Dubbelfakturering.
Studio Stefan Nilsson AB
2018-11-30
Hej,

Kund nr: 1032027
1:

Jag har blivit dubbelfakturerad för november 2018.
Faktura nr 380807 är betald 16/11 och avser november.
Men jag har även att under en lång tid försökt att få betala med kort.
Det lyckades tydligen för det är överfört till er den 6/11 897 SEK för nov-jan 2019.

Jag fick aldrig någon bekräftelse på den transaktionen och programmet fungerade inte som det skulle så jag köpte en gång till nov och det är fakturan 380807 och då fungerade programmet.

Nu säger programmet att jag ska betala igen för att det ska fungera men jag har ju redan betalt med kort???? Se bild.
Kan ni kolla och få det att fungera som det ska tack.

2:
Hur gör ni med att jag betalt 2 gånger för november?

3:
Jag skrev en faktura den 19/11 och där har inte automatkonteringen till kundfodringar fungerat, den finns inte där.

Mvh
Stefan Nilsson

Det här svaret är korrekt:
Skrivet av:Per15:17 8 Jan 2019
Hej.

Då har vi registrerat denna faktura som betald.

Mvh.
Per

HansaWorld Support
Per
2018-11-30
Hej Stefan.

Tack för ditt meddelande.

Ditt kundkort och tillgång till Integrerad bokföring var stängd, jag har öppnat upp dessa nu.

Jag kan se att fakturan 380807 är betalad, jag kan dock inte se att kortbetalningen kommit igenom, men jag ska be vår bokförare att undersöka detta närmare. Jag lägger till bilden du sände som betalningsbekräftelse.
Finner vi denna betalning så kommer vi att kreditera dig för detta vid nästkommande fakturaperioder.

På fråga 3: när en kund mister tillgången till integrerat bokföring så registreras inte bilagor som blir registrerade under denna perioden.
Därför måste kunden genomföra en underhållsrutin:
Modul-System >> Rutiner >> Underhåll >> Skapa transaktioner

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Studio Stefan Nilsson AB
2018-12-02
Skrivet av:Per11:37 30 Nov 2018
Hej Stefan. Tack för ditt meddelande. Ditt kundkort och tillgång till Integrerad bokföring var stängd, jag har öppnat upp dessa nu. Jag kan se att fakturan 380807 är betalad, jag kan dock inte se att kortbetalningen kommit igenom, men jag ska be
Hej Per,

Hur ska jag gå vidare?

Ska jag köpa integrerad bokf. på marknadsplatsen och sen se om jag får en faktura eller inte?

Undrar varför Integ. bokf. blir stängd den 20,e i månaden då jag betalt för hela månaden.
Det kom upp en skylt att jag ska betala för att det ska fungera, har hänt två gånger i olika månader.

Mvh
Stefan
Hansa
2018-12-03
Hej,

skall be Per se igenom detta och återkomma så snarast som möjligt
h, Bror-Erik
Studio Stefan Nilsson AB
2018-12-03
Skrivet av:Hansa09:36 3 Dec 2018
Hej, skall be Per se igenom detta och återkomma så snarast som möjligt h, Bror-Erik
Hej,

Nu fick jag en faktura för december nr 380824.
Jag har inte varit på marknadsplatsen och beställt.

Hur gör jag med den?
Jag har redan betalt med kort, november, december och januari(2019)

Mvh
Stefan
Hansa
2018-12-03
Hej,

var god och skicka fakturanumret och annan inffo till sweden@hansaworld.com så skall vi se igenom vad som är fel
h. Bror-Erik
Studio Stefan Nilsson AB
2018-12-11
Skrivet av:Hansa15:19 3 Dec 2018
Hej, var god och skicka fakturanumret och annan inffo till sweden@hansaworld.com så skall vi se igenom vad som är fel h. Bror-Erik
Hej,

Den 4 december skickade jag allt material till ovanstående epost och jag har fortfarande inte fått något svar.
Räkningen nr380824 förfaller den 13/12.

VAD HÄNDER????

Mvh
Stefan
Per
2018-12-11
Hej Stefan.

Beklagar sent svar.

