Kan ikke starte Standard accounts
Dick Borglin
2017-12-28
Hei

Etter en windows oppdatering så åpner ikke standard accounts med min bedrift. Det er veldig olykklig for da kan jeg ikke håndtere mine abonnementer. For eksempel så kan jeg ikke skifte kort å betale med. Dette er veldig viktig for meg å få løst då jeg har lagt ned bedriften min. Det er greit for meg hvis dere fjerner kortet og sender meg en mail på det.

Vennligst ta kontakt
Med vennlig hilsen
Dick
Janssondata
2017-12-29
Hej Dick,
Startar/öppnar inte programmet, eller kommer du inte åt din databas?
Vilken version har du av Standard Accounts?
Bästa hälsningar
Lennie
Dick Borglin
2017-12-29
Skrivet av:Janssondata07:40 29 Dec 2017
Hej Dick, Startar/öppnar inte programmet, eller kommer du inte åt din databas? Vilken version har du av Standard Accounts? Bästa hälsningar Lennie
Hej

Tack för svar. Jodå programmet startar, men använder inte min databas utan startar den amerikanska.

Jag har version 8.3 från 2017-01-22 (antagligen det datum då jag blev tvingad att ladda ner produkten pga att man slutade supportera books)

Det enda jag vill är att avsluta mina prenumerationer för jag har lagt ner min norska firma eftersom vi har flyttat tillbaka till Sverige. Jag vill inte hålla på med en massa sånt här strul.
Janssondata
2017-12-29
Hej,
Det är nog bäst att Hansaworld återkopplar till dig angående detta.
Bästa hälsningar
Lennie
Dick Borglin
2017-12-29
Skrivet av:Janssondata09:10 29 Dec 2017
Hej, Det är nog bäst att Hansaworld återkopplar till dig angående detta. Bästa hälsningar Lennie
Jag tror det också. Men tack för att du tog dig tid.
Kommer att göra det via denna kanalen? Hur lång tid brukar det ta?

Stacy
2017-12-29
Hei Dick,
Kan du vennligst sende meg kundenummeret ditt i Standard Økonomi, så skal jeg ta en titt på dette? Kundenummeret finner du ved å gå til markedsplassen >> kontodetaljer - alle Standard Økonomi kundenummer begynner med 1.

Dersom jeg har forstått deg rett så ønsker du altså å stenge/avslutte alle in-appene du har abonnert på tidligere?

Mvh,

HansaWorld Support
Dick Borglin
2017-12-29
Hei Stacy

Takk for svar.

Hadde veldig gjerne sendt deg den informasjonen, men som rubrikken sier så kan jeg ikke starte min standard accounts. Det vil si min bedriftsdatabase blir ikke lastet inn uten jeg får kun default databasen med noen amerikanskt testbedrift. Så jeg har litt vanskelig å skjønne hvordan jeg skal kunne få frem kontodetaljene?

Det var noen gang i slutten av Oktober, starten/mitten av November som det slutta å fungere. Hvis det kan være til noen hjelp for deg og de andre på supporten?
Dick Borglin
2017-12-29
Nettop glemte å si jeg er på ferie så jeg sjekker ikke hele tida hva som skjer i denne tråen. Men jeg er tilgjengelig på telefon noen gang til slutten av neste uka.
Stacy
2018-01-02
Hei,
Kan du eventuelt sende meg org. nr og/eller firmanavnet ditt så skal jeg se om jeg finner kundekortet ditt hos oss?

Mvh,
HansaWorld Support
Dick Borglin
2018-01-05
Hei

Bedriften min hette Akkeber Solutions AS.

Hvordan kommer dette å hjelpe med å få Standard økonomi til å fungere på laptoppen min? Eller tenker du bare fjerne abbonementet? Jeg vil jo at programmet skal fungere.
Ester J.
2018-01-09
Hej,

Ditt kundnr är: 1116054

Mitt beste råd er å laste ned en ny versjon av standard Ekonomi, och spara den på et annat sted enn der du har din äldre standard ekonomi som inte går att öppna.

Følg stegene nedenfor:
1. På datamaskinen du ønsker å ha Standard Ekonomi - last ned Standard Ekonomi fra www.standardinstall.com
2. Åpne Standard Økonomi >>legg inn firmainformasjon (fra hovedkontrollen) >> koble til firma >> søk på kundenummeret
3. Login med samme bruker navn og passord som du benyttet i den andre installasjonen.

Mvh,
Ester
Dick Borglin
2018-01-10
Hej

Nu har jag gjort precis/akkurat efter punkterna/stegene ovan, men det fungerar fortfarande/fortsatt inte.

1. Jag laddade ner/lastet ned programmet
2. Sökte upp mitt gamla företag mha ovanstående kundnr. Företaget hittades/ ble funnet och jag tryckte connect.
3. Programmet slutar fungera.
4. Jag startar upp igen och stänger av automatisk inloggning.
5. Startar igen men får inte logga in, så jag repeterar punkt/steg 2 och selvfølgelig slutter programmet å fungere.

Så här jag har hållit på en stund nu och är minst sagt besviken/skuffet och ganska uppgiven/oppgitt på denna produkten.

