Molnbaserat?
Sandbacken AB
2017-04-20
Hej,
funderar på att ansluta mig till ert moln för Standard Accounts, men har ett par frågor först:

1. Hur gör man? Hittar inget i programmet som handlar om detta.
2. Är det säkert? Har läst så många skräckhistorier på detta forum från användare som inte får det att fungera.
3. Kostar det något?

Så här ser min set-up ut idag:
Mac OS X Lion 10.7.5 (11G63b)
Standard accounts 8.2 2016-05-31

Mvh

/Jerker
Det här svaret är korrekt:
Skrivet av:Edwin08:59 21 Apr 2017
Hej Jerker,

För att ansluta till molnet måste du ladda ned den senaste versionen av Standard Ekonomi (Accounts) från www.standard-accounts.com. När du installerat programmet gör du sedan en import av din databas. Då ska du hamna i molnet. Det kostar ingenting och att ligga i molnet är positivt ur en säkerhetsaspekt i och med att du då kommer ha backuper av ditt företag tillgängliga via nätet och inte enbart din egen dator.

Programmet är dock utformat för Mac OS X 10.10 och nyare. Har du möjlighet att uppdatera operativsystemet på din dator rekommenderar jag att du gör det innan du uppdaterar Standard Ekonomi. Kan du inte göra det är det kanske säkrast för dig att köra på med den version av programmet du har idag för att undvika att stöta på problem relaterade till OS X Lion.

Med vänliga hälsningar

Edwin
HansaWorld Support
Det här svaret är korrekt:
Edwin
2017-04-21
Hej Jerker,

För att ansluta till molnet måste du ladda ned den senaste versionen av Standard Ekonomi (Accounts) från www.standard-accounts.com. När du installerat programmet gör du sedan en import av din databas. Då ska du hamna i molnet. Det kostar ingenting och att ligga i molnet är positivt ur en säkerhetsaspekt i och med att du då kommer ha backuper av ditt företag tillgängliga via nätet och inte enbart din egen dator.

Programmet är dock utformat för Mac OS X 10.10 och nyare. Har du möjlighet att uppdatera operativsystemet på din dator rekommenderar jag att du gör det innan du uppdaterar Standard Ekonomi. Kan du inte göra det är det kanske säkrast för dig att köra på med den version av programmet du har idag för att undvika att stöta på problem relaterade till OS X Lion.

Med vänliga hälsningar

Edwin
HansaWorld Support
Lämna en kommentar
You can subscribe to notifications for this post by selecting the 'star' icon on the top right corner of the post.
Tillbaka till listan
Senaste inläggen
William Zethraeus
Hej Jan! Tack för ditt meddelande. Du behöver gå till Marknadsplats och prenumerera på funktionen...
13:31 7 Mar 2025
William Zethraeus
Did it work?...
10:28 26 Feb 2025

Vi bevakar forumet under ordinarie kontorstid och vårt mål är att besvara alla frågor inom 24 timmar.

You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.