Hur lägger man upp åtkomstgrupper?
Sollentuna Markis Center AB
2017-02-23
Hej Edwin!
Var hittar jag information om hur man lägger upp åtkomstgrupper?
och hur ger jag enklast full åtkomst till en användare?

Hasse/Sollentuna Markis Center
This answer was correct
Created byEdwin10:09 23 Feb 2017
Hej Hasse,

Åtkomstgrupper kan du definiera i modul System -> Inställningar -> Åtkomstgrupper. Det enklaste sättet att ge en användare full åtkomst är att gå in i modul System -> Register -> Personer -> Öppna användaren i fråga -> Se till "Starta åtkomstnivå från" har Full åtkomst ifyllt.

Med vänliga hälsningar

Edwin
HansaWorld Support
This answer was correct
Edwin
2017-02-23
Hej Hasse,

Åtkomstgrupper kan du definiera i modul System -> Inställningar -> Åtkomstgrupper. Det enklaste sättet att ge en användare full åtkomst är att gå in i modul System -> Register -> Personer -> Öppna användaren i fråga -> Se till "Starta åtkomstnivå från" har Full åtkomst ifyllt.

Med vänliga hälsningar

Edwin
HansaWorld Support
2017-02-23
Created byEdwin10:09 23 Feb 2017
Hej Hasse, Åtkomstgrupper kan du definiera i modul System -> Inställningar -> Åtkomstgrupper. Det enklaste sättet att ge en användare full åtkomst är att gå in i modul System -> Register -> Personer -> Öppna användaren i fråga -
Tack för ditt svar men jag har gjort så ca 40 timmar och jag börjar faktiskt ruttna helt. Jag kan inte ens få mina klienter att få någon info ifrån databasen vad jag än skriver eller gör, alla register är och förblir tomma. Bara jag som admin kan göra någonting och har tillgång till allt i databasen, tror jag!! Spelar ingen roll vilka moduler jag lägger upp, klienternas register är helt tomma. Vad skall jag göra. Jag kan inte hålla på och låna ut min klient hela tiden. Skulle ha skickat en SIE fil till revisorn för över 3 veckor sedan. Har redan börjat få PANIKATACKER!!!
VAD GÖRA?? MYCKET TACKSAM FÖR ETT MYCKET SNABBT SVAR!!
Edwin
2017-02-23
Created bySollentuna Markis Center AB11:56 23 Feb 2017
Tack för ditt svar men jag har gjort så ca 40 timmar och jag börjar faktiskt ruttna helt. Jag kan inte ens få mina klienter att få någon info ifrån databasen vad jag än skriver eller gör, alla register är och förblir tomma. Bara jag som admin
Har du lagt in en åtkomstgrupp i System -> Inställningar -> Åtkomstgrupper? När du lägger till t.ex. åtkomst till ett register väljer du Register som typ, det specifika registret som Detalj och sen väljer du nivån av åtkomst de ska ha. Du går sen in i System -> Register -> Personer och väljer den användare du vill ge åtkomst. Lägg då in koden för åtkomstgruppen du just skapade i personkortet och tryck sen på spara.

Har du gjort ovanstående utan att personen i fråga får den åtkomst du har valt?

Mvh

Edwin

2017-02-23
Created byEdwin13:03 23 Feb 2017
Har du lagt in en åtkomstgrupp i System -> Inställningar -> Åtkomstgrupper? När du lägger till t.ex. åtkomst till ett register väljer du Register som typ, det specifika registret som Detalj och sen väljer du nivån av åtkomst de ska ha. Du
JA!!! Klienterna har alla bolag men har ingen information på innehåll i register. Där är det helt tomt på alla klienter. Spelar ingen roll att jag skiftar mellan 4 st kliente. Har testat att endast lägga upp en klient med bara modulen order och fulla rättigheter men det hjälper inte!! Sitter helt fast.
Har ibland fått upp en ruta med texten: Thank You for subscribing to Access Groups. You can now allocate an access group in the Persons card. Select the System Module Settings and create different access groups, allocate them to each person. Restart the client for the new access to be effective. If you require any more information or support please go to www.standard-accounts.com/support eller skriv till Edwin. Han kan hjälpa till!!

Kom igen Edwin Väntar på ditt svar ........
Edwin
2017-02-23
Created bySollentuna Markis Center AB15:15 23 Feb 2017
JA!!! Klienterna har alla bolag men har ingen information på innehåll i register. Där är det helt tomt på alla klienter. Spelar ingen roll att jag skiftar mellan 4 st kliente. Har testat att endast lägga upp en klient med bara modulen order och ful
Har ni flera olika företag i ert system? Pröva i så fall att logga in i de olika företagen för att se om det blir någon skillnad. När inloggningsrutan är framme tryck på avbryt. Då får ni upp rutan där företag kan väljas och testa därefter alla.

Mvh

Edwin
2017-02-23
Created byEdwin15:39 23 Feb 2017
Har ni flera olika företag i ert system? Pröva i så fall att logga in i de olika företagen för att se om det blir någon skillnad. När inloggningsrutan är framme tryck på avbryt. Då får ni upp rutan där företag kan väljas och testa därefter
Tyvärr Edwin, samma resultat alla klienter utom min (Admin) bara den som fungerar alla andra har tomma register. /hasse
Edwin
2017-02-24
Created bySollentuna Markis Center AB16:12 23 Feb 2017
Tyvärr Edwin, samma resultat alla klienter utom min (Admin) bara den som fungerar alla andra har tomma register. /hasse
Kunde övriga användare se något i registerna innan ni började prenumerera på åtkomstgrupper?

Mvh

Edwin
2017-02-24
Created byEdwin08:51 24 Feb 2017
Kunde övriga användare se något i registerna innan ni började prenumerera på åtkomstgrupper? Mvh Edwin
Ingen aning. Har bara läst in databasen ifrån Enterprice och då följde åtkomstgrupperna med ifrån programmet. Har sedan försökt lägga upp åtkomstgrupper nya samt befintliga enl all konstens regler.
Mvh/hasse
Leave Comment
You can subscribe to notifications for this post by selecting the 'star' icon on the top right corner of the post.
Back to the list
Latest Posts
You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.