Dette vil jeg ikke betale for, jeg vill ikke betale for desember eller januar eller noe mer for denne produkten og jeg vil kunne se all bokføring bakover i tiden. Hvordan løser dere dette?
Ester J.
2018-01-11
Skrivet av:Dick Borglin20:53 10 Jan 2018
Hej Nu har jag gjort precis/akkurat efter punkterna/stegene ovan, men det fungerar fortfarande/fortsatt inte. 1. Jag laddade ner/lastet ned programmet 2. Sökte upp mitt gamla företag mha ovanstående kundnr. Företaget hittades/ ble funnet och jag t
Hei,

Jeg testet nettopp å laste ned en klient fra din server på mystandard, og det ser ut til å fungere.

Jeg vil derfor råde deg til å gå til "mystandard.hansaworld.com" logge inn med din epost og lösenord.

På denne siden vil du finne informasjon om din server. Det vil være en knapp som heter start, trykk på denne knappen om serveren din ikke kjører. Når det står at serveren kjører. Følg stegene nedenfor:

På MyStandard finns ett alternativ som heter "Koble til".

Om du har kör Windows: Välj "koble til" och sedan "ladda ner klient". En ny klient börjar at ladda ner, när den har laddats ner, välj kör och välj sedan Skapa en ny installation. Då får du ett fönster där du kan ändra platsen för installationsmappen och där kan du installera appen på skrivbordet. När du har valt den nya platsen väljer du OK och installerar.

Om du kör i Mac: Välj"koble til" och sedan "ladda ner klient". Skap en ny mapp på skrivbordet, laddar ner appen, öppna dmg-filen, dra standard accounts ikonen över till din mapp på skrivbordet. Och starta programmet i mappen.

Deretter kan du logge inn.

Mvh
Ester
Dick Borglin
2018-01-11
Hej Ester

Tack för svar, en hoppets lykta tändes.

Har provat att logga in med mitt standard id (dvs samma som jag använder för att logga in här och kommentera) och jag har provat med min epost-adress. För att göra en lång historia kort så kan jag inte logga in på https://mystandard.hansaworld.com/loginpage. Jag får svaret Login failed. Varför blir det så? Kan ni lösa det?

Jag repeterar det jag sa igår, jag vill inte betala för varken december eller januari och jag vill kunna se all bokföring bakåt i tiden.

Mvh
Dick

Per
2018-01-12
Skrivet av:Dick Borglin19:27 11 Jan 2018
Hej Ester Tack för svar, en hoppets lykta tändes. Har provat att logga in med mitt standard id (dvs samma som jag använder för att logga in här och kommentera) och jag har provat med min epost-adress. För att göra en lång historia kort så kan
Hej Dick.

Har du provat att ändra lösenordet på MyStandard?

Gå till https://mystandard.hansaworld.com/loginpage

Under inloggningsboxen klickar du på "Forgot Password" och signerar med din Standard ID.

Mvh.
Per
HansaWorldSupport
Dick Borglin
2018-01-12
Hej

Provade precis ditt förslag och får "Specified email was not found".

Jag repeterar det jag sa igår, jag vill inte betala för varken december eller januari och jag vill kunna se all bokföring bakåt i tiden.

Hur kommer ni lösa detta?

Trevlig helg
Mvh
Dick
Dick Borglin
2018-01-12
Det är lite förvirrande när man ska använda sin fyrsiffriga kod eller när man ska använda sin epost.

Efter att ha bytt password så gick det att ladda ner programmet och koppla upp sig mot mitt servern. Det var skönt. Hur gör man nu för att sluta betala för något som jag inte ska använda mer, eftersom firman är nerlagd?

Nu tänker jag ha en trevlig helg iaf :)
Mvh
Dick

Per
2018-01-15
Skrivet av:Dick Borglin19:30 12 Jan 2018
Det är lite förvirrande när man ska använda sin fyrsiffriga kod eller när man ska använda sin epost. Efter att ha bytt password så gick det att ladda ner programmet och koppla upp sig mot mitt servern. Det var skönt. Hur gör man nu för att slut
Hej.

Gå till "mystandard.hansaworld.com" och logga dig in med din epost och lösenord.

Det ska finnas en ruta som heter "Start" tryck på den ifall servern din inte kör.
När servern kör, gör detta:

På MyStandard finns ett alternativ som heter "Koppla till"

Ifall du använder Windows:
Välj "koppla till" och sedan "ladda ner klient".
En ny klient laddas ner, när den har laddats ner, välj kör och välj sedan "Skapa ny installation"
Då får du ett fönster där du kan ändra platsen för installationsmappen, där kan du installera appen på skrivbordet.
När du har valt den nya platsen väljer du OK och installerar.

Ifall du använder Mac:
Välj"koppla till" och sedan "ladda ner klient".
Skapa en ny mapp på skrivbordet, ladda ner klienten, öppna dmg-filen, dra standard accounts ikonen över till din nyskapade mapp på skrivbordet. Och starta programmet i mappen.

Nu bör du kunna logga in.

Mvh.

Per
HansaWorld Support
This thread has been closed for further comments. Please create a new thread
Tillbaka till listan
Senaste inläggen
William Zethraeus
Hej Jan! Tack för ditt meddelande. Du behöver gå till Marknadsplats och prenumerera på funktionen...
13:31 7 Mar 2025
William Zethraeus
Did it work?...
10:28 26 Feb 2025

Vi bevakar forumet under ordinarie kontorstid och vårt mål är att besvara alla frågor inom 24 timmar.

You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.