Skrivet av:Edwin14:49 21 Feb 2017
Hej Ann-Jeanette,
Kan du berätta lite mer ingående vad det är som händer och var i programmet det sker? Vilken ruta eller vilket fält med årtal är det som ändras och sker det i så fall utan att du har klickat på någonting (och därmed uppdater
Hej Edvin!
Jag gjorde enl. följande:
Modul Redovisning
Register
Transaktioner
Transdag
Scrollade lite och kom till årtal 95 som är det första året vi använt ert system.
Scrollade lite till och helt plötsligt mitt inne bland datumen så står det årtal 2095.
Jag rör inte skärmen utan sitter och funderar över vad jag skall göra åt detta då det
ändras till 95 igen. Försöker på nytt lägga in räkenskapsåret men får samma svar att det inte
går då det finns ett högre datum inlagt tidigare. Går tillbaka till transdagar och då har det
bland årtal 96 blivit 2096. Nu har jag varit inne igen och nu står det årtal 96 igen.
Däremot finner jag nu att det finns något som heter årtal 80 och då hade vi inte ens ert
system. När jag försöker se vad som döljer sig bakom detta så är det inte årtal 1980 utan
2080 som dessa transaktioner är på.
Hur gör jag för att komma förbi detta och registrera rätt räkenskapsår som skall vara
160901 - 170831 på Sollentuna Markis Center AB. Jag struntar i vad det står för årtal på
transaktionerna men jag måste komma vidare och få in årets räkenskapsår i modulen redovisning så jag kan göra bokföringen som lagen föreskriver.
Mvh
Ann-Jeanette