Felmeddlende
Hyperbarox AB
2017-01-05
Hej
Har bokfört hela förmiddagen, plötsligt blir jag utslängd och får följande felmeddelande:-
54.78.225.68 Port 14620
Servern är ej igång, porten är blockerad eller ej ordentligt konfigurerad.

Tacksam för hjälp och förklaring.
Mvh
Rita Lind/Hyperbarox
Edwin
2016-12-29
Hej Rita,

Är det Standard Ekonomi/Accounts du använder? I så fall får jag be dig gå in i marknadsplatsen från huvudmenyn och sen klicka på kontouppgifter. Vad står det att du har för kundnummer (customer code) där?

Med vänliga hälsningar

Edwin

HansaWorld Support
Hyperbarox AB
2016-12-30
Skrivet av:Edwin13:25 29 Dec 2016
Hej Rita, Är det Standard Ekonomi/Accounts du använder? I så fall får jag be dig gå in i marknadsplatsen från huvudmenyn och sen klicka på kontouppgifter. Vad står det att du har för kundnummer (customer code) där? Med vänliga hälsningar E
Hej Edwin
Jag har standard ekonomi, kundnummer 1031133.
Kommer ej in på marknadsplatsen, kan inte alls öppna, tack
Mvh
Rita
Edwin
2016-12-30
Skrivet av:Hyperbarox AB08:56 30 Dec 2016
Hej Edwin Jag har standard ekonomi, kundnummer 1031133. Kommer ej in på marknadsplatsen, kan inte alls öppna, tack Mvh Rita
Om din server strular kan du logga in på ditt My Standard-konto och starta om den därifrån för att se om det hjälper. Gör det inte det kan du skriva här igen så ska vi försöka hitta en annan lösning.

https://mystandard.hansaworld.com/

Med vänliga hälsningar

Edwin
HansaWorld Support
Hyperbarox AB
2016-12-30
Hej Edwin
Jag har hela året haft problem med login hela året och fått mycket hjälp av Richard. Jag har ingen server utan arbetar med min dator direkt gentemot Er.
Jag har försökt logga in via my standard som du föreslog, skall jag starta eller restarta??
Tacksam för hjälp.
Mvh/Rita Lind
Hyperbarox
Edwin
2016-12-30
Skrivet av:Hyperbarox AB10:44 30 Dec 2016
Hej Edwin Jag har hela året haft problem med login hela året och fått mycket hjälp av Richard. Jag har ingen server utan arbetar med min dator direkt gentemot Er. Jag har försökt logga in via my standard som du föreslog, skall jag starta eller rest
Hej,

Din server finns i molnet som man brukar säga och den kan du starta om via My Standard. Om du har alternativet att trycka på "Start" betyder det att din server inte är igång vilket skulle förklara dina problem. Om knappen är gråmarkerad kan du trycka på "Restart" istället vilket kommer att starta om servern.

Med vänliga hälsningar

Edwin
Hyperbarox AB
2016-12-30
Skrivet av:Edwin10:52 30 Dec 2016
Hej, Din server finns i molnet som man brukar säga och den kan du starta om via My Standard. Om du har alternativet att trycka på "Start" betyder det att din server inte är igång vilket skulle förklara dina problem. Om knappen är gråmark
Hej
Jag har tryckt på start, och det står i mystandard att den är running, men jag kan fortfarande ej logga in, den anger samma felkod.'
Vad göra? Kan du hjälpa mig från din sida. Rickard var tvungen att göra det sist. ???

Mvh /Rita
Edwin
2016-12-30
Skrivet av:Hyperbarox AB11:02 30 Dec 2016
Hej Jag har tryckt på start, och det står i mystandard att den är running, men jag kan fortfarande ej logga in, den anger samma felkod.' Vad göra? Kan du hjälpa mig från din sida. Rickard var tvungen att göra det sist. ??? Mvh /Rita
Har du prövat att starta om programmet efter att du startat servern? Vad exakt är det som står i felmeddelandet och när dyker det upp?

Mvh

Edwin
Hyperbarox AB
2016-12-30
Hej
Jag har provat att starta om .
Det står fel 54.78.225.68 port 14626
Servern är ej igång, porten är blockerad eller ej ordentligt konfigurerad.
Vad gör?
Mvh/Rita
Hyperbarox AB
2016-12-30
Hej
Vill meddela att jag nu har fått det att fungera.
Tack för stöd.
Mvh

Rita
Hyperbarox AB
2016-12-30
Skrivet av:Hyperbarox AB12:46 30 Dec 2016
Hej Vill meddela att jag nu har fått det att fungera. Tack för stöd. Mvh Rita
Hej igen
Jag har nu fått systemet att fungera. Dock har jag noterat att det avrundar direkt till helt tal, när jag lägger in posterna, ex 16,82 blir 17, det blir då fel i min bokföring. Dessutom har den amerikansk datum dvs mån-dag-år, detta är också nytt.
Kan man göra något åt detta?
mvh/Rita
Hyperbarox AB
2016-12-30
Hej igen
När jag skall gå in i programmet kommer jag endast till marknadsplatsen men jag kommer ej vidare. Hur kommer jag till mitt bolag etc?
Mvh/Rita
Edwin
2016-12-30
Skrivet av:Hyperbarox AB14:11 30 Dec 2016
Hej igen När jag skall gå in i programmet kommer jag endast till marknadsplatsen men jag kommer ej vidare. Hur kommer jag till mitt bolag etc? Mvh/Rita
Hej,

Hur menar du att du bara kommer till marknadsplatsen? Får du inte upp huvudmenyn med alla ikoner och liknande när du startar det?

Mvh

Edwin
This thread has been closed for further comments. Please create a new thread
Tillbaka till listan
Senaste inläggen
William Zethraeus
Hej Jan! Tack för ditt meddelande. Du behöver gå till Marknadsplats och prenumerera på funktionen...
13:31 7 Mar 2025
William Zethraeus
Did it work?...
10:28 26 Feb 2025

Vi bevakar forumet under ordinarie kontorstid och vårt mål är att besvara alla frågor inom 24 timmar.

You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.