Programmet räknar fel.
Studio Stefan Nilsson AB
2016-10-19
Hej,

Jag är 556237-1061 Studio Stefan Nilsson AB.
Faktura 6972 är den sista som programmet har med i momsredovisningen fast jag är på 6977. Så den räknar fel på transaktionskontot 1920. och 3010 är också fel. Vad beror det på?
Mvh Stefan
HansaWorld
2016-10-21
Hej Stefan,

vad menar när du säger att programmet "räknar fel"? Är resultat av kontot fel? Eller finns det inga transaktioner för kontot? Har du abonnemang till automatiska transaktioner?

Mvh, HansaWorld Support
Studio Stefan Nilsson AB
2016-10-21
Hej,
Automatiska redovisningstransaktioner heter mitt abonnemang. När jag skriver en faktura så finns den bland fakturor men inte på 3010 kontot och när jag har fått betalt och bokför bort den så kommer inte pengarna på 1920 kontot (det är det jag använder) när jag går in in balans och resultaträkningen så finns de inte där, fakturorna alltså. sen aug i år blir det fel. Går jag in i mappen fakturor så är de där, godkända.
I N/L transfer, subsystems så ser allt rätt ut????
Mvh Stefan
HansaWorld
2016-10-24
Hej Stefan,
jag kan se att ditt abonnemang är inte aktivt. Du hade bara prenumererat det för en månad. Det är därför att transaktionerna skapades inte.
Du kan abonnera det på nytt på marknadsplatsen. Men du måste inte skapa transaktionerna manuellt för tiden när du hade ingen abonnemang. Du kan gå till modul System >>Rutiner >> Underhåll och välja Skapa transaktioner. Du kan sedan välja vilka transaktioner du vill skapa, och för vilken period.

Mvh, HansaWorld Support
Studio Stefan Nilsson AB
2016-11-04
Hej igen,

Nu kan jag inte använda programmet för den vill inte registrera min faktura från er.
Jag har klickat integrerad bokföring á 299.- men den blir inte registrerad.
Kan ni lösa det?????

Stefan Nilsson

Studio Stefan Nilsson AB
556237-1061
Kund nr:4610111
Studio Stefan Nilsson AB
2016-11-04
Hej,

Fick mail att ni svarat på min fråga.
Ser inget svar????

Mvh Stefan
Edwin
2016-11-09
Hej Stefan,

Jag ber om ursäkt för det sena svaret.

Hur menar du när du säger att programmet inte vill registrera din faktura? Berätta gärna var du är i programmet när det sker och om du får något felmeddelande så ska jag titta närmare på det.

Med vänliga hälsningar

Edwin
HansaWorld
This thread has been closed for further comments. Please create a new thread
Back to the list
Latest Posts
You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.