Bokföringsprogram
2013-03-04
Hej

Jag kommer inte åt mitt företag i Books, när jag går in på programmet så hittar jag inga företag.
Jag vet ej om jag har aktuell licensnyckel, men behöver komma åt bokföringen så då får jag lösa en ny licens i sådana fall.

Företaget det handlar om är:

Himmelsända AB
Det här svaret är korrekt:
Skrivet av:17:58 4 Mar 2013
Hej, om det går att logga in men inte finns någon data där betyder inte att din databasnyckel har utgått, din databas (books.hdf) kan ha skadats, tagits bort, återställts etc etc.
om du har tagit regelbundna backups så kan du importera den senaste genom att leta upp books.hdf filen på din dator (återfinnes på olika ställen beroende på om du har mac eller pc), enklaste är att söka på datorn efter books.hdf.
döp om filen du hittar till oldbooks.hdf och starta books igen, nu får du frågan vad du vill göra på en välkomst skärm, välj att "importera backup".

nu skall din försvunna företagsdata vara återställd.
/hansaworld
Det här svaret är korrekt:
2013-03-04
Hej, om det går att logga in men inte finns någon data där betyder inte att din databasnyckel har utgått, din databas (books.hdf) kan ha skadats, tagits bort, återställts etc etc.
om du har tagit regelbundna backups så kan du importera den senaste genom att leta upp books.hdf filen på din dator (återfinnes på olika ställen beroende på om du har mac eller pc), enklaste är att söka på datorn efter books.hdf.
döp om filen du hittar till oldbooks.hdf och starta books igen, nu får du frågan vad du vill göra på en välkomst skärm, välj att "importera backup".

nu skall din försvunna företagsdata vara återställd.
/hansaworld
Lämna en kommentar
You can subscribe to notifications for this post by selecting the 'star' icon on the top right corner of the post.
Tillbaka till listan
Senaste inläggen
William Zethraeus
Hej Jan! Tack för ditt meddelande. Du behöver gå till Marknadsplats och prenumerera på funktionen...
13:31 7 Mar 2025
William Zethraeus
Did it work?...
10:28 26 Feb 2025

Vi bevakar forumet under ordinarie kontorstid och vårt mål är att besvara alla frågor inom 24 timmar.

You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.