Hej
Jag bokför åt ett gäng kunder som haft Firstoffice länge (ända sedan 90-talet, hette MacHansa på den tiden), Jag har provat en massa olika program sedan det blev molnbaserat,men kommit fram till att inget matchar funktionerna i Standard. Nu undrar jag vad vi får för 299.-/mån jämfört med FirstOffice? Vi behöver Leverantörsrekontra, Kundreskontra, Bokföring(integrerad) alla rapporten Moms osv. Jag försöker få ett svar via telefon men blir hänvisad till Forumet. Det rör sig om 4-6 kunder från början. Har ni nån partner som säljer och kan svara i telefon ev? kan gärna få mailsvar direkt till mig.
Eller måste man ha fakturamodulen , leverantör mm.? det skulle ju göra 7-800.- i månaden??
Det här svaret är korrekt:Skrivet av:Edwin10:19 24 Apr 2017
Hej,
I grund och botten är Standard Ekonomi kostnadsfritt. Det går att använda helt utan att betala något men då har man enbart tillgång till grundfunktionaliteten. Det innebär att man har modulerna fakturering, leverantör, redovisning och system. Observera dock att det i äldre versioner av Standard Ekonomi inte är kostnadsfritt att använda t.ex. redovisningsmodulen så se till att kunderna använder den senaste versionen (8.3). För att bokföringen ska vara integrerad behövs en prenumeration på funktionen Integrerad bokföring som kostar 299:- per månad.
Alla köp görs inne i programmet via marknadsplatsen. Vi har därför inga säljare som jobbar med Standard Ekonomi. Om avancerad teknisk support skulle behövas finns möjligheten att kontakta vår partner X3MSoft. Deras kontaktuppgifter är:
Telefon: +358 9 4241 2286
Epost: sales@x3msoft.com
Support sköts dock i huvudsak via det här forumet och vi svarar gärna på eventuella frågor du har om prenumerationer och liknande. Du kan läsa mer om Standard Ekonomi på http://standard-accounts.com/swe/
Med vänliga hälsningar
Edwin
HansaWorld Support