betalar jag den idag Mitt kundnummer ska vara 4612074. Hälsningar Fredrik Bergner Bodnytryck
Hej,

Jag har nu skickat ut fakturan igen till dig. 4612074 är ert gamla kundnummer som ni hade innan ni uppgraderade till Standard Ekonomi. Det kan du bortse från. Fakturan som skickats ut nu är till 1077088 (Petters Hundkoppel). Vill du ändra företagsinformationen (namn t.ex) kan du gå in i modulen System >> Inställningar >> Företagsdata och göra det därifrån.

Med vänliga hälsningar

Edwin
HansaWorld Support
Bodbytryck
2016-12-16
Hej

Jag har fått faktura som nu betalats (faktura nr 361077) men jag ser att där finns kundnummer 4610111.
Mitt kundnummer ska vara (enligt uppgift från Daniela Elmgren) 4612074. Jag har ändrat företags infon till rätt adress.

Kan du öppna dokumentmallar och automatiska redovisningstransar snarast.

Med vänlig hälsning,

Fredrik Bergner
Edwin
2016-12-16
Hej,

Kundnumret på fakturan (4610111) kan du också bortse från, det är en del av vår interna dokumentation. Ditt kundnummer är alltid det nummer du kan se när du går in i marknadsplatsen. 4612074 är som sagt ditt gamla kundnummer för din tidigare installation men eftersom du numera använder Standard Ekonomi är det inte aktuellt längre. Det kan låta förvirrande men du kan som sagt alltid se ditt aktuella kundnummer i marknadsplatsen under fliken kontouppgifter.

Om du skickar in ett kvitto på din betalning kan jag öppna upp din prenumeration. Det kan du skicka till sweden@hansaworld.com.

Mvh

Edwin
Bodbytryck
2016-12-16
Skrivet av:Edwin10:07 16 Dec 2016
Hej, Kundnumret på fakturan (4610111) kan du också bortse från, det är en del av vår interna dokumentation. Ditt kundnummer är alltid det nummer du kan se när du går in i marknadsplatsen. 4612074 är som sagt ditt gamla kundnummer för din tidiga
Hej

Kvitto skickat

Med vänlig hälsning,

Fredrik
Edwin
2016-12-16
Skrivet av:Bodbytryck11:46 16 Dec 2016
Hej Kvitto skickat Med vänlig hälsning, Fredrik
Hej,

Pröva att starta om ert system nu så ska allt vara aktivt igen.

Mvh

Edwin
Bodbytryck
2016-12-17
Skrivet av:Edwin13:03 16 Dec 2016
Hej, Pröva att starta om ert system nu så ska allt vara aktivt igen. Mvh Edwin
HEJ

Det fungerade i går fredag men nu lördag fungerar det EJ.

Finns någon där som kan få det att fungera

H

Fredrik

Edwin
2016-12-17
Skrivet av:Bodbytryck08:05 17 Dec 2016
HEJ Det fungerade i går fredag men nu lördag fungerar det EJ. Finns någon där som kan få det att fungera H Fredrik
Hej,

Märkligt. Det ska fungera nu, så du kan pröva igen. Om du har fler frågor kommer vi försöka svara på dem under kontorstid nästa vecka.

Med vänliga hälsningar

Edwin
HansaWorld Support
Bodbytryck
2016-12-20
Skrivet av:Edwin08:13 17 Dec 2016
Hej, Märkligt. Det ska fungera nu, så du kan pröva igen. Om du har fler frågor kommer vi försöka svara på dem under kontorstid nästa vecka. Med vänliga hälsningar Edwin HansaWorld Support
Hej igen

Det fungerade bra lördag och söndag Måndag och idag fungerar mallarna mm inte

Hälsningar

Fredrik B

Bodnytryck
Edwin
2016-12-21
Skrivet av:Bodbytryck13:58 20 Dec 2016
Hej igen Det fungerade bra lördag och söndag Måndag och idag fungerar mallarna mm inte Hälsningar Fredrik B Bodnytryck
Hej,

Jag beklagar strulet. Det ska fungera nu. Upplever du samma problem igen kan du återkomma här så ska vi ta en längre titt på problemet.

Med vänliga hälsningar

Edwin
HansaWorld Support
This thread has been closed for further comments. Please create a new thread
Tillbaka till listan
Senaste inläggen
William Zethraeus
Hej Jan! Tack för ditt meddelande. Du behöver gå till Marknadsplats och prenumerera på funktionen...
13:31 7 Mar 2025
William Zethraeus
Did it work?...
10:28 26 Feb 2025

Vi bevakar forumet under ordinarie kontorstid och vårt mål är att besvara alla frågor inom 24 timmar.

You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.