Hansa world
Lars Lundberg, fotografi
2017-01-23
Hej!
Jag har en gammal version av Hansaworld.Kundnr 4656843 avtalsnr 50000536, registeringsnr 32902.
Använder bara programmet för fakturering och har därför inget underhållsavtal.

Nu kan jag inte skriva ut fakturorna för programmet har gått över i begränsat läge.
Kan ni hjälpa mig med detta?
Tack på förhand /Lars
Det här svaret är korrekt:
Skrivet av:Edwin12:02 24 Jan 2017
Hej Lars,

För att kunna komma ur det begränsade läget måste du uppgradera till Standard Ekonomi. Om du klickar på FAQ här på forumet (högt uppe på sidan till höger) kommer du att hitta instruktioner för hur du uppgraderar från First Office till Standard Ekonomi. Har du några fler frågor efter det är du välkommen att ställa dem här i forumet.

Med vänliga hälsningar

Edwin
HansaWorld Support
Det här svaret var användbart
Skrivet av:Edwin10:50 1 Feb 2017
Skrivet av:Edwin13:11 1 Feb 2017
Skrivet av:Edwin15:39 2 Feb 2017
Det här svaret är korrekt:
Edwin
2017-01-24
Hej Lars,

För att kunna komma ur det begränsade läget måste du uppgradera till Standard Ekonomi. Om du klickar på FAQ här på forumet (högt uppe på sidan till höger) kommer du att hitta instruktioner för hur du uppgraderar från First Office till Standard Ekonomi. Har du några fler frågor efter det är du välkommen att ställa dem här i forumet.

Med vänliga hälsningar

Edwin
HansaWorld Support
Lars Lundberg, fotografi
2017-02-01
Skrivet av:Edwin12:02 24 Jan 2017
Hej Lars, För att kunna komma ur det begränsade läget måste du uppgradera till Standard Ekonomi. Om du klickar på FAQ här på forumet (högt uppe på sidan till höger) kommer du att hitta instruktioner för hur du uppgraderar från First Office ti
Hej Edwin! Tack för info.
Detta meddelande fick jag när jag laddade ned o försökte öppna Vad kan jag göra??

Alert
Incompatible version of database found. Cant proceed.
exe 8002 db 8131
Edwin
2017-02-01
Skrivet av:Lars Lundberg, fotografi10:26 1 Feb 2017
Hej Edwin! Tack för info. Detta meddelande fick jag när jag laddade ned o försökte öppna Vad kan jag göra?? Alert Incompatible version of database found. Cant proceed. exe 8002 db 8131
Hej,

Är det Mac du använder? I så fall kan det vara så att Standard Ekonomi hamnar i konflikt med ditt gamla program. Pröva i så fall att skapa en mapp på ditt skrivbord och döp den till Standard Ekonomi. Starta sen installationen av programmet. När du blir ombedd att dra in programmet i applikationsmappen drar du den istället in i den nya mappen du just skapat. Då kommer programmet att installeras där istället och det bör fungera.

Vi upplever idag problem med vår molntjänst vilket kan resultera i att Standard Ekonomi inte startar upp som det ska när du väl installerat det. Om du får det problemet får jag be dig att försöka igen lite senare medan vi löser problemet.

Mvh

Edwin
Lars Lundberg, fotografi
2017-02-01
Tack Edwin, som du skrev så var det problem att starta programmet nu. Upplevde att det var rätt mycket problem förra gången, c:a ett år sedan som jag försökte ladda ner programmet. På nåt sätt lyckades jag dock lösa databasnyckelproblemet med min gamla Firstoffice då och kunde använda det ett år till. Kan du inte ge mig en nyckel som funkar med min gamla version?
Mvh Lars
Lars Lundberg, fotografi
2017-02-01
Skrivet av:Lars Lundberg, fotografi11:15 1 Feb 2017
Tack Edwin, som du skrev så var det problem att starta programmet nu. Upplevde att det var rätt mycket problem förra gången, c:a ett år sedan som jag försökte ladda ner programmet. På nåt sätt lyckades jag dock lösa databasnyckelproblemet med m
ps Macanvändare ja ds

