Proffskopia
Proffskopia
2017-01-24
Nu har jag äntligen laddat ner programet..och det startar..men hittar inte mitt företag när jag skiver i mitt företagsnamn..

Mvh/janne
Det här svaret är korrekt:
Skrivet av:Edwin10:18 10 Feb 2017
Ärendet är nu löst via mejl.

Edwin
2017-01-24
Hej Janne,

Menar du när du försöker ange företagsinformation? I så fall kan du importera er senaste backup genom modul System -> Rutiner -> Importer.

Mvh

Edwin
Proffskopia
2017-01-26
Nu är läget förtvivlat..har ring alla 3 supporter som ni har i sverige..ingen kan hjälpa mej..

Har laddat ner programmet från eran sida som ni föreslog..men kommer inte längre..sen hittar programet inte mina inloggningsuppgifter..så servern startar inte..vi har tydligen 3 st konton enligt Avone IT AB..i sverige. 1034475 ,1034476, 1082504, vi behöver eran hjälp omgående..

Janne Proffskopia 0769-454602
Edwin
2017-01-26
Skrivet av:Proffskopia11:24 26 Jan 2017
Nu är läget förtvivlat..har ring alla 3 supporter som ni har i sverige..ingen kan hjälpa mej.. Har laddat ner programmet från eran sida som ni föreslog..men kommer inte längre..sen hittar programet inte mina inloggningsuppgifter..så servern star
Jag kan se fyra stycken registreringar:
1034245 - Proffskopia
1034475 - Proffskopia i Sverige AB
1034476 - Proffskopia i Sverige AB
1082504 - Proffskopia i Sverige AB

Jag kan inte hitta er i vårt moln så då kan ni inte ansluta genom att söka efter företaget. Ni måste då istället importera in er senaste backup i den nya installationen av Standard Ekonomi genom att följa stegen som jag skrev i inlägget ovan.

Mvh

Edwin
Proffskopia
2017-01-26
Ok..då ser jag 3 val Automatisk , Fjärrbackup, Manuell Filsökning,

Fjärrbackup går inte..Får felmeddelande...Anslutning misslyckades..

Automatisk..? där finns 7 olika rader..vilken..?

Mvh/janne

Har du ingen mail så jag kan skicka en skärmdump så du ser..vad jag menar..
Edwin
2017-01-26
Skrivet av:Proffskopia13:32 26 Jan 2017
Ok..då ser jag 3 val Automatisk , Fjärrbackup, Manuell Filsökning, Fjärrbackup går inte..Får felmeddelande...Anslutning misslyckades.. Automatisk..? där finns 7 olika rader..vilken..? Mvh/janne Har du ingen mail så jag kan skicka en skärmdu
Använd manuell filsökning och leta då upp din backup där du har sparat den på din dator.

Mvh

Edwin
Proffskopia
2017-01-26
Men vi har inget sparat på datorn..det ska ju sparas i molnet..heter det ju..eller vad heter filen jag ska leta efter..

jag fick ju beskedet från er att slänga allt som heter standard account..

Mvh/janne
Edwin
2017-01-26
Skrivet av:Proffskopia15:41 26 Jan 2017
Men vi har inget sparat på datorn..det ska ju sparas i molnet..heter det ju..eller vad heter filen jag ska leta efter.. jag fick ju beskedet från er att slänga allt som heter standard account.. Mvh/janne
Backuper sparas vanligtvis som en .TXT-fil med namnet TB och sen datumet då den togs. Sök efter liknande filer. Eftersom ni inte finns i molnet har inga backuper sparats där.

Har du tömt papperskorgen på datorn sen du avinstallerade den tidigare versionen? Om inte kan plocka ut det du slängde där, specifikt standardaccounts.hdf som också kan användas som en backup om ni inte har tagit några.

Mvh

Edwin
Proffskopia
2017-01-26
Men när jag går in på..Manage my Companies.... så står det Edit Standard ID.....info@proffskopia.se och sedan Proffskopia...och då fyller jag i lösen..och får svar Action was successful, page will now restart...

Mvh/janne

Edwin
2017-01-26
Skrivet av:Proffskopia16:09 26 Jan 2017
Men när jag går in på..Manage my Companies.... så står det Edit Standard ID.....info@proffskopia.se och sedan Proffskopia...och då fyller jag i lösen..och får svar Action was successful, page will now restart... Mvh/janne
Kan du se något av dina företag på My Standard?

Mvh

Edwin
Proffskopia
2017-01-30
Ja det står info@proffskopia.se i översta fältet och Proffskopia i fältet under sen fyller jag i password..och då kommer en ruta med

Action was successful, page will now restart..

men inget händer...katastråf..vad ska vi göra..programet har ju funkat från augusti till nu när vi gjorde uppdateringen..

Snälla hjälp oss..programet har inte funkat sedan den 18/1....

Mvh/janne7Proffskopia
Edwin
2017-01-30
Skrivet av:Proffskopia12:23 30 Jan 2017
Ja det står info@proffskopia.se i översta fältet och Proffskopia i fältet under sen fyller jag i password..och då kommer en ruta med Action was successful, page will now restart.. men inget händer...katastråf..vad ska vi göra..programet har ju
Och om du trycker på Companies är det tomt?

Mvh

Edwin
Proffskopia
2017-02-02
Hur ska jag gå vidare..för att få det att fungera igen programet..???

