Årsskifte
Sandbacken AB
2016-12-17
Hej, två frågor:

behöver jag ange nya nummerserier i samband med årsskiftet eller rullar det vidare automatiskt?

Har automatisk bokföring till 2016-12-31, hur gör jag för att förlänga det redan nu? (har fakturor som avser 2017 och vill bokföra dem).
Det här svaret var användbart
Skrivet av:Edwin12:42 20 Dec 2016
Det här svaret var användbart
Edwin
2016-12-20
Hej,

Det du behöver göra är att gå in i modul Redovisning -> Inställningar -> Räkenskapsår. Där kan du lägga till 2017. Efter det kan du fortsätta som vanligt.

Din prenumeration ska fortsätta rulla på så länge betalningarna genomförs. Du kan hålla koll på dina aktiva prenumerationer i marknadsplatsen som du hittar via huvudmenyn på Standard Ekonomi.

Med vänliga hälsningar

Edwin
HansaWorld Support
Sandbacken AB
2017-01-05
Skrivet av:Edwin12:42 20 Dec 2016
Hej, Det du behöver göra är att gå in i modul Redovisning -> Inställningar -> Räkenskapsår. Där kan du lägga till 2017. Efter det kan du fortsätta som vanligt. Din prenumeration ska fortsätta rulla på så länge betalningarna genomf
Hej,
att lägga till nytt räkenskapsår var inga problem. Men när jag gör en ny faktura daterad 2017 så blir det inget nummer på den.
Måste jag prenumerera även på "Nummerserier"?
I så fall verkar det idiotiskt - ett redovisningsprogram utan nummerserier är ju oanvändbart.

Räcker det att prenumerera på nummerserier i 1 månad och sen fungerar det för hela året?

En annan sak:
I Marknadsplatsen/Integrerad bokföring under "Active" står det:

Qty: 1 Months:3 13-10-2016 - 31-03-2017 SEK 299.00

Jag har tidigare betalat t o m 31/12 2016. Nu borde det stå: 01-01- 2017 - 31-03-2017 SEK 99.00 (x3 månader)

Snälla, förklara

Sandbacken AB
2017-01-05
Hej igen,
ytterligare ett problem:
När jag bokför verifikat för 2016 får jag helt plötsligt inga nummer på verifikaten.
"Utanför angivna serier" är felmeddelandet. Jag kan inte se var jag ska ändra serie.

?
Edwin
2017-01-05
Skrivet av:Sandbacken AB09:43 5 Jan 2017
Hej, att lägga till nytt räkenskapsår var inga problem. Men när jag gör en ny faktura daterad 2017 så blir det inget nummer på den. Måste jag prenumerera även på "Nummerserier"? I så fall verkar det idiotiskt - ett redovisningsprogram
Hej,

Ja, för att få in nya nummer för 2017 (och framåt) behövs nummerserier definieras och det kan göras genom en prenumeration på den funktionen. Då kommer ni att få ytterligare alternativ under inställningar som är relaterade till just nummerserier. Prenumererar du på nummerserier under en månad kommer ändringarna du gjort under den perioden fortsätta att vara aktiva efter att prenumerationen upphört. Du kan dock inte göra några nya förändringar av nummerserierna om prenumerationen inte är aktiv.

I vårt system kan vi se att ni har betalat för integrerad bokföring fram till 31/3. Jag ska undersöka varför datumen inte har uppdaterats för er.

Med vänliga hälsningar

Edwin
HansaWorld Support
Sandbacken AB
2017-01-12
Hej,
jag har ringt er och frågat varför det nu kostar 299 kr per månad för automatiska transaktioner, efter att jag fått faktura från er. Jag blev rekommenderad att maila till sweden@hansaworld.com. Det gjorde jag, men har inte fått svar. Då mejlade jag till adressen som står på fakturan, men inget svar där heller.

Jag har inte betalat fakturan eftersom ni inte har svarat. Det vore bra om ni talar om varför det kostar 299 kr/månad nu istället för 99 kr som priset var när jag gick över till det här programmet. Hade tidigare Books som kostade totalt 1500 kr/år inkl supportavtalet.

Nu har ni av-aktiverat funktionen så nu kan jag inte bokföra längre.

Edwin
2017-01-13
Skrivet av:Sandbacken AB16:28 12 Jan 2017
Hej, jag har ringt er och frågat varför det nu kostar 299 kr per månad för automatiska transaktioner, efter att jag fått faktura från er. Jag blev rekommenderad att maila till sweden@hansaworld.com. Det gjorde jag, men har inte fått svar. Då mejla
Hej,

Automatiska transaktioner har aldrig kostat 99 kronor i månaden. Du måste blanda ihop det med priset för någon av de andra funktionerna du har prenumererat på som kostar 99:-. Automatiska transaktioner kostade tidigare 239:- men ligger sen ett antal månader tillbaka på 299:- per månad.

Ditt konto blir låst automatiskt om fakturor inte betalas i tid.

Mvh

Edwin
HansaWorld Support
This thread has been closed for further comments. Please create a new thread
Tillbaka till listan
Senaste inläggen
William Zethraeus
Hej Jan! Tack för ditt meddelande. Du behöver gå till Marknadsplats och prenumerera på funktionen...
13:31 7 Mar 2025
William Zethraeus
Did it work?...
10:28 26 Feb 2025

Vi bevakar forumet under ordinarie kontorstid och vårt mål är att besvara alla frågor inom 24 timmar.

You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.