Räkning betald men inga prenumerationer aktiva
Projektor Utbildning AB
2018-05-15
Hej igen Per,
Eftersom jag inte fått någon faktura för maj kontaktade jag ert kontor och Daniela mailade då faktura direkt den 8 maj. Jag betalade omgående.

Men idag är inga prenumerationer aktiva. Har varit i kontakt med Daniela idag igen som bekräftar att alla fakturor är betalda. Hon kunde dock inte göra något utan hänvisade mig till dig och Forumet.

Jag har inte testat "prenumerera"-knappen, misstänker att beskedet blir att kontot är låst. Men hoppas att du kan åtgärda detta så snart som möjligt.

Hälsningar Birgitta

Projektor Utbildning AB
kundnummer 1031454
Per
2018-05-16
Hej Birgitta.

Tack för ditt meddelande.

Kundkortet för 1031454 var låst, så även modulerna som du valt att prenumerera på för perioden maj 2018.
Allt ska nu ara upplåst och tillgängligt för dig.

Vänligen undersök så att du nu har tillgång till dessa funktioner.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Projektor Utbildning AB
2018-05-17
Hej Per,
Av någon anledning fick jag inget mail om att du svarat. Så jag ringde Daniela.

Är på landet nu över helgen som kommer, efter att ha åkt av en häst och skadat ljumsken så att jag har svårt att gå. (Inga trappor och kullerstensgator här, så lite lättare att röra sig.)

Som tur är hade jag med en kopia av programmet på en extern hårddisk. Men när jag försöker öppna det kommer "SendM4Message gp>gSockidx is invalid or closed" upp. Och nu går det inte som tidigare att starta om och få det att fungera. Däremot fungerar Forsell & Billgrens app som också ligger på den externa hårddisken. Så det kan ju knappast vara det som är problemet?

För säkerhets skull jag kollade på MinStandard och prenumerationerna är i alla fall nu listade som aktiva.

Håller äntligen på att avsluta bokslutet för 2017 tillsammans med revisor. Och behöver komma åt programmet för att leverera SIE-filer. Så tacksam om du kan hitta någon lösning snarast.

Birgitta

PS Undrar om den uteblivna fakturan för maj och det uteblivna meddelandet från support hänger samman på något sätt?
Projektor Utbildning AB
2018-05-17
Hej igen,
Jag förstår mig faktiskt inte på det här. Efter att ha misslyckats med att starta programmet minst 10 gånger under dagen gjorde jag nu ett sista försök. Då ombads jag logga in med @projektorutbildning.se och lösenord. Och det gick ju inte. Skrev in B manuellt som du föreslagit tidigare och då gick det bra. Så du kan ta det lugnt ett tag. Men jag hoppas det håller i sig.

Det är uppenbarligen något som inte stämmer med den här versionen. Går jag t ex in på Online-support direkt från programmet, kommer jag in på standard-accounts,com – Page not found. Och inte första gången fakturorna inte kommer fram. Går det att hitta en stabilare variant?

Birgitta

Per
2018-05-18
Hej Birgitta.

Tack för meddelandet.

Det faktum att du inte kan logga in med ditt Standard ID+ lösenord är eftersom du möjligtvis loggade in på det andra sättet tidigare när du använde en äldre version av programvaran.
Det du kan göra är att skapa en ny användare via huvudmenyn i Standard Ekonomi och lägga till din Standard ID + lösenord.

Vad gäller nyare version så undrar jag vilken version du använder.
Det kommer troligtvis en nyare version snart, jag har dock inte något datum för nästa lansering.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Projektor Utbildning AB
2018-05-23
Hej,
"Send M4.. message" kommer fortfarande upp, och programmet avslutas. Testat 5 gånger i dag och gav sedan upp. Versionen är 8.4.211412.

Nu är situationen akut, jag ska göra avstämning av bokslut med revisor inom kort. Lite svårt om man inte kan får igång programmet

Så i det här läget vågar jag nog inte skapa någon ny användare, vet aldrig vad som kan hända då. Men jag har inga problem med att använda "B" som tidigare. Om jag bara kommer så långt.

Vore bra om du kan hitta något sätta att lösa det här. Och se till att jag får ett mail när du varit inne på Forumet och svarat. Det tycks fortfarande inte fungera.

Birgitta
Martin
2018-05-25
Skrivet av:Projektor Utbildning AB14:50 17 Maj 2018
Hej Per, Av någon anledning fick jag inget mail om att du svarat. Så jag ringde Daniela. Är på landet nu över helgen som kommer, efter att ha åkt av en häst och skadat ljumsken så att jag har svårt att gå. (Inga trappor och kullerstensgator h
Hej Birgitta,

Vänligen gå till: https://mystandard.hansaworld.com

1. Starta om servern
2. Ladda ner ny klient från MyStandard genom att välja Connect >> Dowload client

Mvh,
Martin Arnbom

HansaWorld
Projektor Utbildning AB
2018-05-26
Skrivet av:Martin04:49 25 Maj 2018
Hej Birgitta, Vänligen gå till: https://mystandard.hansaworld.com 1. Starta om servern 2. Ladda ner ny klient från MyStandard genom att välja Connect >> Dowload client Mvh, Martin Arnbom HansaWorld
Hej Martin,
Undrar vad det är du egentligen svarar på här?
Handlar det om felmeddelandet "SendM4Message gp>gSockidx is invalid or closed" eller icke existerande mailmeddelanden om att ni svarat?

Det har varit mycket problem och konstigheter med programmet sedan det kraschade i dec förra året. Tror att er konsult hittade något att bygga på som låg lite väl långt tillbaka i tiden, och att en gammal e-postadress som inte längre skulle gälla blev aktuell igen.

Och - när jag tidigare på förslag av Per gjorde precis vad du nu föreslår, fungerade helt plötsligt inte e-postadressen som Standard-ID. Fast den var OK på MyStandard. Tog några veckor att komma fram till att ett "B" fungerade (kvarleva från Books!)

Lite förvirrande turer, minst sagt. Så jag vågar faktiskt inte göra om det här just nu, då blir det kanske inget bokslut klart innan revisorn försvunnit på semester. Om du inte kan förklara varför det skulle gå bättre nu?
Birgitta

PS
Om jag trots allt gör ett försök, vad räknar du med ska bli mitt inloggnings-ID den här gången?

Per
2018-05-31
Hej Birgitta.

Att du laddar ner en ny klient från MyStandard borde inte göra att du tappar inloggningen till ditt företag, utan detta borde vara densamma som tidigare angett.
Lösenordet till ditt Standard ID och till din Standard Ekonomi KAN vara olika, därför är det viktigt att man upprättar en användare och lägger till korrekt lösenord.

Att ladda ner en ny klient kan lösa ditt problem med "SendM4Message gp>gSockidx is invalid or closed"

Som jag rekommenderade tidigare så borde du undersöka ifall du kan lägga till en ny användare i Standard Ekonomi som du ger lösenord till.

Vi finns här ifall du inte får det till.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
This thread has been closed for further comments. Please create a new thread
Tillbaka till listan
Senaste inläggen
William Zethraeus
Hej Jan! Tack för ditt meddelande. Du behöver gå till Marknadsplats och prenumerera på funktionen...
13:31 7 Mar 2025
William Zethraeus
Did it work?...
10:28 26 Feb 2025

Vi bevakar forumet under ordinarie kontorstid och vårt mål är att besvara alla frågor inom 24 timmar.

You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.