ingen funktionalitet?
Boman Bengtsson
2017-04-14
Hej!

Helene Boman Bengtsson här med kund nr 4660120.

När jag idag ska sätta mig och bokföra kan jag inte skapa rapporter för att se status för att kunna gå vidare.
Vad gör jag?

mvh Helene
Det här svaret är korrekt:
Skrivet av:Edwin11:49 18 Apr 2017
Det enklaste sättet att uppdatera på är att logga in på http://mystandard.hansaworld.com och välja Update där. Det förutsätter dock att er installation är i molnet.

Jag kan se en gammal installation som ni hade tidigare men som ni inte varit inne på sen 2016. Det verkar också vara den som ni är inne och uppdaterar i skrivande stund. Den installationen ska ha en användare som heter HEMMA.

Mvh

Edwin
Edwin
2017-04-14
Hej Helene,

Vilket program är det du använder?

Med vänliga hälsningar

Edwin
HansaWorld Support
Boman Bengtsson
2017-04-14
Skrivet av:Edwin18:21 14 Apr 2017
Hej Helene, Vilket program är det du använder? Med vänliga hälsningar Edwin HansaWorld Support
Hej,

Jag använder Standard ekonomi.

Helene
Edwin
2017-04-14
Skrivet av:Boman Bengtsson19:18 14 Apr 2017
Hej, Jag använder Standard ekonomi. Helene
Vad är det för rapporter som du har problem med?

Mvh

Edwin
Boman Bengtsson
2017-04-14
Jag har tidigare bokfört några verifikat för verksamhetsår 2015, och det ska årsavslutas nu för att addera verksamhetsår 2016, som ska redovisas nu i början på maj.

De rapporter jag vill ha ut och som jag inte får ut är de sedvanliga rapporterna. resultat - och balans samt huvudbok och grundbok och moms. De kommer blanka trots att det ligger registrerat ca 14 verifikat för verksamhetsår 2015.
Det är mitt problem.
Edwin
2017-04-18
Skrivet av:Boman Bengtsson21:43 14 Apr 2017
Jag har tidigare bokfört några verifikat för verksamhetsår 2015, och det ska årsavslutas nu för att addera verksamhetsår 2016, som ska redovisas nu i början på maj. De rapporter jag vill ha ut och som jag inte får ut är de sedvanliga rapporter
Hur har du gjort när du har bokfört verifikaten? Och du har valt rätt tidsperioder för rapporterna du vill köra?

Mvh

Edwin
Boman Bengtsson
2017-04-18
Skrivet av:Edwin08:54 18 Apr 2017
Hur har du gjort när du har bokfört verifikaten? Och du har valt rätt tidsperioder för rapporterna du vill köra? Mvh Edwin
Som jag alltid gjort.. vad menar du? Och ja, rätt tidsperioder.

Bästa hälsningar

Helene
Edwin
2017-04-18
Skrivet av:Boman Bengtsson09:33 18 Apr 2017
Som jag alltid gjort.. vad menar du? Och ja, rätt tidsperioder. Bästa hälsningar Helene
Har du skapat dem i modul redovisning -> register -> transaktioner?

Mvh

Edwin
Boman Bengtsson
2017-04-18
Skrivet av:Edwin09:36 18 Apr 2017
Har du skapat dem i modul redovisning -> register -> transaktioner? Mvh Edwin
Ja! : )
Boman Bengtsson
2017-04-18
Skrivet av:Boman Bengtsson09:52 18 Apr 2017
Ja! : )
Jag kunde nu skriva ut dem men kan inte se dem på skärmen..
Edwin
2017-04-18
Skrivet av:Boman Bengtsson09:53 18 Apr 2017
Jag kunde nu skriva ut dem men kan inte se dem på skärmen..
Hur menar du då? Syns verifikationerna på en utskriven pappersrapport men inte på en rapport som enbart visas på skärmen?
Boman Bengtsson
2017-04-18
Skrivet av:Edwin09:55 18 Apr 2017
Hur menar du då? Syns verifikationerna på en utskriven pappersrapport men inte på en rapport som enbart visas på skärmen?
Japp.
Edwin
2017-04-18
Skrivet av:Boman Bengtsson10:11 18 Apr 2017
Japp.
Det låter väldigt märkligt. Vilken version är det du använder av Standard Ekonomi? Om du trycker på Standard Accounts uppe i det vänstra hörnet av skärmen och sen på "Om Standard Ekonomi/Accounts" kommer du att få upp en ruta där det står vilken version det är och vilket datum det har.

