många frågor
Mattläggarn i Glommersträsk KB
2017-03-20
Har flera problem
1. Kan inte skriva ut momsrapport, blir bara 0 i alla rutor
2. Kan inte registrera nytt räkenskapsår, står att det är "felaktigt år" och det gör så att jag inte kan skriva ut fakturor.
3. Kostar det ingenting att använda Standard Accounts, har inte betalat något.
4. Går det inte att få prata direkt med er om problemen så jag snabbt kommer igång igen.
mitt nummer är 070-3154441
Hoppas på snabbt svar, sitter och väntar vid datorn och måste fort få komma ut och jobba igen.
Med vänlig hälsning
Per-Erik Lindström
Mattläggarn i glommersträsk KB
Edwin
2017-03-20
Hej Per-Erik,

Vi erbjuder i dagsläget ingen telefonsupport men om du känner att du verkligen vill prata med någon kan du kontakta vår partner X3MSoft. De kan erbjuda konsultation om behovet finns. Deras kontaktuppgifter är följande:
Telefon: +358 9 4241 2286
Epost: sales@x3msoft.com

1. Har du registrerat dina verifikat i modul Redovisning -> Register -> Transaktioner?

2. Räkenskapsår definierar du i modul Redovisning -> Inställningar -> Räkenskapsår. Är det där du får upp ett felmeddelande om felaktigt år?

3. Standard Ekonomi (Accounts) är i grunden gratis men har du behov av extra funktionalitet och moduler kan du prenumerera på dessa via marknadsplatsen. Den hittar du genom att klicka på ikonen för marknadsplatsen i huvudmenyn. Integrerad bokföring är den vanligaste funktionen som användare prenumererar på. Det gör att dina fakturor, inbetalningar etc bokförs som verifikat i redovisningsmodulen automatiskt vilket innebär att man kan spara väldigt mycket tid.

Jag kan också se att du använder en väldigt gammal version av Standard Ekonomi. Jag föreslår att du uppdaterar den till den senaste versionen för att få tillgång till ny funktionalitet och buggfixar. Uppdatera gör du enklast genom att logga in på http://mystandard.hansaworld.com med ditt Standard ID.

Med vänliga hälsningar

Edwin
HansaWorld Support
2017-03-20
Created byEdwin09:01 20 Mar 2017
Hej Per-Erik, Vi erbjuder i dagsläget ingen telefonsupport men om du känner att du verkligen vill prata med någon kan du kontakta vår partner X3MSoft. De kan erbjuda konsultation om behovet finns. Deras kontaktuppgifter är följande: Telefon: +358
Hej Edwin
1. Jag har registrerat mina verifikat som du frågar om.
2. ja det är på "räkenskapsår" det inte funkar.
Jag har använt first office sen 1999 och där hamnar 1999 med kod och datum på plats ett och alla efterföljande år därefter men i detta program hamnar 1999 sist, alltså efter 2016 på kodplats 18. Skumt eller hur?
3. Det är bra att det är gratis men det kanske där felet är?
Jag kanske måste ha automatisk koppling mellan fakturor och bokföringen om det ska komma upp på momsrapporten. vad kostar det med integrerad bokföring?
4. Jag loggade in på My Standard men hittar inget sätt att ladda ner en nyare version.
Hur gör jag?
Per-Erik L
Edwin
2017-03-20
Created byMattläggarn i Glommersträsk KB11:08 20 Mar 2017
Hej Edwin 1. Jag har registrerat mina verifikat som du frågar om. 2. ja det är på "räkenskapsår" det inte funkar. Jag har använt first office sen 1999 och där hamnar 1999 med kod och datum på plats ett och alla efterföljande år däreft
Ja det låter märkligt. Mitt förslag nu är att du uppdaterar från Standard Ekonomi 8.1 till 8.3. Det kan vara så att de problem du upplever är orsakade av en bug i den gamla versionen.

Kan du se din server när du loggar in på MyStandard? Klicka i så fall på update version och välj sen release version 8.3. När uppdateringen är klar kan du starta om Standard Ekonomi på din dator så ska det fråga dig om du vill uppdatera. Gör då det.

Med vänliga hälsningar

Edwin
Edwin
2017-03-20
När det gäller priser på marknadsplatsen så är det enklast om du bara går in där och tittar runt så ser du också priserna. Annars kan du också finna dem på den här länken:
http://standard-accounts.com/swe/prices

This thread has been closed for further comments. Please create a new thread
Back to the list
Latest Posts
You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.