Texten kommer ut dubbelt på fakturan
Peter Johansson
2017-02-13
Texten kommer ut dubbelt på original fakturan. Texten kommer spå den högra delen av fakturan
Med vänlig hälsning
/Peter
Edwin
2017-02-13
Hej igen Peter,

Vilken version av Standard Ekonomi är det du använder? För att se det öppnar du programmet och klickar på Standard Accounts i det övre vänstra hörnet. Klicka sen på Om Standard Accounts. Då kommer du att få upp en ruta där det står vilken version du är på och vilket datum den har.

Sen undrar jag också om du minns vilken version av Standard ERP det var du använde innan du gick över till Standard Ekonomi?

Och till sist, är det Mac du använder programmet på?

Vi håller just nu på att undersöka vad det är som orsakar problemet och hur det kan lösas. Jag återkommer när jag vet mer.

Med vänliga hälsningar

Edwin
HansaWorld Support
Peter Johansson
2017-02-14
Created byEdwin14:44 13 Feb 2017
Hej igen Peter, Vilken version av Standard Ekonomi är det du använder? För att se det öppnar du programmet och klickar på Standard Accounts i det övre vänstra hörnet. Klicka sen på Om Standard Accounts. Då kommer du att få upp en ruta där det
1. 8-3 2016-11-18

2. 8-1 2016-08-30

3. Ja
Peter Johansson
2017-02-16
Godmorgon Edwin,
Vad händer?
Edwin
2017-02-16
Created byPeter Johansson09:03 16 Feb 2017
Godmorgon Edwin, Vad händer?
Hej Peter,

En utvecklare tittar på problemet under dagen. Jag återkommer så fort jag vet mer.

Mvh

Edwin
Peter Johansson
2017-02-22
Created byEdwin09:14 16 Feb 2017
Hej Peter, En utvecklare tittar på problemet under dagen. Jag återkommer så fort jag vet mer. Mvh Edwin
Hej Edwin,
Hinner vi klart idag?
Edwin
2017-02-22
Created byPeter Johansson13:08 22 Feb 2017
Hej Edwin, Hinner vi klart idag?
Hej Peter,

Tyvärr verkar det inte bli klart under dagen. Jag återkommer när jag vet mer.

Mvh

Edwin
Edwin
2017-02-23
Hej igen Peter,

Vår tekniker har inte lyckats återskapa problemet trots tillgång till din data. Jag har därför några följdfrågor:
Vilken version av OSX har du på datorn du använder? Uppstår problemet om du startar upp programmet och direkt går in och skriver ut en faktura? Eller uppstår det bara efter att du har använt programmet under en stund?

Mvh

Edwin
Peter Johansson
2017-02-24
Created byEdwin14:29 23 Feb 2017
Hej igen Peter, Vår tekniker har inte lyckats återskapa problemet trots tillgång till din data. Jag har därför några följdfrågor: Vilken version av OSX har du på datorn du använder? Uppstår problemet om du startar upp programmet och direkt g
Hej Edwin,
Jag har en MacOS Sierra Version 10.12.3

Faktura kopian blir bra förutom att bilden på info-tavlan som du har fått ej kommer med. Dvs det är original fakturan som det är strul med.

Hoppas verkligen att vi kan lösa detta under dagen, på måndag ska jag fakturera en hel del

Med vänlig hälsning,

Peter
Edwin
2017-02-24
Created byPeter Johansson09:46 24 Feb 2017
Hej Edwin, Jag har en MacOS Sierra Version 10.12.3 Faktura kopian blir bra förutom att bilden på info-tavlan som du har fått ej kommer med. Dvs det är original fakturan som det är strul med. Hoppas verkligen att vi kan lösa detta under dagen, på
Det blir svårt för oss att lösa problemet under dagen då det fortfarande är väldigt oklart vad det är som orsakar det. Våra programmerare håller dock fortsatt på att undersöka det. Jag förstår att du måste komma igång med fakturering och det finns ett sätt att komma runt det och det är om du helt enkelt tar bort fakturamallen och gör en ny som ersätter den. Det är tyvärr den enda lösningen jag kan ge i dagsläget.