Boman Bengtsson
2017-04-18
Skrivet av:Edwin10:33 18 Apr 2017
Det låter väldigt märkligt. Vilken version är det du använder av Standard Ekonomi? Om du trycker på Standard Accounts uppe i det vänstra hörnet av skärmen och sen på "Om Standard Ekonomi/Accounts" kommer du att få upp en ruta där det
8.2, 2016.04.13

och nu har det gått troll i det här.. kan inte logga in i programmet.. Skriver i mitt Standard ID och password, och får svar "Alert, felaktigt namn eller lösenord". Gjorde om password, omstart, funkar fortfarande inte. (Kör OS X)
Edwin
2017-04-18
Skrivet av:Boman Bengtsson11:18 18 Apr 2017
8.2, 2016.04.13 och nu har det gått troll i det här.. kan inte logga in i programmet.. Skriver i mitt Standard ID och password, och får svar "Alert, felaktigt namn eller lösenord". Gjorde om password, omstart, funkar fortfarande inte. (Kör
Pröva att logga in med det användarnamn och lösenord du har i programmet och inte ditt Standard ID.

Det är möjligt att problemet med rapporterna ligger i versionen ni använder. Ni kan pröva att uppdatera till den senaste versionen som är 8.3 och se om det löser problemet.

Mvh

Edwin
Boman Bengtsson
2017-04-18
Skrivet av:Edwin11:26 18 Apr 2017
Pröva att logga in med det användarnamn och lösenord du har i programmet och inte ditt Standard ID. Det är möjligt att problemet med rapporterna ligger i versionen ni använder. Ni kan pröva att uppdatera till den senaste versionen som är 8.3 och
Ok, tack. Det går inte att hämta hem senaste versionen, står update check failed.

Har du möjlighet att kolla användarnamnet? Det kan vara så att vi/min man som kör detta har blandat ihop dem..

Inte min dag idag, sitter dessutom trångt då jag ska iväg på resa. Vad är alternativet??

Mvh
Helene
Det här svaret är korrekt:
Edwin
2017-04-18
Skrivet av:Boman Bengtsson11:42 18 Apr 2017
Ok, tack. Det går inte att hämta hem senaste versionen, står update check failed. Har du möjlighet att kolla användarnamnet? Det kan vara så att vi/min man som kör detta har blandat ihop dem.. Inte min dag idag, sitter dessutom trångt då jag s
Det enklaste sättet att uppdatera på är att logga in på http://mystandard.hansaworld.com och välja Update där. Det förutsätter dock att er installation är i molnet.

Jag kan se en gammal installation som ni hade tidigare men som ni inte varit inne på sen 2016. Det verkar också vara den som ni är inne och uppdaterar i skrivande stund. Den installationen ska ha en användare som heter HEMMA.

Mvh

Edwin
Boman Bengtsson
2017-04-18
Tack, jag gjorde just det. : ) Hm, hur vet jag om installationen är i molnet?

Ok, det är den. Ska jag alltså göra en ny installation? Det funkar inte heller med användare HEMMA tyvärr..

Tack för ditt tålamod..

Mvh
Helene

Edwin
2017-04-18
Skrivet av:Boman Bengtsson11:57 18 Apr 2017
Tack, jag gjorde just det. : ) Hm, hur vet jag om installationen är i molnet? Ok, det är den. Ska jag alltså göra en ny installation? Det funkar inte heller med användare HEMMA tyvärr.. Tack för ditt tålamod.. Mvh Helene
Du kan testa att stänga av er internetuppkoppling och starta programmet. Startar det upp som vanligt trots att internet är avstängt är installationen inte i molnet.

Testa och se om användarnamnet USER1 fungerar. Testa det även med ett blankt lösenord.

Mvh

Edwin
Boman Bengtsson
2017-04-18
Skrivet av:Edwin12:08 18 Apr 2017
Du kan testa att stänga av er internetuppkoppling och starta programmet. Startar det upp som vanligt trots att internet är avstängt är installationen inte i molnet. Testa och se om användarnamnet USER1 fungerar. Testa det även med ett blankt löse
Då vet jag att jag inte ligger i molnet, alltid något.

Nix, funkar inte. Hinner inte mer nu, får återuppta detta eller skapa nytt efter resan..

Tack ändå!

Helene
Lämna en kommentar
You can subscribe to notifications for this post by selecting the 'star' icon on the top right corner of the post.
Tillbaka till listan
Senaste inläggen
William Zethraeus
Hej Jan! Tack för ditt meddelande. Du behöver gå till Marknadsplats och prenumerera på funktionen...
13:31 7 Mar 2025
William Zethraeus
Did it work?...
10:28 26 Feb 2025

Vi bevakar forumet under ordinarie kontorstid och vårt mål är att besvara alla frågor inom 24 timmar.

You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.