Your account has been closed. Please contact HansaWorld Office.
Gunnar Ingemarsson
2017-04-10
Jag vill prenumerera på modulerna Redovisning, Fakturering och Leverantör för en månad, men möts av en ruta som säger att mitt konto är stängt.

/Gunnar, knr 1021464
This answer was correct
Created byEdwin15:03 10 Apr 2017
Hej Gunnar,

Jag rekommenderar att du uppdaterar ditt program till den senaste versionen som är 8.3. Den hittar du på www.standard-accounts.com.
I 8.3 behöver du inte prenumerera på redovisning, fakturering och leverantör för att få tillgång till de funtkionerna.

Med vänliga hälsningar

Edwin

HansaWorld Support
This answer was correct
Edwin
2017-04-10
Hej Gunnar,

Jag rekommenderar att du uppdaterar ditt program till den senaste versionen som är 8.3. Den hittar du på www.standard-accounts.com.
I 8.3 behöver du inte prenumerera på redovisning, fakturering och leverantör för att få tillgång till de funtkionerna.

Med vänliga hälsningar

Edwin

HansaWorld Support
Gunnar Ingemarsson
2017-04-10
Created byEdwin15:03 10 Apr 2017
Hej Gunnar, Jag rekommenderar att du uppdaterar ditt program till den senaste versionen som är 8.3. Den hittar du på www.standard-accounts.com. I 8.3 behöver du inte prenumerera på redovisning, fakturering och leverantör för att få tillgång till
Nu har jag uppdaterat från 7.2 till 8.3 (OS X El Capitan 10.11.6).

Jag har skapat företag och användare, men något verifieringsmail har hittills inte kommit till mig.

När jag importerar min databastextbackup kommer efter ett tag en ruta upp som säger: ”Alert! Företaget finns inte på servern.” Jag klickar OK och ny ruta: ”*** korrupt utf-8 data ***” Jag klickar OK och Standard Ekonomi avslutas.

Jag startar om och väntar. I fönstret 1: Installation står det: ”Vänligen vänta. Startar servern.”
Till slut kommer nya rutor, jag kan bara klicka OK:

”Internal error 5317715”

”Alert! Server svarar ej på det ip och port.”

”Alert! Företaget finns inte på servern.”

”Förlorade kontakten med servern, avsluta?”

Klickade på Nej, väntade och avslutade det hela efter nästan en timme.

Vad ska jag göra för att få Standard Accounts att fungera?
Edwin
2017-04-11
Created byGunnar Ingemarsson18:51 10 Apr 2017
Nu har jag uppdaterat från 7.2 till 8.3 (OS X El Capitan 10.11.6). Jag har skapat företag och användare, men något verifieringsmail har hittills inte kommit till mig. När jag importerar min databastextbackup kommer efter ett tag en ruta upp som s
Hej,

Det låter märkligt. Jag föreslår att du prövar att installera om programmet för att se om det blev något fel under den föregåendei nstallationen. Enklast är om du skapar en ny mapp på skrivbordet och lägger programmet där. Annars måste du gå in i Bibliotek -> Application Support -> HansaWorld och ta bort filen Standard Accounts.hdf som ligger där.

Mvh

Edwin

Gunnar Ingemarsson
2017-04-11
Det fungerar inte. Jag har försökt på två datorer. Vad går fel?

1. Jag exporterar en databastextbackup från 7.2
2. Jag hämtar och installerar 8.3
3. Jag fyller i mina uppgifter för företag och användare.
4. Jag klickar på länken i verifierinsmailet och får ”Validation successful”.
5. Jag startar om Standard Accounts.
6. Jag importerar min databastextbackup: Modul > System > Rutiner > Importer > Manuell filsökning > ###.TXT (min databastextbackup)
7. Sedan radar felmeddelandena upp sig som jag beskrivit ovan.
Edwin
2017-04-11
Created byGunnar Ingemarsson13:20 11 Apr 2017
Det fungerar inte. Jag har försökt på två datorer. Vad går fel? 1. Jag exporterar en databastextbackup från 7.2 2. Jag hämtar och installerar 8.3 3. Jag fyller i mina uppgifter för företag och användare. 4. Jag klickar på länken i verifierins
Gör enbart steg 1,2 och sen 6. Du behöver alltså inte fylla i några uppgifter innan du har importerat in din textbackup.

Mvh

Edwin
Gunnar Ingemarsson
2017-04-11
Jag gör som du skriver, men resultatet är detsamma.

I fönstret 1: Installation står det: ”Vänligen vänta. Startar servern.”

Till slut kommer nya rutor, jag kan bara klicka OK:

”Internal error -1378508844”

”Förlorade kontakten med servern, avsluta?”

Jag klickar på Ja. Programmet avslutas.
Gunnar Ingemarsson
2017-04-11
Jag startar programmet igen. I fönstret 1: Installation står det: ”Vänligen vänta. Startar servern.” Efter en stund kommer nya rutor, jag kan bara klicka OK:

”Internal error 5317715”

Sedan händer ingenting…
Ester J.
2017-08-08
Hej,

Innan du startar programmet igjen, testa att logga inn på mystandard.hansaworld.com, starta serveren där. När det står att den har startat, försök att starta programmet igjen.

Mvh
Ester
Leave Comment
You can subscribe to notifications for this post by selecting the 'star' icon on the top right corner of the post.
Back to the list
Latest Posts
You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.