Ansluta till en existerande registrering lokalt
Hanna Nylund
2018-08-24
Jag har redan en existerande registrering av mitt företag och skulle vilja öppna det på en annan dator. Jag har till datorn laddat ner programmet, men lyckas inte komma in på min mitt företag fastän jag väljer "om du redan har en existerande registrering lokalt, vänligen anslut här". Vad är problemet?
This answer was correct
Created byPer10:33 14 Nov 2018
Hej igen.

Vänligen prova att logga in på MyStandard och starta servern där, för att så koppla dig upp med klienten:
1. Gå till https://mystandard.hansaworld.com/loginpage

2. Logga dig in med ditt Standard ID (hannanylund@gmail.com) + lösenord
3. Klicka på servern till vänster (YOMHAHU Teachings) i mitten klickar du på "Start"
4. När servern startat upp (visar grön text: "Running") så startar du Standard Ekonomi igen och ser ifall du kommer dig på.

Ifall det inte går, vänligen prova att starta om servern genom att istället klicka på "Restart"

Ifall det fortfarande inte går, vänligen uppdatera servern till senaste version (eftersom du versionen du använder har ett par år på nacken):
1. Följ stegen 1-2 ovan.
2. Klicka på "Update Version" Välj "Release Version: 8.4 2018-05-31" och klicka på "Update"
3. Låt servern uppdatera sig själv, det borde ta mellan 5-20 minuter.

4. Efter detta är gjort, se till så att servern är uppe och går "Running" ifall den inte är det, välj "Start"
5. Efter du försäkrat dig att servern är uppe och går, scrolla ned tills du finner "Connect" välj där att ladda ner klient (download client)
6. Medans klienten laddas ned, skapa en tom mapp på skrivbordet dit du sedan placerar klienten.
7. Klicka på Standard Accounts och låt klienten installera sig själv och starta upp.
Koppla dig upp mot företaget ifall den inte gör detta automatiskt.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Ester J.
2018-08-27
Hey,

Har du denne registreringen koblet til skyen?

Dvs, har du tilgang til å håndtere din server på mystandard.hansaworld.com?

Mvh
Ester
Hanna Nylund
2018-11-07
Hej!

Ja, det verkar jag ha.

mvh Hanna
Per
2018-11-07
Hej Hanna.

Vänligen uppge företagsnamn och kundnummer så ska jag se ifall den existerar i molnet, isådanafall kan du då bara ladda ner klient därifrån.
Kundnummer kan du finna genom att starta upp Standard Ekonomi, klicka på portföljikonen som heter "Marknadsplats" och därifrån gå till Kunddetaljer så ska du finna kundnummer.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Hanna Nylund
2018-11-14
Created byPer14:46 7 Nov 2018
Hej Hanna. Vänligen uppge företagsnamn och kundnummer så ska jag se ifall den existerar i molnet, isådanafall kan du då bara ladda ner klient därifrån. Kundnummer kan du finna genom att starta upp Standard Ekonomi, klicka på portföljikonen som h
Hej!

Det är väldigt svårt att få fram kundnummer eftersom jag inte ens kommer in på programmet. Har provat hur många gånger som helst. Får bara svaret "kunde inte hitta din server".

mvh Hanna
Hanna Nylund
2018-11-14
Företaget heter YOMHAHU Teachings. Men kundnummer vet jag inte.
This answer was correct
Per
2018-11-14
Hej igen.

Vänligen prova att logga in på MyStandard och starta servern där, för att så koppla dig upp med klienten:
1. Gå till https://mystandard.hansaworld.com/loginpage

2. Logga dig in med ditt Standard ID (hannanylund@gmail.com) + lösenord
3. Klicka på servern till vänster (YOMHAHU Teachings) i mitten klickar du på "Start"
4. När servern startat upp (visar grön text: "Running") så startar du Standard Ekonomi igen och ser ifall du kommer dig på.

Ifall det inte går, vänligen prova att starta om servern genom att istället klicka på "Restart"

Ifall det fortfarande inte går, vänligen uppdatera servern till senaste version (eftersom du versionen du använder har ett par år på nacken):
1. Följ stegen 1-2 ovan.
2. Klicka på "Update Version" Välj "Release Version: 8.4 2018-05-31" och klicka på "Update"
3. Låt servern uppdatera sig själv, det borde ta mellan 5-20 minuter.

4. Efter detta är gjort, se till så att servern är uppe och går "Running" ifall den inte är det, välj "Start"
5. Efter du försäkrat dig att servern är uppe och går, scrolla ned tills du finner "Connect" välj där att ladda ner klient (download client)
6. Medans klienten laddas ned, skapa en tom mapp på skrivbordet dit du sedan placerar klienten.
7. Klicka på Standard Accounts och låt klienten installera sig själv och starta upp.
Koppla dig upp mot företaget ifall den inte gör detta automatiskt.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Hanna Nylund
2018-11-15
Stort tack för hjälpen, jag fick det att fungera.

mvh Hanna
Per
2018-11-15
Hej.

Så bra.

Eftersom Standard Ekonomi-servrar är "Standalone" så måste de ibland startas upp manuellt från MyStandard innan man kopplar sig på med klienten.

Att ladda ner en ny klient kan också vara en lösning.

Låser denna tråd.

Ifall du har fler frågor och behöver hjälp, vänligen skapa en ny tråd här på forumet, så hjälper vi dig.

Mvh.
Per

HansaWorld Support
This thread has been closed for further comments. Please create a new thread
Back to the list
Latest Posts
You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.