Skrivet av:Per12:21 29 Maj 2019
Hej.
1041171 och 1207031 har två separata servrar kopplade sig till, så det skall inte göra ngn. skillnad.
Startar du upp Standard Accounts till 1207031 och anger användarnamn & lösenord så kommer den koppla upp sig mot motsvarande server i MyStan
Hjälp. Nu har jag ställt till det. Jag gick i misstag och började ändra i mitt gamla fungerande program. Med nr 1041171. Så nu fungerar det inte. Kommer felkod 9Userlang Structp = = NIL.
Jag funderade, jag gjorde som du sa, (med detta program alltså) Update version och så satt jag dit Swedish (började sen fundera att det inte blev Sverige-svenska versionen istället för Finland-svenska versionen). Ja men i alla fall, Sen fortsatte jag enl din instruktion och sen ville den installera och då valde jag ny installation. Men det kom ingen tom ikon vad jag kunde märka. Sen har jag försökt återinsätta den gamla versionen igen. Och nu sitter jag här och kommer ingenstans. Vågar inte röra det nya företaget förrän jag får mitt gamla i ordning. Och snart är det momsdeklaration också..... Vad ska jag ta mig till? Ska jag göra en helt ny installation helt enkelt och hämta backup? Men jag har ju två olika program. Hur vet jag vilket som är vilket. Eller är numret databasens namn när jag hämtar backup??
Jag tittade just i mina anteckningar. Till mitt gamla program (som jag har sabbat) så har servern nr 1115096. Har det nya programmet något annat nr som kan vara bra att veta. Ibland måste jag hämta tillbaka databas från backup.
MVH
Pia Ekström