Mvh/janne/Proffskopia
Edwin
2017-02-02
Skrivet av:Proffskopia14:14 2 Feb 2017
Hur ska jag gå vidare..för att få det att fungera igen programet..??? Mvh/janne/Proffskopia
Hej,

Eftersom ditt företag inte finns i vårt moln måste du installera Standard Ekonomi på nytt och importera in en databastextbackup där. Det är viktigt att du har din internetuppkoppling igång när du startar programmet så att du kopplas upp mot molnet.

Mvh

Edwin
Proffskopia
2017-02-02
Men vad konstigt..om man laddar ner det från Appstore..då är man på nätet..så uppkopplade är vi..varför finns ingen server..vi har ingen backup vad vi vet..för det skulle ju ligga i molnet heter de..ju..

Mvh/janne/Proffskopia

Edwin
2017-02-03
Skrivet av:Proffskopia15:51 2 Feb 2017
Men vad konstigt..om man laddar ner det från Appstore..då är man på nätet..så uppkopplade är vi..varför finns ingen server..vi har ingen backup vad vi vet..för det skulle ju ligga i molnet heter de..ju.. Mvh/janne/Proffskopia
Har ni ingen backup överhuvudtaget, inte ens en som är lite äldre? Har du kollat i papperskorgen som jag skrev tidigare om ditt trasiga program som du tog bort finns kvar?

Mvh

Edwin
Proffskopia
2017-02-03
Nej papperskorgen är tömd..vi hittrav en fil som heter..Standard Accounts.hdf ca 183 mb...

kan det vara något..

Mvh/janne/Proffskopia
Edwin
2017-02-03
Skrivet av:Proffskopia12:03 3 Feb 2017
Nej papperskorgen är tömd..vi hittrav en fil som heter..Standard Accounts.hdf ca 183 mb... kan det vara något.. Mvh/janne/Proffskopia
Var hittar ni den? Om du laddar ned en ny version av Standard Ekonomi och installerar den i en ny mapp på ditt skrivbord och sen lägger in standardaccounts.hdf i samma mapp och till sist öppnar programmet kommer databasen som finns i HDF-filen att användas i programmet. Var noga med att lägga in HDF-filen i samma mapp INNAN du öppnar programmet för första gången annars kommer en ny HDF att skapas istället.

Mvh

Edwin
Proffskopia
2017-02-06
Gjorde som du sa..då blev det nya problem.. den säjer

Client och Server är ej Kompatibla..

You have a newer Client than the Server that handles your data.
You should update your Server or contact your system administrator.

Vad gör jag..? Janne //Proffskopia behöver snabb hjälp

Edwin
2017-02-07
Skrivet av:Proffskopia15:36 6 Feb 2017
Gjorde som du sa..då blev det nya problem.. den säjer Client och Server är ej Kompatibla.. You have a newer Client than the Server that handles your data. You should update your Server or contact your system administrator. Vad gör jag..? Janne //
Om du högerklickar på Standard Accounts.hdf och väljer visa paketets innehåll kommer du att få se ett antal olika filer. Kan du titta hur stor HANSA.HDB är samt skicka ett mejl till oss som innehåller filen hansa.log så kan vi titta närmare på den?

Mvh

Edwin
Proffskopia
2017-02-08
Skrivet av:Edwin15:15 7 Feb 2017
Om du högerklickar på Standard Accounts.hdf och väljer visa paketets innehåll kommer du att få se ett antal olika filer. Kan du titta hur stor HANSA.HDB är samt skicka ett mejl till oss som innehåller filen hansa.log så kan vi titta närmare på d
Hej!

Jag heter Peter Andersson och har jobbat med Hansa sedan 1992. Var IT chef på Kuvertteamet i 17 år. Du kan fråga Bohlin, vem jag är. Nu jobbar jag inte längre på Kuvertteamet, slutade i höstas, men har fått en gammal arbetsgivares problem med Hansa på halsen.

Jag hittar lite olika mdf.filer på hårddisken. Om jag kör igång en av de få som startar ihop med 8325 så får jag att server/client inte är kompatibla och måste uppdateras.

You have a newer Client than the Server that handles your data.
You should upgrade your Server or contact your systen administrator.

Två val QUIT eller Start the Update on My Standard Page

Väl inne där finns inget val. Kan du se om något finns i er server. Söka på org.nr 556773-6987, dom har kört nya Standards hela hösten.

Försöker jag öppna denna filen med 8324 så får jag mismatch på 8324 exe och 8325 db.......så lite moment 22.

Vad gör jag? Och detta är inte en vanlig fråga. Kundens hela bokföring är borta och på uppmaning av någon på Hansa så skulle kunden slänga allt som hade med Hansa att göra i samband med uppdatering. Finns ingen data i molnet? Har bara jobbat med Enterprise, så vet inte vad detta nya projektet med Standards innebär. Kan Avone och Björn läsa ut information ur en databasfil?

Jag finns på peter@kuvertteamet.se (är konsult fortfarande) eller på 070-576 64 12.....och är inte så intresserad av att ha denna dialogen på ett forum.

Mvh

Peter Andersson / Proffskopia
Det här svaret är korrekt:
Edwin
2017-02-10
Ärendet är nu löst via mejl.

Lämna en kommentar
You can subscribe to notifications for this post by selecting the 'star' icon on the top right corner of the post.
Tillbaka till listan
Senaste inläggen
William Zethraeus
Hej Jan! Tack för ditt meddelande. Du behöver gå till Marknadsplats och prenumerera på funktionen...
13:31 7 Mar 2025
William Zethraeus
Did it work?...
10:28 26 Feb 2025

Vi bevakar forumet under ordinarie kontorstid och vårt mål är att besvara alla frågor inom 24 timmar.

You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.