Ulrika Karlsson
2016-08-19
Jag kommer inte fram per telefon, och jag har skrivit frågor här i Forumet, men inget svar och frågorna går inte fram...?
Kunder 4656555
Avtalsnr 200008464
Jag har ett gammalt HansaWorld (5.3) som gick i demonläge 30/6. Jag har nu köpt ny Enterprise och ska få igång detta. jag har laddat ner demoversionen (ej server) och programmet accepterar min e-postadress, känner igen org.nr och ser vilket avtalsnummer vi har, vilket jag väljer i registreringen.
Det står att jag är registrerad som Fyrkantens Last och Transport, vilket stämmer.
När jag sedan ska konfigurera internetdatabasnyckeln så fungerar det inte!
När jag väljer "fyll i dessa inställningar automatiskt" så får jag till svar
Identifieringen lyckades. Var vänlig kontrollera internatinställningarna och fortsätt med registreringen"
När jag väljer "registrera för automatisk databasnyckel" så får jag till svar
En annan registrering finns redan med samma registreringsnummer 26245504.
När jag väljer "hämta databasnyckel" så får jag till svar
Kontrollera inställningen internetdatabasnyckel i systemmodulen, och glöm ej att registrera dig.
Jag har även blivit rekommenderad att gå in i Modul - System - Inställningar - Internetdatabasnyckel.
När jag har gått in i Modul och klickar på System, så finns det ingenting att välja!
Så jag kommer inte in i Inställningar och databasnyckeln.
Även möjligheten att läsa in min textbackupfil fungerar inte, när jag initialt, eller senare via import, försöker läsa in textbackupfilen, eller en SIE4-fil, så går dessa inte att läsa in, de är gråmarkerade.
Jag måste få igång detta program snarast, kan jag få tips om vad som är fel.
MVH
Ulrika Karlsson
Fyrkantens Last och Transport AB