Allt försvan
Planta Jemtlandica
2018-12-16
Hej,
Jag försöker att logga in på min bokföring, Standard Accounts, men allt försvann. Alla mina data är borta. Kommer en ny fönster utan att kräva att logga in. När jag väljer företag, står att "Den här funktion raderar all data". Vad som hänt? Kan ni hjälpa mig? Jag behöver min bokföring tillbaka!

Mina data ligger på:

Company 1
Current Version: 8.4 2017-12-09 (84201015)
Running
Customer Code: 1160790

Med vänliga hälsningar,
Galina Timermane

Planta Jemtlandica

Det här svaret är korrekt:
Skrivet av:Per01:38 17 Dec 2018
Hej.

Tack för ditt meddelande.

Som jag ser det är ditt kundnummer 1078491, detta företag finns även tillgänligt online i MyStandard.
Prova att ladda ner ny klient från MyStandard och se ifall du kommer in på programmet:
1. Gå till https://mystandard.hansaworld.com/loginpage
2. Logga in med Standard ID + lösenord (planta.jemtlandica@telia.com + lösenord)
3. När du kommit in ska du se servern till vänster (1078491) Klicka på servern
4. Klicka på "Start" och låt servern starta upp.
5 Efter servern startat upp, scrolla ned i menyn och klicka på "Connect" och vidare till "Download Client"
6. Skapa en ny tom mapp på skrivbordet dit du laddar ner och installerar Standard Ekonomi.
7. Gå tillbaka till MyStandard och se till så att servern är uppe och går, och så startar du klienten som du laddade ner.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Det här svaret är korrekt:
Per
2018-12-17
Hej.

Tack för ditt meddelande.

Som jag ser det är ditt kundnummer 1078491, detta företag finns även tillgänligt online i MyStandard.
Prova att ladda ner ny klient från MyStandard och se ifall du kommer in på programmet:
1. Gå till https://mystandard.hansaworld.com/loginpage
2. Logga in med Standard ID + lösenord (planta.jemtlandica@telia.com + lösenord)
3. När du kommit in ska du se servern till vänster (1078491) Klicka på servern
4. Klicka på "Start" och låt servern starta upp.
5 Efter servern startat upp, scrolla ned i menyn och klicka på "Connect" och vidare till "Download Client"
6. Skapa en ny tom mapp på skrivbordet dit du laddar ner och installerar Standard Ekonomi.
7. Gå tillbaka till MyStandard och se till så att servern är uppe och går, och så startar du klienten som du laddade ner.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Planta Jemtlandica
2018-12-17
Skrivet av:Per01:38 17 Dec 2018
Hej. Tack för ditt meddelande. Som jag ser det är ditt kundnummer 1078491, detta företag finns även tillgänligt online i MyStandard. Prova att ladda ner ny klient från MyStandard och se ifall du kommer in på programmet: 1. Gå till https://mysta
Hej, Per.

Tack så mycket, det gick bra. Jag har installerat på nytt. Det som hänt igår på grund av jag har köpt Kaspersky antivirus program, och när jag installerat programmet till min dator, flera program slutat fungera, Firefox, HanzaWorld och även skrivare. Jag likades få internet tillbaka, men när jag startade HanzaWorld, försvann mina data. Jag var tvungen att avinstallera Kaspersky från min dator. Har du hört sådan problem att HanzaWorld och antivirus program går inte ihop? Kan du tipsa, vilken intivirusprogramm för Mac som är bra med HanzaWorld?

Med vänliga hälsningar,
Galina
Per
2018-12-17
Hej.

Det var tråkigt att höra att du har problem med ditt antivirusprogram.

Vi har haft kunder med liknande problem tidigare, antingen måste de be antivirusprogrammet om att göra ett undantag för just HansaWorld. Om inte det fungerar så måste de kontakta antivirusföretaget och be dessa om hjälp, alternativt välja ett annat antivirusprogram.

Jag kan inte rekommendera ett specifikt antivirusprogram till dig, men av egen erfarenhet har jag själv provat Avira Antivir (gratis) och samtidigt använt Standard Ekonomi utan problem, detta till en Windows PC.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Lämna en kommentar
You can subscribe to notifications for this post by selecting the 'star' icon on the top right corner of the post.
Tillbaka till listan
Senaste inläggen
William Zethraeus
Hej Jan! Tack för ditt meddelande. Du behöver gå till Marknadsplats och prenumerera på funktionen...
13:31 7 Mar 2025
William Zethraeus
Did it work?...
10:28 26 Feb 2025

Vi bevakar forumet under ordinarie kontorstid och vårt mål är att besvara alla frågor inom 24 timmar.

You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.