Meddeland
Peter Johansson
2018-05-03
Hej,
Varför kommer detta meddelande upp?

Mvh

/Peter
This answer was correct
Created byPer16:10 3 May 2018
Hej.

Okej, du har alltså två företag i en och samma klient. Trodde du hade två separata klienter med ett företag var i dessa.

Nej, det går tyvärr inte att ta bort det andra företaget utan vidare. Det stannar kvar på klienten. Men det påverkar inte klientens prestanda i övrigt.

Vi kan såklart undersöka ifall det är möjligt, och det kan då ta flera timmar för att få detta gjort, men det finns en risk för att det inte går, och det kommer kosta då du måste begära konsultering för detta ändamålet.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Per
2018-05-03
Hej.

Det kan betyda att det är dålig uppkoppling mot servern, vänligen prova att starta om servern i MyStandard och prova igen (mystandard.hansaworld.com logga in med ditt Standard ID+lösenord)
Välj "Restart"
Prova nu att gå in på Standard Ekonomi igen.

Ifall det inte går, undersök i MyStandard ifall du har senaste versionen installerad (8.4 2018-03-21) ifall inte, välj "Update version" välj Country:Sweden och senaste version 8.4)
Prova nu att gå in på Standard Ekonomi igen.

Kommer meddelandet fortfarande upp, klicka bort det, du bör fortfarande få tillgång till programmet.
Ifall du får upp samma felmeddelande mer än 3 gånger och inte kommer in på programmet, vänligen säg ifrån så skall vi undersöka saken närmare.

Mvh.

Per
HansaWorld Support
Peter Johansson
2018-05-03
Created byPer10:20 3 May 2018
Hej. Det kan betyda att det är dålig uppkoppling mot servern, vänligen prova att starta om servern i MyStandard och prova igen (mystandard.hansaworld.com logga in med ditt Standard ID+lösenord) Välj "Restart" Prova nu att gå in på Standard Ekonom
Tack Per nu fungerar det.
Jag har två företag under "Företag" hur tar jag bort det ena företaget?

Mvh

/Peter
Per
2018-05-03
"Jag har två företag under "Företag" hur tar jag bort det ena företaget?"

Vad har du för kundnummer eller namn på ditt företag? Det är möjligt jag kan ta bort det, jag måste först undersöka ifall du har fler kundkort registrerade i systemet först.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Peter Johansson
2018-05-03
Created byPer11:38 3 May 2018
"Jag har två företag under "Företag" hur tar jag bort det ena företaget?" Vad har du för kundnummer eller namn på ditt företag? Det är möjligt jag kan ta bort det, jag måste först undersöka ifall du har fler kundkort registrerade i systemet f
Hej Per,
Kundnr 1103178. Det företag som jag vill ska tas bort är Delikatesslandslaget

Mvh
/Peter
Per
2018-05-03
Hej.

Jag har sökt men finner inte något konto med namnet "Delikatesslandslaget" i våran databas.
Söker även på din Standard ID (epost) men endast företaget "Företagsinformation i Skandinavien AB" dyker upp i MyStandard.

Troligen är detta en kvarleva från tidigare företag, en inaktiv server.
Dessa skall tas bort efterhand av oss, vänligen ignorera detta företag tills vidare. Det skall inte finnas någon data på den.

Ta gärna en skärmbild på när du är inne i MyStandard och tittar på "Delikatesslandslaget" så att jag kan bekräfta att det bara är en inaktiv server.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Peter Johansson
2018-05-03
Created byPer13:00 3 May 2018
Hej. Jag har sökt men finner inte något konto med namnet "Delikatesslandslaget" i våran databas. Söker även på din Standard ID (epost) men endast företaget "Företagsinformation i Skandinavien AB" dyker upp i MyStandard. Troligen är detta en kv
Hej,
Företagsinformation skall vara kvar. Se bifogad skärmbild

Mvh

/Peter
This answer was correct
Per
2018-05-03
Hej.

Okej, du har alltså två företag i en och samma klient. Trodde du hade två separata klienter med ett företag var i dessa.

Nej, det går tyvärr inte att ta bort det andra företaget utan vidare. Det stannar kvar på klienten. Men det påverkar inte klientens prestanda i övrigt.

Vi kan såklart undersöka ifall det är möjligt, och det kan då ta flera timmar för att få detta gjort, men det finns en risk för att det inte går, och det kommer kosta då du måste begära konsultering för detta ändamålet.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Peter Johansson
2018-05-03
Created byPer16:10 3 May 2018
Hej. Okej, du har alltså två företag i en och samma klient. Trodde du hade två separata klienter med ett företag var i dessa. Nej, det går tyvärr inte att ta bort det andra företaget utan vidare. Det stannar kvar på klienten. Men det påverkar
Tack Per, men då avvaktar vi.

Ha en trevlig kväll

/Peter
This thread has been closed for further comments. Please create a new thread
Back to the list
Latest Posts
Simple Blue, Design e Comunicação Lda
Boa tarde, Ao entregar o SAFT deste mês passado, foi.me indicado na plataforma e fatura o erro s...
15:12 2 July 2025
You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.