Hej!
Jag uppgraderade från Standard Bokföring, hade exporterat allting med databastextbackup från mitt gamla program.
Därefter laddade jag ner Standard Ekonomi och började läsa in databasbackupen. Efter ett tag hängde sig min dator, så det hela blev tvångsavslutat. Det ser ut som om det mesta har kommit in som det ska, men jag får problem när jag ska registrera en redovisningstransaktion.
Nästa transaktionssnummer borde ha blivit 2016.176, men programmet skapade en som heter 2016.20160001.
Så jag gick in och ändringsmarkerade transaktionen, "nollställde beloppen" och provade att skapa en ny där jag själv angav 2016.176, men det vill inte programmet acceptera, utan hävdar att nästa nummer i serien är 370.
Jag har varit inne i inställningar och lagt upp Rapporteringsperioden 2016 (som börjar 2016-05-01 och slutar 2017-04-30).
Jag vet inte om det kan ha blivit något fel i och med att importen kanske avbröts. Så jag skulle egentligen vilja tömma allting och göra om importen. Hur gör jag det?
Vänliga hälsningar
Ulrika Hennyey
Det här svaret är korrekt:Skrivet av:Edwin09:27 11 Apr 2017
Hej,
Filen brukar gömma sig i Bibliotek -> Application Support -> HansaWorld.
Är det senaste verifikatet som är registrerat nummer 369?
Du kan läsa om inställningarna för nummerserier här:
http://www.hansamanuals.com/main/mailnumber___57691/theconf___991/manuals/version___71/english/hwconvindex.htm?shortcode=STDACC0116SETTINGS_NL_Number_Series_Transactions
Mvh
Edwin