Skrivet av:Edwin16:09 25 Nov 2016
Hej Rolf,
Standard Accounts kräver Mac OSX 10.10 eller senare för att fungera smärtfritt så jag rekommenderar att du uppdaterar ditt operativsystem och testar igen.
Med vänliga hälsningar
Edwin
HansaWorld Support
Hej Edwin,
Tack för ditt svar. Däremot tänker jag inte uppdatera operativsystemet emedan ju även på Apples webplats kritiken och rapporter om haverier med just uppdateringen är väldigt mångtaliga. Dessutom blir en äldre maskin med en äldre arkitektur ofta extremt långsam med ett operativsystem som är utvecklat för en arkitektur med annan prestanda.
Jag har gjort den erfarenheten många gånger under åren.
För mig är bakåtkompatibilitet alltid en ambition.
Ifall ni inte delar den på HansaWorld kommer jag nog helt enkelt lämna den här programvaran och gå vidare på andra sätt.
Det är klart frestande att alltid köpa nya maskiner och följa med i utvecklingstvånget. Det har jag gjort i över ett decennium och nu tänker jag på ett annat sätt.
Varför skrota en dator som fungerar alldeles utmärkt bara för att programvaruutvecklarna lämnar operativsystemet.
Det är min kritik till er som kund. Och jag kommer inte rekommendera er. Jag går helt enkelt vidare det finns många andra lösningar.
Tack.