MacOS Mojave?
ReklamUtveckling Colin AB
2018-12-19
Hej Per!

Är Standard Accounts anpassat till Mojave?

Ibland ska man ju hänga med, ibland inte!

ott Nytt År oxå!

Mvh
Lena
Per
2018-12-19
Hej Lena.

Tack för ditt meddelande.

Ni kan använda Standard Accounts 8.2 och nyare versioner till Mojave. 8.1 och äldre fungerar med andra ord inte.
Rekommenderar alla kunder till att alltid ha den senaste uppdaterade versionen för Standard Ekonomi, per idag version 8.4 2018-05-31

God jul och gott nytt år.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
2018-12-26
Hej!

Nu har jag försökt uppdatera till 8.4 2018-05-31.
Det verkar fungerat men när jag försöker logga in igen
får jag felmmeddelanden.
Journal exists but is turned off.

Ett helgproblem bara?

Försöker i morgon (27:e) igen!

God fortsättning!

Lena

2018-12-27
PS

Dessutom kan jag bara logga in på mitt ena företag i den ena datorn.
Får text att bara en kan vara inloggad. Det är bara jag som ska kunna logga in på bägge företagen. GeniCore resp ReklamUtveckling.

Per
2018-12-31
Hej.

Vänligen logga in på MyStandard och ladda ner en ny klient:
1. Gå till https://mystandard.hansaworld.com/loginpage logga in med Standard ID + lösenord
2. Klicka på eran server till vänster i menyn (GeniCore AB) och klicka sedan på "Start" för att starta upp servern.
3. När servern kommit igång, scrolla ned i menyn till "Connect" och klicka dig vidare till "Download client" och välj att ladda ner ny klient.
Använder du Mac så skapa en ny tom mapp på skrivbordet dit du placerar den nya klienten.
Installera klienten och starta upp Standard Ekonomi.

Söker jag efter "ReklamUtveckling Colin AB" i databasen så dyker endast "GeniCore AB" upp, så det verkar som att du möjligtvis har ändrat namn på ditt företag. Kundnummer är fortf. 1033727

Mvh.
Per
HansaWorld Support
2019-01-04
Skrivet av:Per10:21 31 Dec 2018
Hej. Vänligen logga in på MyStandard och ladda ner en ny klient: 1. Gå till https://mystandard.hansaworld.com/loginpage logga in med Standard ID + lösenord 2. Klicka på eran server till vänster i menyn (GeniCore AB) och klicka sedan på "Start" fö
Hej igen!

Nu fungerar programmt på bägge datorerna men bara ett företag åt gången.
Klienten stängs ner.

OK, men det borde väl fungera som förut med flera företag, en användare?

God fortsättning

Lena
Per
2019-01-07
Hej.

För Standard Accounts så gäller regeln: ett företag per klient.

Har du fler företag och vill köra dem samtidigt så måste du alltså ladda ner en till klient (från servern i MyStandard där du har registrerat företaget, inte från internet då blir det ett nytt företag)

Mvh.
Per
HansaWorld Support
This thread has been closed for further comments. Please create a new thread
Tillbaka till listan
Senaste inläggen
William Zethraeus
Hej Jan! Tack för ditt meddelande. Du behöver gå till Marknadsplats och prenumerera på funktionen...
13:31 7 Mar 2025
William Zethraeus
Did it work?...
10:28 26 Feb 2025

Vi bevakar forumet under ordinarie kontorstid och vårt mål är att besvara alla frågor inom 24 timmar.

You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.