Uppdatering Standard Accounts
Forsell&Billgren AB
2019-10-07
Hej,
Försökte uppdatera mitt program men det gick inte att ladda ner någon ny client. Try another country var beskedet.
Mitt kundnr är 1095945, har version 8.3 på IP adress 169.51-65.162 Port 10870.

Bra om ni kan reda ut det här.
Med hälsningar
Birgitta
HansaWorld support Nordics
2019-10-09
Hei.

Kan du prøve å koble til klienten du har brukt tidligere?

Mvh
Forsell&Billgren AB
2019-10-10
Skrivet av:HansaWorld support Nordics17:36 9 Okt 2019
Hei. Kan du prøve å koble til klienten du har brukt tidligere? Mvh
Menar du "ladda ner webbklient"? Det gick inte - failed.
Eller ska programmet var igång - det har jag nog inte prövat. /Birgitta
2019-10-14
Hei.

Hva har skjedd med klienten du tidligere har brukt? Kan du koble til denne?

Mvh
Forsell&Billgren AB
2019-10-14
Skrivet av:HansaWorld support Nordics10:47 14 Okt 2019
Hei. Hva har skjedd med klienten du tidligere har brukt? Kan du koble til denne? Mvh
Lite språksvårigheter!

Om klient betyder programversion så funkar den. Jag kan alltså öppna och arbeta med den. Är detta detsamma som att koble till den?

Brukar gå in och starta programmet från MyStandard, det tar lite tid och en del omstarter behövs. Har fått veta tidigare att servern inte är optimal (gammal?)och att jag borde uppgradera. Men eftersom jag har dålig erfarenhet av tidigare försök där mycket har gått fel har jag undvikit det i det längsta.

Jag har programmet på en dator med McOS 10.10, där funkar det. Försökte använda en kopia på nyare dator med MacOS 10.14 men fick då ett felmededelande. Har tyvärr glömt vad det stod. Så vad gäller för olika versioner av McOS resp Standard Accounts?

En annan sak, jag har två företag på nuvarande licens. Vad händer om man uppdaterar?

Birgitta
Forsell&Billgren AB
2019-10-15
Skrivet av:Forsell&Billgren AB16:09 14 Okt 2019
Lite språksvårigheter! Om klient betyder programversion så funkar den. Jag kan alltså öppna och arbeta med den. Är detta detsamma som att koble till den? Brukar gå in och starta programmet från MyStandard, det tar lite tid och en del omstarter b
Hittade en anvisning hos annan kund på er sida. Se bifogad skärmdump. Kan den fungera för mig?

Jag hoppade över punkt 4, startade servern och gick på Connect direkt. Kanske det som var felet?
Files are pending for approval
2019-10-17
Ja det er riktig beskrivelse

Mvh
Forsell&Billgren AB
2019-10-17
Innan jag testar vore det bra att få svar på frågan om vad som händer med mina två företag. Man kan väl bara ha ett nuförtiden?
Forsell&Billgren AB
2019-10-18
Skrivet av:Forsell&Billgren AB15:11 15 Okt 2019
Hittade en anvisning hos annan kund på er sida. Se bifogad skärmdump. Kan den fungera för mig? Jag hoppade över punkt 4, startade servern och gick på Connect direkt. Kanske det som var felet?
PROBLEM!
Update Version finns inte på min version av MyStandard. Se bif skärmdump

Så vad gör vi nu?
Files are pending for approval
Forsell&Billgren AB
2019-10-24
Eftersom jag inte fick något svar på min fråga om att "Update version" saknades när jag gick in på MyStandard testade jag att logga in på annan webbläsare. Då fanns helt plötsligt "Update version" tillgänglig. Jag följde anvisningarna och öppnade nya programmet - och fick ett meddelande om att det inte var kompatibelt med MacOs 10.10. Detta hade jag ju faktiskt frågat om utan att få svar.
Jag tog en kopia och öppnade på annan dator med McOS 10.14. Det blev ett ett tomt program med företaget Company 1.

Så jag behöver snarast möjligt konkret hjälp för att åtgärda/återställa det här.

Forsell&Billgren AB
2019-10-28
Skrivet av:Forsell&Billgren AB13:03 24 Okt 2019
Eftersom jag inte fick något svar på min fråga om att "Update version" saknades när jag gick in på MyStandard testade jag att logga in på annan webbläsare. Då fanns helt plötsligt "Update version" tillgänglig. Jag följde anvisningarna och öp
Nu har jag lyckats uppdatera till fungerande version - utan support!

Men det hade varit bra om ni svarat på mina frågor om kompatibla McOS versioner och vad som händer med företag nr 2 i gamla versionen. Den försvann precis som jag misstänkte.

Efter alla försök har jag nu tre företag på MyStandard. Det räcker med Forsell&Billgren AB kundnummer1095945. Kan ni ta bort de andra två Forsell&Billgren AB kundnr 1095872 och Company 1 kundnr 1222543? Så kan vi avsluta för den här gången.
2019-10-29
Jeg har bedt lisensavdelingen fjerne ekstra firma for nå,

Mvh
This thread has been closed for further comments. Please create a new thread
Tillbaka till listan
Senaste inläggen
William Zethraeus
Hej Jan! Tack för ditt meddelande. Du behöver gå till Marknadsplats och prenumerera på funktionen...
13:31 7 Mar 2025
William Zethraeus
Did it work?...
10:28 26 Feb 2025

Vi bevakar forumet under ordinarie kontorstid och vårt mål är att besvara alla frågor inom 24 timmar.

You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.