Newer Client than the Server...
Reaktor
2016-10-03
Har Mac OS X.

Jag har uppdaterat min server via webbgränssnittet. Sedan laddat ner vad jag trott var senaste applikationen (8.2.241475). Får ändå felmeddelandet. Har startat om servern. Testat att byta tillbaka till tidigare app. Inget funkar. Hjälp!
Reaktor
2016-10-03
Se ovan under redovisning. Nu verkar HELA 2015 års och 2016 års bokföring vara spårlöst borta (jag startade 2015 med en uppdatering från "Books" och på något sätt verkade den nya klienten ladda ner bokföringen från den staty det hade när jag satte igång med Standard Accounts... Och när jag laddar ner en ny klient och startar, så får jag bekedet "journal exists but is turned off". Vad gör jag för fel? Kan någon hjälpa mig?
Jani Venho
2016-10-06
Hej,

vänligen låt oss veta, till vilken version har du uppdaterat och när.

Mvh Jani Venho /HansaWorld
Reaktor
2016-10-07
Är registrerad under "Reaktor" (=servernamnet)och william.naversten@gmail.com hos er. Jag uppdaterade servern för cirka en vecka sedan till "senaste version". Lyckades ev uppdatera en gång till för två dagar sedan - om det var så att ni släppte ytterligare en version som jag hoppades skulle fixa situationen.
Reaktor
2016-10-07
Nu verkar jag kunna logga in mot en server när jag laddar ner en ENGELSK klient som heter Standard Accounts 8.2.241475 , men ALL data på det fjärde av mina fyra bolag - "Reaktor AB" är helt tom. Det är ett bolag som startade 2016-01-01. Vidare kan jag inte logga in på Reaktor (det första av fyra bolag) som är en enskild firma. Sista jag kom in fanns bara bokföring till och med 2014-12-31 kvar. Således verkar det som att uppdateringen av servern gjort att allt hoppat tillbaka något år...? Hjälp, tack.
Daniela Rausch
2016-10-25
Hej,

vi behandlar denna fråga i din andra tråd så jag stänger den här. På det sättet har vi alla svar inom en enda tråd.

För framtidna läsare: här är länken till den andra tråden:

http://forum.hansaworld.com/forum/viewmessage/4772/8330317

Mvh,
Daniela
HansaWorld
This thread has been closed for further comments. Please create a new thread
Tillbaka till listan
Senaste inläggen
William Zethraeus
Hej Jan! Tack för ditt meddelande. Du behöver gå till Marknadsplats och prenumerera på funktionen...
13:31 7 Mar 2025
William Zethraeus
Did it work?...
10:28 26 Feb 2025

Vi bevakar forumet under ordinarie kontorstid och vårt mål är att besvara alla frågor inom 24 timmar.

You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.