Programme låst sig
Forsell&Billgren AB
2017-02-06
Programmet hängde sig i helgen. Efter diverse försök att fixa till det får jag upp meddelande om att client och server är inkomptibla. På My Standard ligger nu två F&B-företag, det enda som skiljer dem åt är port/HTTPport nr 10840/10841 resp 10870/10871. Jag har uppdaterat och startat om och fått upp "running". Men får fortfarande samma meddelande om uppdatering.

Lite problem på vägen: Min e-postadress på ..@icloud.com var borta, medistället dök ..@profiler.nu upp. Den trodde jag ni tagit bort? Beställde nytt lösenord till icloud och kunde då logga in.

Mitt kundnummer är 1095945. Men jag misstänker att jag fått till ett annat kundnummer nu som ev kan generera ny fakturor.

Bra om ni kan rätta till det här.

Hälsningar

Birgitta
Det här svaret är korrekt:
Skrivet av:Edwin15:56 6 Feb 2017
Pröva då följande:

1. Gå in på www.standardinstall.com och ladda ned Standard Ekonomi (står Standard Accounts på den sidan).

2. Installera den i en ny mapp med ett nytt namn som du lägger på ditt skrivbord och inte i applikationsmappen (så att den inte störs av tidigare installationer)

3. Starta programmet och klicka på Ange företagsinf. i huvudmenyn. Välj anslut företag. Fyll sen i 1095945 och tryck på sök. När ditt företagsnamn kommer upp ansluter du till det.

Mvh

Edwin
Edwin
2017-02-06
Hej Birgitta,

Det låter som att du har uppdaterat er server via MyStandard medan själva klienten (programmet) på datorn är en äldre version. Det du kan pröva att göra är att logga in på MyStandard och starta servern. Tryck sen på Connect och ladda ned en ny klient. Se till att du installerar den i en ny mapp och inte i applikationsmappen som är det vanliga. Öppna sen programmet och logga in så ska det fungera.

Med vänliga hälsningar

Edwin

HansaWorld Support
Forsell&Billgren AB
2017-02-06
Skrivet av:Edwin14:16 6 Feb 2017
Hej Birgitta, Det låter som att du har uppdaterat er server via MyStandard medan själva klienten (programmet) på datorn är en äldre version. Det du kan pröva att göra är att logga in på MyStandard och starta servern. Tryck sen på Connect och la
Följde dina anvisningar. Men när jag öppnade programmet fick jag upp ett "blankt" program. Försökte ansluta Forsell & Billgren, och då fick jag upp samma meddelande igen. Dvs client/server inkompatibla. rundgång alltså.
Det här svaret är korrekt:
Edwin
2017-02-06
Skrivet av:Forsell&Billgren AB15:30 6 Feb 2017
Följde dina anvisningar. Men när jag öppnade programmet fick jag upp ett "blankt" program. Försökte ansluta Forsell & Billgren, och då fick jag upp samma meddelande igen. Dvs client/server inkompatibla. rundgång alltså.
Pröva då följande:

1. Gå in på www.standardinstall.com och ladda ned Standard Ekonomi (står Standard Accounts på den sidan).

2. Installera den i en ny mapp med ett nytt namn som du lägger på ditt skrivbord och inte i applikationsmappen (så att den inte störs av tidigare installationer)

3. Starta programmet och klicka på Ange företagsinf. i huvudmenyn. Välj anslut företag. Fyll sen i 1095945 och tryck på sök. När ditt företagsnamn kommer upp ansluter du till det.

Mvh

Edwin
Forsell&Billgren AB
2017-02-06
Skrivet av:Edwin15:56 6 Feb 2017
Pröva då följande: 1. Gå in på www.standardinstall.com och ladda ned Standard Ekonomi (står Standard Accounts på den sidan). 2. Installera den i en ny mapp med ett nytt namn som du lägger på ditt skrivbord och inte i applikationsmappen (så a
Thank you! Kundnumret gjorde susen! /Birgitta
Forsell&Billgren AB
2017-02-06
Och så tänkte jag att det skulle vara bra med en färsk backup. Fanns ingen datatextbackup att klicka på. Bara den tidsinställda sökerhetskopieringen. Måste man förprogramera den?
Edwin
2017-02-07
Skrivet av:Forsell&Billgren AB16:47 6 Feb 2017
Och så tänkte jag att det skulle vara bra med en färsk backup. Fanns ingen datatextbackup att klicka på. Bara den tidsinställda sökerhetskopieringen. Måste man förprogramera den?
Backuper ska tas automatiskt och laddas sen upp till servern. För att komma åt dem loggar du in på MyStandard och kollar under List Backups. Om du trycker på Kör tidsinställd säkerhetskopiering i själva programmet kommer en backup att laddas upp direkt till MyStandard. Du kan också trycka på Create Backup direkt från MyStandard så tas en backup.

Med vänliga hälsningar

Edwin
Lämna en kommentar
You can subscribe to notifications for this post by selecting the 'star' icon on the top right corner of the post.
Tillbaka till listan
Senaste inläggen
William Zethraeus
Hej Jan! Tack för ditt meddelande. Du behöver gå till Marknadsplats och prenumerera på funktionen...
13:31 7 Mar 2025
William Zethraeus
Did it work?...
10:28 26 Feb 2025

Vi bevakar forumet under ordinarie kontorstid och vårt mål är att besvara alla frågor inom 24 timmar.

You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.