Kan inte installera uppdatering
Niklassons Tryckeri AB
2018-09-11
Får detta meddelande när jag installerar SA på en annan dator (se bif)

Mvh Bele

Per
2018-09-11
Hej.

Tack för ditt meddelande.

Använder ni Mac OS eller Windows?

Varifrån laddar ni ner SA ifrån? Vilken hemsida? Eller har ni kopierat klienten från er första dator?

Får ni upp felmeddelandet när ni försöker ladda ner programmet, eller när programmet redan är nedladdat och ni genomför installationen?

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Niklassons Tryckeri AB
2018-09-11
Skrivet av:Per09:47 11 Sep 2018
Hej. Tack för ditt meddelande. Använder ni Mac OS eller Windows? Varifrån laddar ni ner SA ifrån? Vilken hemsida? Eller har ni kopierat klienten från er första dator? Får ni upp felmeddelandet när ni försöker ladda ner programmet, eller n
Hej Per

Mac

Laddar ifrån denna sida:
http://www.standardinstall.com/main?appprod=standardaccounts

programmet startar upp som det ska. Men när jag ska logga in så gör den en omstart och uppdatering till nyare klient och efter det kommer felmeddelandet.
Per
2018-09-12
Försöker ni få en ny klient kopplad till erat tidigare registrerade företag så måste ni ladda ner den från er server i MyStandard.

Gå till sidan: https://mystandard.hansaworld.com/loginpage
Logga in med erat Standard ID + Lösenord
Klicka på "Companies"
Till vänster har ni den server som är kopplad till erat företag. Jag vill minnas att ni sa ni hade flera, jag kan endast se en server hos er i MyStandard (se bifogad bild) klicka på den.
Klicka på "Start"
När servern startats upp, klicka på "Connect" och välj att ladda ner en ny klient.
När klienten laddats ner, starta den upp och koppla er till erat företag (koppla till server) genom att ange kundnummer.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
This thread has been closed for further comments. Please create a new thread
Tillbaka till listan
Senaste inläggen
William Zethraeus
Hej Jan! Tack för ditt meddelande. Du behöver gå till Marknadsplats och prenumerera på funktionen...
13:31 7 Mar 2025
William Zethraeus
Did it work?...
10:28 26 Feb 2025

Vi bevakar forumet under ordinarie kontorstid och vårt mål är att besvara alla frågor inom 24 timmar.

You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.