Åtkomst av program och data
Yngve Bohm Arkitekter
2016-11-07
Hej Edwin,

Jag klickade på OK som du sa och då kom jag in i Yngve Bohm Arkitektkontor (YBA), och så långt verkar det ok, men de verifikationer som tillkommit efter 2016-02-22 finns fortfarande inte där.

YBA är en enskild firma och därför har jag även Yngve Bohm (YB) som ett särskilt ”företag” i programmet med min privata bokföring, bl a eftersom ekonomierna i viss mån hänger ihop. Detta har inte varit något som helst problem att växla mellan dessa tidigare, åtminstone inte under First Office- tiden.

När jag nu på motsvarande sätt skulle öppna YB så kom en registreringsskylt upp som skulle fyllas i av någon anledning som jag inte begriper. Men jag gjorde det med i princip samma uppgifter så när som på namnet – YB i st f YBA – och tryckte sedan på ”Avsluta”. Då stängdes hela programmet plötsligt ned!

När jag startade programmet igen kom istället den engelska varianten av programmet upp med ”Yngve” i rubriken men i övrigt helt blankt??? Jag fattar ingenting! Tror servern att det är två konkurrerande klienter i st f samma?

Slutligen, var finns mina c:a 100 verifikationer som saknas fr o m 2016-02-22 t o m 2016-06-07? Jag har förstått att Standard Ekonomi sparar allt automatiskt i molnet. Har dom kommit bort? Jag har inte slängt något, kan någon annan gjort det? Du förstår nog att jag är ganska bekymrad nu!

Mvh
Yngve B

Edwin
2016-11-08
Hej Yngve,

Har du importerat din backup med data från First Office? För att data ska synkronisera med molnet måste du först importera det till systemet.

Med vänliga hälsningar

Edwin
HansaWorld Support
This thread has been closed for further comments. Please create a new thread
Tillbaka till listan
Senaste inläggen
William Zethraeus
Hej Jan! Tack för ditt meddelande. Du behöver gå till Marknadsplats och prenumerera på funktionen...
13:31 7 Mar 2025
William Zethraeus
Did it work?...
10:28 26 Feb 2025

Vi bevakar forumet under ordinarie kontorstid och vårt mål är att besvara alla frågor inom 24 timmar.

You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.