Stängt konto
Charlotte Ryrholm
2016-11-09
Hej
Jag behöver skriva ut momsrapporter men mitt konto är stängt när jag försöker komma åt saker på marknadsplatsen. Har försökt få hjälp med detta på olika sätt sedan Augusti.

Jag behöver hjälp omgående!
Charlotte
Edwin
2016-11-09
Hej Charlotte,

Vad har du för kundnummer?

Med vänliga hälsningar

Edwin
HansaWorld Support
Charlotte Ryrholm
2016-11-09
Skrivet av:Edwin14:30 9 Nov 2016
Hej Charlotte, Vad har du för kundnummer? Med vänliga hälsningar Edwin HansaWorld Support
Mitt kontonummer är 1081371
Edwin
2016-11-09
Skrivet av:Charlotte Ryrholm14:39 9 Nov 2016
Mitt kontonummer är 1081371
Om du prövar igen nu så ska det fungera. Annars får du återkomma här i forumet så ska vi titta vidare på problemet.

Mvh

Edwin
HansaWorld Support
Charlotte Ryrholm
2016-11-09
Jag kan komma åt att beställa saker i marketplace men när jag försöker komma åt momsrapporteringen så kommer det inte upp något, har det att göra med att jag har lagt in fakturor medans kontot var stängt? och hur gör jag då?
Edwin
2016-11-10
Skrivet av:Charlotte Ryrholm16:06 9 Nov 2016
Jag kan komma åt att beställa saker i marketplace men när jag försöker komma åt momsrapporteringen så kommer det inte upp något, har det att göra med att jag har lagt in fakturor medans kontot var stängt? och hur gör jag då?
Hej Charlotte,

Var i systemet är det det inte kommer upp någonting? Och vilken version av Standard Accounts/Ekonomi är det du använder?

För att få ut en momsrapport går du in i modul Redovisning >> Rapporter >> Momsrapport >> Kör

Med vänliga hälsningar

Edwin
HansaWorld Support
Charlotte Ryrholm
2016-11-10
Momsrapporten visar inga siffror för perioden som är vald, varken i september eller oktober ser jag att vi har haft någon försäljning.
Charlotte Ryrholm
2016-11-10
När jag kollar i min huvudbok ser jag att inget av det som jag har bokfört in sedan den 9/8 när jag bytte system har bokförts in i huvudboken. Det enda är 2 verifikat från september men övriga, inbetalningar, fakturor, leverantörsfakturor och utbetalningar finns inte i huvudboken.
Dock verkar det vara bokfört för jag ser dessa i de andra modulerna som ni har.

Huvudboken Bokfört
Fakturor diffar från 2016196 2016269
Utbetalningar 2016063 2016086
leverantörsfakturor 20160336 20160446
inbetalningar 2016095 2016131
Edwin
2016-11-11
Skrivet av:Charlotte Ryrholm17:07 10 Nov 2016
När jag kollar i min huvudbok ser jag att inget av det som jag har bokfört in sedan den 9/8 när jag bytte system har bokförts in i huvudboken. Det enda är 2 verifikat från september men övriga, inbetalningar, fakturor, leverantörsfakturor och utbe
Hej Charlotte,

I Standard Accounts behöver du prenumerera på integrerad bokföring från Marknadsplatsen för att programmet automatiskt ska skapa bokföringstransaktioner. Verifikat som du har skapat innan du påbörjat din prenumereration på integrerad bokföring kan också bli automatiskt bokförda baserat på de inställningar du väljer.

Med vänliga hälsningar

Edwin
HansaWorld Support
Charlotte Ryrholm
2016-11-11
Jag hade en prenumeration som ni sedan låste för mig i augusti, var kanske 1-2 dagar sen med inbetalningen av fakturan. Hur lång tid kommer det dröja innan jag kommer åt allting om jag nu lägger en ny prenumeration på integrerad bokföring?
Edwin
2016-11-14
Skrivet av:Charlotte Ryrholm17:21 11 Nov 2016
Jag hade en prenumeration som ni sedan låste för mig i augusti, var kanske 1-2 dagar sen med inbetalningen av fakturan. Hur lång tid kommer det dröja innan jag kommer åt allting om jag nu lägger en ny prenumeration på integrerad bokföring?
Hej,

Du får tillgång till din valda funktion direkt efter betalning. Skulle det sen visa sig att betalningen inte går igenom av någon anledning kommer prenumerationen att avbrytas och du får ett meddelande om att någonting gick snett.

Mvh

Edwin
HansaWorld Support
This thread has been closed for further comments. Please create a new thread
Tillbaka till listan
Senaste inläggen
William Zethraeus
Hej Jan! Tack för ditt meddelande. Du behöver gå till Marknadsplats och prenumerera på funktionen...
13:31 7 Mar 2025
William Zethraeus
Did it work?...
10:28 26 Feb 2025

Vi bevakar forumet under ordinarie kontorstid och vårt mål är att besvara alla frågor inom 24 timmar.

You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.