//Lars
Edwin
2017-02-01
Skrivet av:Lars Lundberg, fotografi11:15 1 Feb 2017
Tack Edwin, som du skrev så var det problem att starta programmet nu. Upplevde att det var rätt mycket problem förra gången, c:a ett år sedan som jag försökte ladda ner programmet. På nåt sätt lyckades jag dock lösa databasnyckelproblemet med m
Pröva att starta programmet nu så ska det förhoppningsvis fungera bättre. Den version vi erbjuder av Standard Ekonomi idag är betydligt bättre och stabilare än den vi hade på marknaden för ett år sedan. Att det råkar vara problem idag när du är i uppgraderingsprocessen är förstås väldigt beklagligt men också en ren och skär slump. Att åtgärda problemet är högsta prioritet just nu och när jag testade själv att starta upp ett nytt program innan jag skrev det här inlägget fungerade det så försök igen som sagt.

Det är tyvärr inte möjligt att få en ny nyckel för FirstOffice då 2016 var det sista året för den produkten.

Mvh

Edwin
Lars Lundberg, fotografi
2017-02-01
Skrivet av:Edwin13:11 1 Feb 2017
Pröva att starta programmet nu så ska det förhoppningsvis fungera bättre. Den version vi erbjuder av Standard Ekonomi idag är betydligt bättre och stabilare än den vi hade på marknaden för ett år sedan. Att det råkar vara problem idag när du
Tack Edwin!
Nu funkade det att ladda upp.

Jag behöver alltså bara fakturering, artilkelregister samt kundregister. Skall det funka om jag tar en backup o lägger in då från mitt gamla Firstoffice? Behöver jag lösenord och nyckel med?
//Lars
Edwin
2017-02-01
Skrivet av:Lars Lundberg, fotografi15:26 1 Feb 2017
Tack Edwin! Nu funkade det att ladda upp. Jag behöver alltså bara fakturering, artilkelregister samt kundregister. Skall det funka om jag tar en backup o lägger in då från mitt gamla Firstoffice? Behöver jag lösenord och nyckel med? //Lars
Ja, det ska fungera om du gör en databastextbackup från FirstOffice och sen importerar den till Standard Ekonomi. Du kommer att bli ombedd att logga in efter att importen är klar och då använder du samma användarnamn och lösenord som du har i FirstOffice. Följ stegen som du finner under FAQ så ska det fungera.

Databasnyckel behövs inte i Standard Ekonomi.

Mvh

Edwin

Lars Lundberg, fotografi
2017-02-02
Skrivet av:Edwin15:45 1 Feb 2017
Ja, det ska fungera om du gör en databastextbackup från FirstOffice och sen importerar den till Standard Ekonomi. Du kommer att bli ombedd att logga in efter att importen är klar och då använder du samma användarnamn och lösenord som du har i First
Tack edwin!
Funkade att importera backup. Kan dock inte logga in. Får felmeddelande om fel användare eller fel lösenord. Beställde nytt lösenord men funkar ändå inte
// lars
Lars Lundberg, fotografi
2017-02-02
Skrivet av:Lars Lundberg, fotografi09:41 2 Feb 2017
Tack edwin! Funkade att importera backup. Kan dock inte logga in. Får felmeddelande om fel användare eller fel lösenord. Beställde nytt lösenord men funkar ändå inte // lars
(hade automatisk inloggning på First)
Edwin
2017-02-02
Skrivet av:Lars Lundberg, fotografi09:41 2 Feb 2017
Tack edwin! Funkade att importera backup. Kan dock inte logga in. Får felmeddelande om fel användare eller fel lösenord. Beställde nytt lösenord men funkar ändå inte // lars
Pröva att logga in med användarnamnet USER1 och ett blankt lösenord.

