för många decimaler samt ej fått vissa anpassningar
Sollentuna Markis Center AB
2020-12-09
Hej,
Nu har vi köpt nya datorer och uppdaterat från ver 8.4 till ver. 8.5. Problemet som nu har uppstått är följande: När vi skriver ut en order eller en faktura får vi 7 st decimaler och systemet är inställt på 2 st. Hur åtgärdar vi detta och vågar vi arbeta vidare eller måste vi vänta ytterligare. Tacksam för ett SNABBT SVAR FÖR ATT INTE FÖRLORA VÄRDEFULL TID då revisorn jagar bokslut!!

Har läst den instruktion jag fått av Matilda men den går ej att genomföra då vi fortfarande saknar moduler som vi köpt och betalat via
fakt. 400640 där språk samt dokumentmallar fortfarande saknas. Modulerna finns fortfarande inte på vårt system.

Skall jag köpa om dessa igen för att vi snabbt skall komma vidare, eller?

Vi har ännu inte fått igång våra mailadresser för FS-data håller precis i dagarna på och bygger om sina mailservrar så jag
registrerade som hastigast ett tillfälligt mailkonto på google med adr. phasse3@gmail.com om du vill maila mig direkt så slipper jag besvära Matilda.
Lyckas ej heller få Hansa-programmet på Svenska utan bara på Engelska. Vad gör jag för fel och kan jag skicka eventuell skärmdump
via supportsidan eller skall den mailas och i så fall på vilken adr?

Mycket tacksam om vi kan komma vidare med detta asap.

Mvh

/hasse

HansaWorld support Nordics
2020-12-10
Hei.

Når du følger guiden du fikk av Matilda, hvilket steg stopper det på? Hva savner du i guiden?

For å få svensk språk:

1. Gå til modul system
2. Gå til innstillinger
3. Velg firmainfo
4. Velg MVA lov og velg "FIN" eller Finsk
5. Lagre
6. Gå til registre
7. Gå til personer
8. Velg din bruker
9. Velg språk svensk
10. Gå til innstillinger
11. Velg firmainfo
12. Velg MVA lov og velg "SWE" eller Svensk

Mvh
2020-12-10
Skrivet av:HansaWorld support Nordics14:02 10 Dec 2020
Hei. Når du følger guiden du fikk av Matilda, hvilket steg stopper det på? Hva savner du i guiden? For å få svensk språk: 1. Gå til modul system 2. Gå til innstillinger 3. Velg firmainfo 4. Velg MVA lov og velg "FIN" eller Finsk 5. Lagre 6. G
Hej och tack så långt!

På fakturan som vi fick och har beställt är

fått Åtkomstgrupp
ej fått Språk
ej fått Dokumentmallar
fått Nummerserie

fått Prislista
fått Integrerad bokföring

fått = finns inlagt i vårat system
ej fått =. finns ej inlagt i vårat system

Fakturan är betald och gäller t.om. 31 dec i år.
Skall jag betala för språk och dokumentmallar igen eller kan du lägga till dessa
Svårt att följa din beskrivning när jag inte gar dokumentmallarna
Vi använder även modulen språk för att specificera våra dokuntntmallar.

Var stoppar det?
Redan vid pos 2. Var hittar jag dokument??

Kanske behöver modulen dokument? eller??

Alltså kommer jag inte längre

mvh/hasse
0735-191991
tillfällig mailadr: phasse3@gmail.com
2020-12-10
Skrivet av:HansaWorld support Nordics14:02 10 Dec 2020
Hei. Når du følger guiden du fikk av Matilda, hvilket steg stopper det på? Hva savner du i guiden? For å få svensk språk: 1. Gå til modul system 2. Gå til innstillinger 3. Velg firmainfo 4. Velg MVA lov og velg "FIN" eller Finsk 5. Lagre 6. G
Hej igen!

Kommer inte vidare med Svenska språket heller.
Kommer bara till pos. 4. Vad betyder MVA och FIN är det på språk samma som Finland.
Välj users Därr finns inget språk eller svenska att välja
Det fungerar inte?? Vad gör jag för fel??

/hasse
2020-12-11
Skrivet av:Sollentuna Markis Center AB19:41 10 Dec 2020
Hej igen! Kommer inte vidare med Svenska språket heller. Kommer bara till pos. 4. Vad betyder MVA och FIN är det på språk samma som Finland. Välj users Därr finns inget språk eller svenska att välja Det fungerar inte?? Vad gör jag för fel??
Hej igen,

Genom en uppdatering har jag nu kommit tillrätta med alla mina decimaler.

Men nu har ett nytt fel uppstått!

När jag nu laddat ner ny klient och skall starta programmet igen får jag ett meddelande som lyder: Alert! Incompatible version of database found. Can`t proceed: exe 8534 db 8535 OK.
och programmet startar inte!

