Hur lägger jag till en logga på dokumentmallar?
2013-03-11
Hur lägger man till en logga på dokumentmallar? Exempelvis fakturor och orderbekräftelser.
Det här svaret är korrekt:
Skrivet av:Stacy11:29 22 Nov 2017
Hei,
Dersom du benytter programmet Stanadard Økonomi, må du først abonnere på in-appen dokumentmaler for å få tilgang til registre: dokumentmaler.

Mvh,
HansaWorld Support
2013-03-11

1. Gå till Modul:System >>Register:Dokumentmallar

2. Öppna den dokumentmall du vill lägga till en bild på.

3. Tryck på knappen [Bild] och markera det område för vart du vill bifoga bilden.

4. När du släpper musknappen öppnas en dialogruta. I fältet Bildnamn lägger du in filnamnet på den bild du vill använda.Använd funktionen 'klistra in special' för att försäkra dig om att filnamnet är stavat på rätt sätt.

5. Spara dokumentmallen

Viktig information!

Bilden måste sparas i samma bibliotek eller mapp som databasen och klienten för HansaWorld.

I fleranvändarsystem måste bilden finnas på servern, men om du även vill se bilden när du förhandsgranskar måste även bilden finnas på klienterna.

I Windows-miljö kan du använda filer i BMP-format (bitmap). För Macintosh-användare kan du använda formatet PDF (Portable Document Format).

Om du kommer faxa mallen, tänk på att bilden inte kommer att visas.
RoboCare AB
2016-03-24
Jag kan över huvud taget inte se "Dokumentmallar" i "Register" eller någon annanstans. Inte heller på Marknadsplatsen. Hur gör jag? Har version 8.2.210206
Det här svaret är korrekt:
Stacy
2017-11-22
Hei,
Dersom du benytter programmet Stanadard Økonomi, må du først abonnere på in-appen dokumentmaler for å få tilgang til registre: dokumentmaler.

Mvh,
HansaWorld Support
Lämna en kommentar
You can subscribe to notifications for this post by selecting the 'star' icon on the top right corner of the post.
Tillbaka till listan
Senaste inläggen
William Zethraeus
Hej Jan! Tack för ditt meddelande. Du behöver gå till Marknadsplats och prenumerera på funktionen...
13:31 7 Mar 2025
William Zethraeus
Did it work?...
10:28 26 Feb 2025

Vi bevakar forumet under ordinarie kontorstid och vårt mål är att besvara alla frågor inom 24 timmar.

You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.