Jag har lagt denna fråga vidare till bokföraren, men räknar med att nästa faktura skall krediteras då du redan betalat för flera perioder i förtid.

Återkommer när jag fått svar.

Mvh.
Per

HansaWorld Support
Per
2018-12-11
Hej Stefan.

Nu är faktura 380824 betald.
Resterande summa kommer att krediteras för framtida period.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Studio Stefan Nilsson AB
2018-12-11
Hej,

Kan jag räkna med att programmet fungerar till den sista februari 2019?
Jag har betalt för nov-18 till sista jan-19 + för nov-18 på faktura nr:380807

Mvh

Stefan
Per
2018-12-12
Hej Stefan.

Du kan förvänta dig att bli krediterad fram till sista Januari 2019.

Du betalade faktura 380807 (för Nov. månad 2018) med fakturering, och sedan betalade du 897 NOK med kortbetalning, det vill säga för två månader.
Faktura 380824 (för Dec. månad 2018) har nu blivit registrerad som betald, så du ska alltså ha kredit kvar för Jan. månad 2019.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Studio Stefan Nilsson AB
2018-12-12
Skrivet av:Per10:30 12 Dec 2018
Hej Stefan. Du kan förvänta dig att bli krediterad fram till sista Januari 2019. Du betalade faktura 380807 (för Nov. månad 2018) med fakturering, och sedan betalade du 897 NOK med kortbetalning, det vill säga för två månader. Faktura 380824 (f
Hej igen

Nej jag har betalt 299 SEK x 3 = 897 SEK för tre månader, nov-18 - jan-19

Plus räkningen för november fakt. 380807.

Så jag har betalt för fyra månader.
Jag har inte fått något kvitto på kortbetalningen.

Mvh
Stefan
Per
2018-12-14
Hej.

Du måste även räkna till momsen utöver de 299SEK per månad.

Vi lägger till 40.28€ till ditt konto för kommande fakturor.

Bifogat finner du din inbetalning.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Studio Stefan Nilsson AB
2019-01-03
Skrivet av:Per12:08 14 Dec 2018
Hej. Du måste även räkna till momsen utöver de 299SEK per månad. Vi lägger till 40.28€ till ditt konto för kommande fakturor. Bifogat finner du din inbetalning. Mvh. Per HansaWorld Support
Hej igen.

Nu har jag fått en räkning för januari 2019 fast jag redan betalt för den månaden.
Faktura nr 380905

OBS! Se till att jag inte får någon räkning i februari.

Mvh
Stefan
Per
2019-01-04
Hej Stefan.

Tack för ditt meddelande.

Jag har bett vår bokförare till att se över denna saken.
Återkommer till dig här så fort jag vet mer.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Det här svaret är korrekt:
Per
2019-01-08
Hej.

Då har vi registrerat denna faktura som betald.

Mvh.
Per

HansaWorld Support
Studio Stefan Nilsson AB
2019-01-10
Skrivet av:Per15:17 8 Jan 2019
Hej. Då har vi registrerat denna faktura som betald. Mvh. Per HansaWorld Support
Hej,

Bra och nu funkar det att starta programmet också.

Se nu till att det inte kommer en räkning för februari för jag är borta hela månaden.
Om det kommer en så blir den inte betald.
Beställer själv när jag vill ha igång programmet.

Mvh
Stefan
Per
2019-01-11
Hej.

Så bra att det fungerar.

Så länge du inte har valt att prenumerera på fler månader så skall det inte komma en ny faktura.
Du blir endast fakturerad för de månader du själv valt att prenumerera på i marknadsplatsen.

Låser denna tråd då ärendet blivit löst.

Ifall du har fler frågor i framtiden, vänligen skapa en ny post.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
This thread has been closed for further comments. Please create a new thread
Tillbaka till listan
Senaste inläggen
William Zethraeus
Hej Jan! Tack för ditt meddelande. Du behöver gå till Marknadsplats och prenumerera på funktionen...
13:31 7 Mar 2025
William Zethraeus
Did it work?...
10:28 26 Feb 2025

Vi bevakar forumet under ordinarie kontorstid och vårt mål är att besvara alla frågor inom 24 timmar.

You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.