Jag har redan en existerande registrering av mitt företag och skulle vilja öppna det på en annan dator. Jag har till datorn laddat ner programmet, men lyckas inte komma in på min mitt företag fastän jag väljer "om du redan har en existerande registrering lokalt, vänligen anslut här". Vad är problemet?
This answer was correctCreated byPer10:33 14 Nov 2018
Hej igen.
Vänligen prova att logga in på MyStandard och starta servern där, för att så koppla dig upp med klienten:
1. Gå till https://mystandard.hansaworld.com/loginpage
2. Logga dig in med ditt Standard ID (hannanylund@gmail.com) + lösenord
3. Klicka på servern till vänster (YOMHAHU Teachings) i mitten klickar du på "Start"
4. När servern startat upp (visar grön text: "Running") så startar du Standard Ekonomi igen och ser ifall du kommer dig på.
Ifall det inte går, vänligen prova att starta om servern genom att istället klicka på "Restart"
Ifall det fortfarande inte går, vänligen uppdatera servern till senaste version (eftersom du versionen du använder har ett par år på nacken):
1. Följ stegen 1-2 ovan.
2. Klicka på "Update Version" Välj "Release Version: 8.4 2018-05-31" och klicka på "Update"
3. Låt servern uppdatera sig själv, det borde ta mellan 5-20 minuter.
4. Efter detta är gjort, se till så att servern är uppe och går "Running" ifall den inte är det, välj "Start"
5. Efter du försäkrat dig att servern är uppe och går, scrolla ned tills du finner "Connect" välj där att ladda ner klient (download client)
6. Medans klienten laddas ned, skapa en tom mapp på skrivbordet dit du sedan placerar klienten.
7. Klicka på Standard Accounts och låt klienten installera sig själv och starta upp.
Koppla dig upp mot företaget ifall den inte gör detta automatiskt.
Mvh.
Per
HansaWorld Support