Inbetalningar kommer ej med i redovisningen
baumgartner production
2017-02-02
Hej.

Bokför i Standard Accounts 8.2 och företaget heter Baumgartner Productions

Mina inbetalningar kommer ej med automatiskt i redovisningen (resultat, balans eller huvudbok)

Är det någon modul jag saknar? I fall så, så vilken är det och om jag köper den, kommer den att då
korrigera och ta med mina inbetalningar jag redan bokfört och godkänt?

Mvh Berndt
Det här svaret är korrekt:
Skrivet av:Edwin08:39 3 Feb 2017
Hej Berndt,

För att dina inbetalningar ska bokföras automatiskt måste du prenumerera på integrerad bokföring från marknadsplatsen. Efter att du upprättat en prenumeration kan du gå in i modul System -> Rutiner -> Underhåll -> Skapa Transaktioner. Lämnar du fältet Nummer blankt, markerar Inbetalningar och trycker på Kör kommer alla dina gamla inbetalningar att integreras på samma sätt som nya inbetalningar. Du kan även göra samma sak för fakturor, betalningar, och leverantörsfakturor om du så önskar.

I övrigt kan jag rekommendera att ni uppdaterar ert program till 8.3. Det gör ni enklast genom att logga in på er sida på http://mystandard.hansaworld.com. Där finns funktionen Update Version.

Med vänliga hälsningar

Edwin
HansaWorld Support
Det här svaret är korrekt:
Edwin
2017-02-03
Hej Berndt,

För att dina inbetalningar ska bokföras automatiskt måste du prenumerera på integrerad bokföring från marknadsplatsen. Efter att du upprättat en prenumeration kan du gå in i modul System -> Rutiner -> Underhåll -> Skapa Transaktioner. Lämnar du fältet Nummer blankt, markerar Inbetalningar och trycker på Kör kommer alla dina gamla inbetalningar att integreras på samma sätt som nya inbetalningar. Du kan även göra samma sak för fakturor, betalningar, och leverantörsfakturor om du så önskar.

I övrigt kan jag rekommendera att ni uppdaterar ert program till 8.3. Det gör ni enklast genom att logga in på er sida på http://mystandard.hansaworld.com. Där finns funktionen Update Version.

Med vänliga hälsningar

Edwin
HansaWorld Support
baumgartner production
2017-02-03
Skrivet av:Edwin08:39 3 Feb 2017
Hej Berndt, För att dina inbetalningar ska bokföras automatiskt måste du prenumerera på integrerad bokföring från marknadsplatsen. Efter att du upprättat en prenumeration kan du gå in i modul System -> Rutiner -> Underhåll -> Skapa Tran
Hej Edwin.

Nu har alla inbetalningar integrerats, tack för hjälpen.

Har även laddat ned 8.3 nu och min fråga är gällande nästa steg.

Är det bara att öppna 8.3 och fortsätta eller måste man importera något från 8.2 innan?

Mvh // Berndt
Edwin
2017-02-03
Skrivet av:baumgartner production09:15 3 Feb 2017
Hej Edwin. Nu har alla inbetalningar integrerats, tack för hjälpen. Har även laddat ned 8.3 nu och min fråga är gällande nästa steg. Är det bara att öppna 8.3 och fortsätta eller måste man importera något från 8.2 innan? Mvh // Berndt
Inga problem!

Om du uppdaterar till 8.3 genom My Standard behöver du bara starta upp ditt program igen så kommer du att bli tillfrågad om du vill uppdatera din klient. Efter att du gjort det startar programmet som vanligt. Då behövs inga backuper eller liknande eftersom programmet kopplas upp mot ditt företag direkt.

Mvh

Edwin

baumgartner production
2017-02-03
Hej.

Det låter toppen, var hittar jag My Standard, den var lite ny för mig)

Mvh Berndt
Edwin
2017-02-03
Skrivet av:baumgartner production10:19 3 Feb 2017
Hej. Det låter toppen, var hittar jag My Standard, den var lite ny för mig) Mvh Berndt
http://mystandard.hansaworld.com är adressen.

