Last sequence in journal ...
Forsell&Billgren AB
2020-11-09
Forsell&Billgren AB
2020-11-09
Tappade uppkopplingen till den externa hårdisk där jag har Standard Account medan programmet var i gång. När jag sedan försöker öppna det igen får jag meddelandet “last sequence in journal (6934) is before the database sequence (6934).

Vad kan man göra åt det?

Hälsningar Birgitta
HansaWorld support Nordics
2020-11-10
Hei.

Du kan installere en ny klient av Standard Økonomi. Du kan laste ned denne fra dine my standard sider på https://mystandard.hansaworld.com/ (her må du logge inn med standard ID og passord)

Evt. kan du laste ned en "blank" klient fra http://standardinstall.com/

Vil også anbefale å ikke ha Standard Økonomi på en ekstern harddisk.

Mvh
Forsell&Billgren AB
2020-11-16
Created byHansaWorld support Nordics21:27 10 Nov 2020
Hei. Du kan installere en ny klient av Standard Økonomi. Du kan laste ned denne fra dine my standard sider på https://mystandard.hansaworld.com/ (her må du logge inn med standard ID og passord) Evt. kan du laste ned en "blank" klient fra http://stand
Jag behöver mer info, hittade inte länken för att ladda ny klient på MyStandard. Se bif skärmdump

Så jag laddade ner en blank klient från standardinstall, försökte först ladda ner existerande företag både lokalt och via molnet. Vaken företagsnamn eller momsregnummer funkade. Så jag skrev in företagsinfo under registrera och ändrade i användare. Sedan händer inget. Verifikationsmail sägs vara skickat – men jag har inte fått något.

Hur går jag vidare? Gärna steg-för-steg-information om hur jag får tillbaka existerande data i en ny klient.
Files are pending for approval
Forsell&Billgren AB
2020-11-23
Vore bra om ni vill svara på mitt senaste inlägg!
2020-11-23
Hei.

Skal se på hva som finnes i skyen for dere. Hva er kundenummer / kundenavn dette gjelder så jeg kan søke dere opp?

Mvh
Forsell&Billgren AB
2020-11-24
Kundnr 1095945/Forsell& Billgren AB

Obs! På MyStandard ligger ytterligare 3 företag som som “uppstått” av misstag när jag haft problem tidigare. Kundnr 1222543, 1229425 och 1095877. Har bett er ta bort dem eftersom de aldrig använts.
2020-11-25
Er du på mac eller windows? Så skal jeg laste ned en ny klient til deg.

Mvh
Forsell&Billgren AB
2020-11-25
Jobbar på Mac.
2020-11-27
Hei.

Kan du prøve vedlagt fil

Mvh
Forsell&Billgren AB
2020-11-27
Laddat ner på hårddisken. Öppnar och får meddelandet Incompatible database. Can't proceed exe 8532 db 8534. Samma problem som tidigare alltså.

Tror man behöver backa till näst eller näst sista sista backupen, om det är möjligt? Hur gör man i så fall?

2020-11-30
Kan du prøve å oppdatere databasen din ved hjelp av "update now" knappen?

Mvh
Forsell&Billgren AB
2020-12-01
Menar du "update version"? Och lämpligen välja en version som ligger före "olyckstillfället"?

Avvaktar ditt svar så att det inte blir fel!
2020-12-03
Hei.

Ja mener update version, til en nyere versjon.

Deretter prøver du koble klienten til igjen og den skal autommatisk oppdateres.

Mvh
Forsell&Billgren AB
2020-12-03
Created byHansaWorld support Nordics12:05 3 Dec 2020
Hei. Ja mener update version, til en nyere versjon. Deretter prøver du koble klienten til igjen og den skal autommatisk oppdateres. Mvh
Tror inte du riktigt förstått min fråga. "Update server to different version" står det. Och där kan jag alltså välja en som ligger före olyckstillfället, det kanske löser problemet??. Update till en nyare versjon finns alltså inte.
Bifogar skärmdump av hur det ser ut hos mig.
Files are pending for approval
2020-12-04
Hei.

Hva skjer når du velger "Update to a different version"?

Mvh
Forsell&Billgren AB
2020-12-07
Hej,
Jag har inte testat att köra “Update to a different Version” eftersom du inte svarat på min fråga om det var OK/bättre att välja en tidigare version. Vill gärna veta vad du anser, så återkom gärna.

Men just nu lyser "node not reachable" i rött på My Standard och det går inta att starta programmet. “Update” är inte tillgängligt. Kan du åtgärda det?

Så kanske jag kan svara på din fråga om vad som sker när jag väljer Update to a different version".

Forsell&Billgren AB
2020-12-11
Lyckades fixa till det. Tog risken att ladda ner tidigare version trots att du inte svarade på om det var ok. Men det fungerade inte. Testade Test System, gick inte. Med Connect fick jag till det. Verkar vara stabilt nu. Kanske bra tips för dig??

Men nu ligger det fem olika företag på My Standard. Det enda jag behöver är Forsell&Billgren AB kundnr 1095945. Så kan du ta bort de andra vore det bra.

Hälsningar

Birgitta
2020-12-14
Hei.

Bra det løste seg. Og takk for info om hva du gjorde, godt tips!

mvh
This thread has been closed for further comments. Please create a new thread
Back to the list
Latest Posts
You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.