Standard Accounts 8.2 Crashar hela tiden!
Rolf Markelius
2016-11-25
Hej

Jag använder Standard Accounts 8.2 och det är mycket instabilt, det crashar bara efter några minuter.

Har tidigare använt First Office Redovisning helt utan sådana problem.

Det finns inga uppgateringar rapporterar Standard Accounts.

Jag kör på en:

Modellnamn:    iMac
Modellidentifierare:    iMac11,3
Processornamn:    Intel Core i7
Processorhastighet:    2,93 GHz

Systemversion:    Mac OS X 10.6.8 (10K549)

Jag befinner mig i Tyskland och behöver kunna arbeta härifrån med min redovisning.

Hur kan jag gå tillväga för att få ett stabilt program som det går att arbeta med?

Med vänliga hälsningar

Rolf Markelius

rolf@moveonup.se
http://www.moveonup.se

web design
translations
product photography

MoveOnUp
Russinvägen 64 NB
12359 Farsta
Sweden

Mob. +46 760 99 74 25

MoveOnUp
http://www.moveonup.eu

rolf@moveonup.eu

webdesign
translations
product photography

MoveOnUp
Dorfstrasse 9B
79219 Staufen
Deutschland

Mob: +49 1577 / 969 22 62
Tel: + 49 7633 / 923 15 60
Edwin
2016-11-25
Hej Rolf,

Standard Accounts kräver Mac OSX 10.10 eller senare för att fungera smärtfritt så jag rekommenderar att du uppdaterar ditt operativsystem och testar igen.

Med vänliga hälsningar

Edwin
HansaWorld Support
Rolf Markelius
2016-11-26
Skrivet av:Edwin16:09 25 Nov 2016
Hej Rolf, Standard Accounts kräver Mac OSX 10.10 eller senare för att fungera smärtfritt så jag rekommenderar att du uppdaterar ditt operativsystem och testar igen. Med vänliga hälsningar Edwin HansaWorld Support
Hej Edwin,

Tack för ditt svar. Däremot tänker jag inte uppdatera operativsystemet emedan ju även på Apples webplats kritiken och rapporter om haverier med just uppdateringen är väldigt mångtaliga. Dessutom blir en äldre maskin med en äldre arkitektur ofta extremt långsam med ett operativsystem som är utvecklat för en arkitektur med annan prestanda.

Jag har gjort den erfarenheten många gånger under åren.

För mig är bakåtkompatibilitet alltid en ambition.
Ifall ni inte delar den på HansaWorld kommer jag nog helt enkelt lämna den här programvaran och gå vidare på andra sätt.

Det är klart frestande att alltid köpa nya maskiner och följa med i utvecklingstvånget. Det har jag gjort i över ett decennium och nu tänker jag på ett annat sätt.

Varför skrota en dator som fungerar alldeles utmärkt bara för att programvaruutvecklarna lämnar operativsystemet.

Det är min kritik till er som kund. Och jag kommer inte rekommendera er. Jag går helt enkelt vidare det finns många andra lösningar.

Tack.
Edwin
2016-11-28
Skrivet av:Rolf Markelius12:52 26 Nov 2016
Hej Edwin, Tack för ditt svar. Däremot tänker jag inte uppdatera operativsystemet emedan ju även på Apples webplats kritiken och rapporter om haverier med just uppdateringen är väldigt mångtaliga. Dessutom blir en äldre maskin med en äldre ark
Hej igen,

Du behöver inte uppdatera till OS Sierra om det är den uppdateringen du syftar på med kritiken du tar upp. Det räcker med att du uppdaterar till 10.10 så ska Standard Accounts fungera som det ska.

Mvh

Edwin
This thread has been closed for further comments. Please create a new thread
Tillbaka till listan
Senaste inläggen
William Zethraeus
Hej Jan! Tack för ditt meddelande. Du behöver gå till Marknadsplats och prenumerera på funktionen...
13:31 7 Mar 2025
William Zethraeus
Did it work?...
10:28 26 Feb 2025

Vi bevakar forumet under ordinarie kontorstid och vårt mål är att besvara alla frågor inom 24 timmar.

You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.