Mvh

Edwin
baumgartner production
2017-02-03
Hej.

Har klickat på update version på Manage my companies nu.

Det står så här nu:
Status : Not running
IP Adress :
Port : 14686
HTTP Port : 14687
Current Version : Standard Accounts Server 8.3 2017-01-22 (83250102)

Startar 8.2 men får ingen fråga gällande uppdatering av min client.
Edwin
2017-02-03
Skrivet av:baumgartner production13:56 3 Feb 2017
Hej. Har klickat på update version på Manage my companies nu. Det står så här nu: Status : Not running IP Adress : Port : 14686 HTTP Port : 14687 Current Version : Standard Accounts Server 8.3 2017-01-22 (83250102) Startar 8.2 men får ingen frå
Jag kan se att det finns två registreringar i vårt system för Baumgartner Production. Om du går in i marknadsplatsen i programmet och trycker på kontouppgifter, vad står det där att du har för kundnummer? Det kan vara så att du uppdaterade den registrering du inte använder.

Mvh

Edwin
baumgartner production
2017-02-03
Det står kundnummer 1031305
Edwin
2017-02-03
Skrivet av:baumgartner production14:07 3 Feb 2017
Det står kundnummer 1031305
Då tror jag att du har uppdaterat servern som du faktiskt inte använder. Om du loggade in på MyStandard med din mejladress som börjar med info@ är så fallet. Logga istället in med den adress du har som börjar med berndt@ så kommer du att uppdatera rätt server och då ska allt fungera.

Mvh

Edwin
Det här svaret var användbart
baumgartner production
2017-02-03
Skrivet av:Edwin14:36 3 Feb 2017
Då tror jag att du har uppdaterat servern som du faktiskt inte använder. Om du loggade in på MyStandard med din mejladress som börjar med info@ är så fallet. Logga istället in med den adress du har som börjar med berndt@ så kommer du att uppdater
Loggar in på My Standard med berndt@, kommer in men fältet är vitt, testat några gånger, alltså ingen "update version" visuellt eller annat.
baumgartner production
2017-02-09
Skrivet av:Edwin14:36 3 Feb 2017
Då tror jag att du har uppdaterat servern som du faktiskt inte använder. Om du loggade in på MyStandard med din mejladress som börjar med info@ är så fallet. Logga istället in med den adress du har som börjar med berndt@ så kommer du att uppdater

Skrivet av Berndt
Loggar in på My Standard med berndt@, kommer in men fältet är vitt, testat några gånger, alltså ingen "update version" visuellt eller annat.
Edwin
2017-02-09
Skrivet av:baumgartner production10:12 9 Feb 2017
Skrivet av:Edwin14:36 3 Feb 2017 Då tror jag att du har uppdaterat servern som du faktiskt inte använder. Om du loggade in på MyStandard med din mejladress som börjar med info@ är så fallet. Logga istället in med den adress du har som börjar med b
Hej Berndt,

Jag ber om ursäkt för det sena svaret.

Kan du pröva att stänga av din internetuppkoppling och sen starta Standard Ekonomi? Berätta sen här huruvida du kom in till huvudmenyn i programmet eller om du inte kom vidare från fönstret som säger att servern startas.

Mvh

Edwin
Lämna en kommentar
You can subscribe to notifications for this post by selecting the 'star' icon on the top right corner of the post.
Tillbaka till listan
Senaste inläggen
William Zethraeus
Hej Jan! Tack för ditt meddelande. Du behöver gå till Marknadsplats och prenumerera på funktionen...
13:31 7 Mar 2025
William Zethraeus
Did it work?...
10:28 26 Feb 2025

Vi bevakar forumet under ordinarie kontorstid och vårt mål är att besvara alla frågor inom 24 timmar.

You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.