För att kunna göra en ny fakturamall måste du ha tillgång till funktionen Dokumentmallar från marknadsplatsen. Vi har gjort en ändring i ditt system så att du kan starta upp en prenumeration och skapa en ny mall och så länge du går in i marknadsplatsen och avbryter prenumerationen innan dagens slut så behöver du inte betala för den.

Om du är osäker på hur det fungerar när man skapar en dokumentmall kan du titta på instruktionsvideorna på nedanstående länk:
http://standard-accounts.com/swe/tutorials/13forms

Med vänliga hälsningar

Edwin
HansaWorld Support
Peter Johansson
2017-02-24
Hej Edwin,
Det tog er 11 dagar att komma fram till att jag själv ska göra en ny fakturamall. Jag har köpt nummerserier som jag ej kan använda som du förstår. Nu ska jag även köpa funktionen dokumentmallar. Hur många timmar har jag på mig? Vad tycker du själv Edwin om ert förfarande ?

Med vänlig hälsning,

Peter
Peter Johansson
2017-02-24
Hej igen,
Nu har jag beställt dokumentmallar har även gått in och ändrat i systemet men de nya ändringarna på fakturorna syns inte.
Vad gör jag nu?
Peter Johansson
2017-02-24
De mallar jag har ändrat i är:
Faktura

Faktura-print
Faktura_med_frakt
Edwin
2017-02-24
Created byPeter Johansson11:08 24 Feb 2017
Hej Edwin, Det tog er 11 dagar att komma fram till att jag själv ska göra en ny fakturamall. Jag har köpt nummerserier som jag ej kan använda som du förstår. Nu ska jag även köpa funktionen dokumentmallar. Hur många timmar har jag på mig? Vad t
Vi jobbar som sagt på en permanent lösning men för att komma igång direkt är det här det enda jag kan erbjuda. Från att du aktiverat prenumerationen kan du bruka den fram till 23:00 innan den övergår i en vanlig prenumeration (avbryt innan dess alltså). Det är inställt att du kan göra det en gång men du behöver nödvändigtvis inte börja idag utan du kan göra det när du själv har möjlighet.

Med vänliga hälsningar

Edwin
Peter Johansson
2017-02-24
Är det ok att använda bmp format när det gäller en bild?
Edwin
2017-02-24
Created byPeter Johansson13:03 24 Feb 2017
Är det ok att använda bmp format när det gäller en bild?
För Mac rekommenderar vi att PDF används som bildformat.
Edwin
2017-02-24
Created byPeter Johansson12:55 24 Feb 2017
Hej igen, Nu har jag beställt dokumentmallar har även gått in och ändrat i systemet men de nya ändringarna på fakturorna syns inte. Vad gör jag nu?
Har du lagt in den nya fakturan som den mall ni ska använda i Fakturering -> Dokument -> Markera Fakturor och klicka på kugghjulet -> Definiera dokument?

Mvh

Edwin
Edwin
2017-02-27
Hej Peter,

Har ni fått ordning på fakturorna?

Mvh

Edwin
Peter Johansson
2017-02-27
Vi håller på, men måste komma åt dokumentmallarna igen. Hur gör vi?
Edwin
2017-02-27
Created byPeter Johansson11:51 27 Feb 2017
Vi håller på, men måste komma åt dokumentmallarna igen. Hur gör vi?
När avbröt du prenumerationen på dokumentmallar?

Mvh

Edwin
Peter Johansson
2017-03-07
Created byEdwin13:05 27 Feb 2017
När avbröt du prenumerationen på dokumentmallar? Mvh Edwin
Stock returned? Update stock levels and sales orders with "Returned Goods" function

Detta kom upp när jag ska skriva ut en Kreditfaktura vad är detta?

/Peter
Edwin
2017-03-07
Created byPeter Johansson09:45 7 Mar 2017
Stock returned? Update stock levels and sales orders with "Returned Goods" function Detta kom upp när jag ska skriva ut en Kreditfaktura vad är detta? /Peter
Hej Peter,

Då och då, när programmet upptäcker att du använder vissa funktioner frekvent, kommer det att tipsa om olika moduler och funktioner på marknadsplatsen som du skulle kunna ha nytta av baserat på hur du använder programmet. Är det inte intressant är det bara att klicka bort rutan.

Med vänliga hälsningar

Edwin
This thread has been closed for further comments. Please create a new thread
Back to the list
Latest Posts
You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.