Created byRoboCare AB12:26 14 Sep 2017
Hej igen!
Har hittat databasen som uppenbarligen används. Det innebär att den versionen som jag använder (8.2.210206) jobbar lokalt på min dator. Nu kan jag installera ett nyare program och få med mig allt jag gjort i två företag sedan mars 2016.
Databasen lagras både lokalt och i molnet. Det kan dröja en liten stund innan backuperna syns på MyStandard. En backup tas alltid när programmet stängs ned.
När du loggar in på MyStandard kan du se er server. Det är alltså inte era företag som visas utan vad servern heter. Den är döpt efter huvudföretaget i er databas. Du kan logga in med både det Standard-ID som startar med ekonomi@ och mats.jansson. För att bestämma vilka användare som ska kunna logga in kan du klicka på Manage Users.
Du kan se IP-adress och port om du loggar in på MyStandard.
För att koppla upp dig mot din server med hjälp av exempelvis en iPad så laddar du ned programmet på iPaden. Starta det sen och när huvudmenyn öppnats klickar du på Ange företagsinformation. Välj där att ansluta till ett existerande företag. När du ombeds söka efter ditt företag skriver du antingen in namnet (RoboCare AB) eller ert kundnummer (som du finner på marknadsplatsen). Då kommer programmet att hitta din server som du då väljer att ansluta till. Sen är det bara att logga in som vanligt.
Mvh
Edwin