Skrivet av:Edwin15:15 7 Feb 2017
Om du högerklickar på Standard Accounts.hdf och väljer visa paketets innehåll kommer du att få se ett antal olika filer. Kan du titta hur stor HANSA.HDB är samt skicka ett mejl till oss som innehåller filen hansa.log så kan vi titta närmare på d
Hej!
Jag heter Peter Andersson och har jobbat med Hansa sedan 1992. Var IT chef på Kuvertteamet i 17 år. Du kan fråga Bohlin, vem jag är. Nu jobbar jag inte längre på Kuvertteamet, slutade i höstas, men har fått en gammal arbetsgivares problem med Hansa på halsen.
Jag hittar lite olika mdf.filer på hårddisken. Om jag kör igång en av de få som startar ihop med 8325 så får jag att server/client inte är kompatibla och måste uppdateras.
You have a newer Client than the Server that handles your data.
You should upgrade your Server or contact your systen administrator.
Två val QUIT eller Start the Update on My Standard Page
Väl inne där finns inget val. Kan du se om något finns i er server. Söka på org.nr 556773-6987, dom har kört nya Standards hela hösten.
Försöker jag öppna denna filen med 8324 så får jag mismatch på 8324 exe och 8325 db.......så lite moment 22.
Vad gör jag? Och detta är inte en vanlig fråga. Kundens hela bokföring är borta och på uppmaning av någon på Hansa så skulle kunden slänga allt som hade med Hansa att göra i samband med uppdatering. Finns ingen data i molnet? Har bara jobbat med Enterprise, så vet inte vad detta nya projektet med Standards innebär. Kan Avone och Björn läsa ut information ur en databasfil?
Jag finns på peter@kuvertteamet.se (är konsult fortfarande) eller på 070-576 64 12.....och är inte så intresserad av att ha denna dialogen på ett forum.
Mvh
Peter Andersson / Proffskopia