ngen konkat med servern
Forsell&Billgren AB
2018-05-23
Hej,
Nu också problem med Forsell&Billgren, kund nr 1095945.

Händer ideligen att servern inte svarar. Ibland går det att få fart på den via MyStandard - Start. Men där är ofta ett meddelande om att kontakt med servern ligger nere. Så då funkar inte det heller.

Så det kan ta en kvart - halvtimme att få igång programmet. Eller så får man vänta någon timme och hoppas på "bättre tur". Går inte att jobba på det viset. Kan du du göra något?

Birgitta

Per
2018-05-24
Hej.

Tack för ditt meddelande.

När tillkopplingen till servern är dålig så rekommenderar vi våra kunder att starta om servern i MyStandard (mystandard.hansaworld.com)

Jag kan även se att ni använder en äldre version (8.3 2017-01-22) jag rekommenderar att ni uppdaterar till senaste version 8.4 2018-03-21 genom att logga in på MyStandard och sedan gå till "Update version" välja country: Sweden och sedan 8.4 2018-03-21.

Efter detta är gjort, starta upp servern igen genom att välja "Start" och starta sedan upp klienten, som då bör uppdateras.
Ifall den inte gör det, vänligen ladda ner en ny klient från MyStandard genom att välja "Connect" och sedan välja ladda ner klient.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Forsell&Billgren AB
2018-05-26
Skrivet av:Per11:26 24 Maj 2018
Hej. Tack för ditt meddelande. När tillkopplingen till servern är dålig så rekommenderar vi våra kunder att starta om servern i MyStandard (mystandard.hansaworld.com) Jag kan även se att ni använder en äldre version (8.3 2017-01-22) jag rekom
Hej Per,
Jo, jag har ju kommit på knepet att starta om i MyStandard. Och det funkar ju - mer eller mindre snabbt.

Men säkert bättre att jag uppdaterar som du föreslår. Hoppas det ska gå problemfritt.

Det var i alla fall en glad överraskning att hitta ditt svar - jag får nämligen fortfarande inga mailmeddelande om att någon - dvs du - svarat på mitt inlägg. Gäller för Projektor Utbildning också. Tidigare fick jag dubbla, till båda mina mailadresser. Oavsett vilket företag det gällde.

Hilsen

Birgitta

Ester J.
2018-05-30
Hej,

På grund av den nya lagstiftningen för GDPR vi var tvungna att stänga av e-postmeddelanden.

Vi arbetar med en opt-in / opt-out lösning som snart kommer att vara klar. Men tills dess måste du manuellt gå in för att kontrollera.
Du kommer att få ett mail från oss när detta är klart.

Mvh
Ester
Forsell&Billgren AB
2018-05-30
Skrivet av:Ester J.11:59 30 Maj 2018
Hej, På grund av den nya lagstiftningen för GDPR vi var tvungna att stänga av e-postmeddelanden. Vi arbetar med en opt-in / opt-out lösning som snart kommer att vara klar. Men tills dess måste du manuellt gå in för att kontrollera. Du kommer att
Hej Ester,
Tack för besked. Misstänker att det också kan påverka fakturamail och eventuellt låsta konton som följd. Men ni kanske har framförhållning för det?
Birgitta
Ester J.
2018-05-30
Hej,

Av det jag har fått höra påverkar det inte fakturamail.
Förhoppningsvis kommer vi att fixa det här snabbt och du kommer att få e-post igen som vanligt inom. kort

- Ester
This thread has been closed for further comments. Please create a new thread
Tillbaka till listan
Senaste inläggen
William Zethraeus
Hej Jan! Tack för ditt meddelande. Du behöver gå till Marknadsplats och prenumerera på funktionen...
13:31 7 Mar 2025
William Zethraeus
Did it work?...
10:28 26 Feb 2025

Vi bevakar forumet under ordinarie kontorstid och vårt mål är att besvara alla frågor inom 24 timmar.

You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.