Vad skall jag göra nu??

Mvh/hasse
2020-12-11
Hei.

Har fått instruksjonene jeg skrev oversatt til svensk:

1. Gå till modulen system
2. Gå till inställningar
3. Välj företagsdata
4. Välj lagkod och välj "FIN" eller Finska
5. Spara
6. Gå till register
7. Gå till personer
8. Välj din användare
9. Välj språk svenska
10. Gå till inställningar
11. Välj företagsdata
12. Välj Lagkod och välj "SWE" eller Svenska

Ser ut som klienten din er av eldre versjon enn databasen. Hvilken versjon og build nummer har du oppdatert til? og er du på windows eller mac?

Mvh
2020-12-11
Skrivet av:HansaWorld support Nordics14:59 11 Dec 2020
Hei. Har fått instruksjonene jeg skrev oversatt til svensk: 1. Gå till modulen system 2. Gå till inställningar 3. Välj företagsdata 4. Välj lagkod och välj "FIN" eller Finska 5. Spara 6. Gå till register 7. Gå till personer 8. Välj din anv
Hej igen,

med förhoppning att du inte hunnit stänga ner för helgen!!

Har nu sparat ner klienten ifrån Manage my companies får jag detta svar: Alert journaling enabled but journal folder is missing

när jag laddar ner klienten ifrån Hansaworld`s download page får jag detta svar: Alert incompatible version of database found. Can`t proceed exe 8534db 8535.

Kan jag ladda ner klienten ifrån något mer ställe

Kom med ett bra förslag!
Vi måste kunna jobba i helgen!!

Med förhoppning om snar lösning

hälsningar/hasse
2020-12-11
Hei.

Jeg må ha svar på overnevnte spørsmål for å kunne hjelpe deg med en ny klient.

1. Hvilken version oppdaterte du til?
2. Er du på Mac OSX eller Windows?

Mvh
2020-12-12
Skrivet av:HansaWorld support Nordics18:23 11 Dec 2020
Hei. Jeg må ha svar på overnevnte spørsmål for å kunne hjelpe deg med en ny klient. 1. Hvilken version oppdaterte du til? 2. Er du på Mac OSX eller Windows? Mvh
Hej igen!

Vad glad jag blir att få service på en lördag!!!
MYCKET UPPSKATTAT Det kallar jag service!!!

Jag kör Mac med OS 10.14.6 har uppdaterat Hansan från 8.4 till 8.5 och nu startar den inte!

HELP

Mvh//hasse
2020-12-12
Skrivet av:Sollentuna Markis Center AB18:35 12 Dec 2020
Hej igen! Vad glad jag blir att få service på en lördag!!! MYCKET UPPSKATTAT Det kallar jag service!!! Jag kör Mac med OS 10.14.6 har uppdaterat Hansan från 8.4 till 8.5 och nu startar den inte! HELP Mvh//hasse
Hansa skall vara 8,5 ver. 201206

"Sorry"

//hasse
2020-12-13
Hei.

Kan du prøve den vedlagte klienten?

Du må installere den på en ny loksjon, anbefaler å lage en mappe på feks skrivebordet. Deretter når du har installert velger du "koble til mitt firma" og søker etter ditt firmanavn.

Mvh
2020-12-14
Skrivet av:HansaWorld support Nordics16:55 13 Dec 2020
Hei. Kan du prøve den vedlagte klienten? Du må installere den på en ny loksjon, anbefaler å lage en mappe på feks skrivebordet. Deretter når du har installert velger du "koble til mitt firma" og søker etter ditt firmanavn. Mvh
Hej,

nu har jag gjort som du föreslagit utan framgång . . . .

Får bara meddelandet: Alert journaling enabled but journal folder is missing . . . .
Detta felmeddelande får jag när jag klickar på Hansa´s programsymbol i programmappen.

När jag laddar ner en egen klient och gör likadant kommer jag lika långt, men får då: Alert Incompatible version of database found. Can't proceed: exe 8534 db 8535

Vad gör vi nu?

Mvh/hasse
2020-12-15
Hei.

Da du installerte det nye filen, la du den i egen mappe? Slik at det eneste som er i denne mappen er Standard Økonomi og en .hdf fil? Totalt KUN to filer?

Mvh
This thread has been closed for further comments. Please create a new thread
Tillbaka till listan
Senaste inläggen
William Zethraeus
Hej Jan! Tack för ditt meddelande. Du behöver gå till Marknadsplats och prenumerera på funktionen...
13:31 7 Mar 2025
William Zethraeus
Did it work?...
10:28 26 Feb 2025

Vi bevakar forumet under ordinarie kontorstid och vårt mål är att besvara alla frågor inom 24 timmar.

You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.