Ingen kontakt med servern
Yngve Bohm Arkitekter
2019-05-15
Hej,

När jag försöker öppna programmet, precis som förra gången kommer följande alerter upp:
Alert1: HAL call stack dumped, check log file for details.
Knapp OK då kommer:

Alert2: HAL routine not found. INITSUGARCRMIDLETASKS
Knapp OK då stängs programmet ned.

Varför? Vad skall jag göra?

Mvh
Yngve

Per
2019-05-16
Hej Yngve.
Tack för ditt meddelande.

Rekommenderar som första åtgärd att ladda ner en ny klient från din server i MyStandard:

1. Gå till https://mystandard.hansaworld.com/loginpage och logga in med ditt Standard ID + lösenord
2. Klicka på din server "Yngve Bohm Arkitektkontor" till vänster
3. Klicka på "Start" för att starta upp servern

4. Efter detta är gjort, klicka på "Connect" och sedan "Download Client" för att ladda ned en ny klient.
5. Jag ser att du använder Mac. Eftersom du troligtvis redan har en klient installerad i Program-mappen, vänligen skapa en ny, tom mapp på skrivbordet där du drar den nyligen nedladdade klienten.
(drar du den till Program-mappen och det redan finns en Standard Ekonomi där, så blir det konflikt)
6. Klicka på ikonen för att installera programmet och komma in på ditt konto.
Fungerar det inte att komma in, sörj för att servern i MyStandard är uppe och går innan du startar igång Standard Ekonomi.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Yngve Bohm Arkitekter
2019-05-17
Skrivet av:Per09:26 16 Maj 2019
Hej Yngve. Tack för ditt meddelande. Rekommenderar som första åtgärd att ladda ner en ny klient från din server i MyStandard: 1. Gå till https://mystandard.hansaworld.com/loginpage och logga in med ditt Standard ID + lösenord 2. Klicka på din se
Hej Per,

Tyvärr funkade det inte ända fram.

När jag klickade på "Download Client kom följande text upp:

"Failed to download version. Please try differnt country."

Jag har nyligen uppdaterat operativsystemet i min mac till macOSMojave version 10.14.5.
och även Standard Accounts till 8.5 2019-04.15.

Vad gör jag?

Mvh
Yngve
Stacy
2019-05-20
Hei,
Hva er kundenummeret ditt?
Yngve Bohm Arkitekter
2019-05-20
Skrivet av:Stacy16:56 20 Maj 2019
Hei, Hva er kundenummeret ditt?
Hej,

Mitt kundnummer är: 1097722
Yngve Bohm Arkitekter
2019-05-21
Hej,

Mitt kundnummer i all ära, det börjar bli angeläget att att få igång min bokföring. Hoppas på hjälp så snart som möjligt!

Mvh
Yngve Bohm
Stacy
2019-05-21
Hello,
I have asked one of our product managers to take a look at this. Someone from HansaWorld will respond to question tomorrow.

Kindly,
HansaWorld Support
Yngve Bohm Arkitekter
2019-05-22
Skrivet av:Stacy17:11 21 Maj 2019
Hello, I have asked one of our product managers to take a look at this. Someone from HansaWorld will respond to question tomorrow. Kindly, HansaWorld Support
Hej,

Sorry, tomorrow was today, väntar fortfarande otåligt!

Mvh

Yngve Bohm
Yngve Bohm Arkitekter
2019-05-23
Hej,

När skall jag få ett svar som gör det möjligt för mig att använda programmet?

Det har gått åtta (8( dagar nu sedan jag anmälde mitt problem.

Mvh

Yngve Bohm
Martin
2019-05-24
Done.

Mvh,
Martin Arnbom
This thread has been closed for further comments. Please create a new thread
Tillbaka till listan
Senaste inläggen
William Zethraeus
Hej Jan! Tack för ditt meddelande. Du behöver gå till Marknadsplats och prenumerera på funktionen...
13:31 7 Mar 2025
William Zethraeus
Did it work?...
10:28 26 Feb 2025

Vi bevakar forumet under ordinarie kontorstid och vårt mål är att besvara alla frågor inom 24 timmar.

You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.