Omöjligt att öppna programmet
Yngve Bohm Arkitekter
2017-11-07
Hej,
De senaste dagarna har det varit slumpmässigt om programmet går att öppna eller ej. För att råda bot på detta har jag uppdaterat till senaste versionen Standard Ekonomi. Nu går det inte att öppna överhuvudtaget. Ett antal Alerts dyker upp med för mig obegripliga budskap.
Önskar få hjälp med detta. Någon skylt verkade också visa att backupen av databasen "failed".

Vad skall jag göra? Mitt kundnummer är 1097722.
MVH
Yngve Bohm
Yngve Bohm Arkitekter
2017-11-09
Hej,
Ref till mitt (ännu obesvarade) brev från i förrgår vill jag lägga till följande:

När jag försöker öppna Standard Ekonomi händer detta.
1 En skylt med texten ”HAL call stack dumped, check log file for details. När jag trycker på OK kommer skylt 2 upp.
2 Unkown (?) type in Cut long. När jag trycker på OK händer följande.
3 ”Programmet avslutades oväntat” Jag kan välja att klicka på ”Ignorera”, ”Rapportera” samt ”Öppna igen”. När jag väljer det sistnämnda kommer nästa Alert upp:
4 Alert 327:

När jag klickar på OK händer följande:
5

Nar jag nu klickar på OK kommer Alert enligt punkt 4 upp igen, och sedan går det runt.
Vad är det som händer och varför??

Mvh
Yngve Bohm
Yngve Bohm Arkitekter
2017-11-10
Hej,

Nu har det gått tre dagar. Det känns lite som att ropa i öknen, men så är det väl inte tänkt... eller?
Allt står stilla eftersom inte programmet går att öppna, tyvärr,

Mvh
Yngve Bohm
Yngve Bohm Arkitekter
2017-11-14
Hej.
Det har nu gått 7 dagar sedan jag ställde min fråga, men har ännu inte fått något svar. Jag har försökt att uppdatera Standard Ekonomi medan jag väntat och har nu versionen 8.4.200612 nedladdad 10 nov. Tittar jag på MyStandard står det dock 8.4.200510.
När jag försöker öppna programmet kommer Alert: Incompatible version of database found. Can´t proceed exe 8419 db 8311. Vad betyder det? Jag kan inte jobba,
Vad skall jag göra?

Mvh
Yngve Bohm
Mikael
2017-11-16
Hejsan Yngve,

Jag är hemskt ledsen för det sena svaret.

För att lösa detta problem så kan du gå in på MyStandard och uppdatera din server.

Du loggar in som vanligt på MyStandard och kolla på ditt företag, där skall du kunna uppdatera så din server är på samma version som din klient.

MvH
Mikael
HansaWorld
Yngve Bohm Arkitekter
2017-11-16
Hej Mikael,

Jag har uppdaterat servern enligt ditt recept. Men då blev det version 8.5.2017-10-30(85010001). Men mitt uppdaterade program har nu versionen 8.4.200612. Och går jag in på App-store för en ny uppdatering av programmet är den aktuella versionen från den 7:e november. Jag blir helt förvirrad. Det blir alltså fortfarande samma resultat när jag försöker starta programmet,

Mvh
Yngve
Mikael
2017-11-17
Hejsan Yngve,

En lösning på det skulle vara för dig att gå till MyStandard igen och ladda ner en klient från din server direkt.

Det kan du göra igenom att se din företagssida och klicka på "Connect". Du skall då kunna ladda ner en klient som är automatiskt inställd mot din server och skall vara i korrekt version. Jag rekommenderar att lägga denna i en ny mapp på ditt skrivbord och dra den nerladdade filen dit och installera den.

Detta skall fungera som lösning på ditt ovan problem.

MvH
Mikael
HansaWorld
Yngve Bohm Arkitekter
2017-11-17
Hej Mikael!

Tack för hjälpen, nu fungerar det som det ska. Hoppas bara det håller i sig! Däremot fungerade inte lösenordet som jag använt senaste året. Men istället fungerade ett tidigare lösenord märkligt nog.

Kan man gå in under MyStandard och till Mitt konto och där själv göra ändringar när det t ex gäller namn på företag, e-post adress och just lösenord?

Mvh
/Yngve
Mikael
2017-11-20
Hejsan Yngve,

Vad bra att höra!

Ja du kan ändra ditt lösenord om du går till MyStandard och sen in på din konto profil där. Så skall du se ett fält där det skall vara möjligt att byta lösenord.

MvH
Mikael
HansaWorld
This thread has been closed for further comments. Please create a new thread
Back to the list
Latest Posts
You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.