Mvh

Edwin
Lars Lundberg, fotografi
2017-02-02
Skrivet av:Edwin10:47 2 Feb 2017
Pröva att logga in med användarnamnet USER1 och ett blankt lösenord. Mvh Edwin
Tack Ewdin!
Nu behövde jag inte använda något lösenord eller användarnamn överhuvudtagetför att komma in...Det känns ju inte helt stabilt när det ena stunden säger fel användare och nästa så går utan
//Lars
Lars Lundberg, fotografi
2017-02-02
Skrivet av:Lars Lundberg, fotografi11:07 2 Feb 2017
Tack Ewdin! Nu behövde jag inte använda något lösenord eller användarnamn överhuvudtagetför att komma in...Det känns ju inte helt stabilt när det ena stunden säger fel användare och nästa så går utan //Lars
Men tycker det ser väldigt fint ut hela programmet jämfört med mitt mossiga First!
Det känns som det kan bli rätt bra nu ändå.
Hoppas du har fler som hjälper dig på supporten, ser ju bara ditt namn bland signaturerna här..

All the best
Lars
Edwin
2017-02-02
Skrivet av:Lars Lundberg, fotografi11:07 2 Feb 2017
Tack Ewdin! Nu behövde jag inte använda något lösenord eller användarnamn överhuvudtagetför att komma in...Det känns ju inte helt stabilt när det ena stunden säger fel användare och nästa så går utan //Lars
I några av våra gamla produkter behövdes ingen inloggning vilket är ett krav i Standard Ekonomi. Därför har vi skapat en standardanvändare som heter USER1 så att kunder som inte har några användare sen tidigare fortfarande kan logga in. För att ändra USER1 kan du gå in i modul System -> Register -> Personer. Om du markerar användaren och sen klickar på kugghjulet kan du ändra lösenordet. Om du dubbelklickar på användaren kan du ändra namnet, lägga till en epostadress, telefonnummer och ändra signaturen som du använder för att logga in.

Mvh

Edwin
Lars Lundberg, fotografi
2017-02-02
Skrivet av:Edwin11:19 2 Feb 2017
I några av våra gamla produkter behövdes ingen inloggning vilket är ett krav i Standard Ekonomi. Därför har vi skapat en standardanvändare som heter USER1 så att kunder som inte har några användare sen tidigare fortfarande kan logga in. För att
Hej igen!
Jag har 3 föreningar registrerade i systemet. Jag kommer in på det första, men där har jag ingen aktivitet. När jag sedan skall byta till nåt av de andra 2 så kommer inloggningsrutan upp. Försökt USER1 och alla tänkbara varianter. Men får bara felmeddelande och systemet stänger ned... :-(
// Lars
Edwin
2017-02-02
Skrivet av:Lars Lundberg, fotografi14:23 2 Feb 2017
Hej igen! Jag har 3 föreningar registrerade i systemet. Jag kommer in på det första, men där har jag ingen aktivitet. När jag sedan skall byta till nåt av de andra 2 så kommer inloggningsrutan upp. Försökt USER1 och alla tänkbara varianter. Men
Hej,

Hur menar du att du inte har någon aktivitet? Det finns inga kunder och fakturor och liknande? När du tog din backup från FirstOffice, var det en databastextbackup du tog? Tar man en företagsbackup får man inte med all data utan bara tomma företag i princip.

Mvh

Edwin
Lars Lundberg, fotografi
2017-02-02
Skrivet av:Edwin14:35 2 Feb 2017
Hej, Hur menar du att du inte har någon aktivitet? Det finns inga kunder och fakturor och liknande? När du tog din backup från FirstOffice, var det en databastextbackup du tog? Tar man en företagsbackup får man inte med all data utan bara tomma för
Nej ingenting finns där, bara namnet. På de övriga har jag verksamhet. Fakturor o sånt. Ja databastxtbackup gjorde jag. Jag kom in flera gånger förut idag och kunde t.om skriva en faktura med sedan tappade jag det :-(
// Lars
Lars Lundberg, fotografi
2017-02-02
Skrivet av:Lars Lundberg, fotografi14:44 2 Feb 2017
Nej ingenting finns där, bara namnet. På de övriga har jag verksamhet. Fakturor o sånt. Ja databastxtbackup gjorde jag. Jag kom in flera gånger förut idag och kunde t.om skriva en faktura med sedan tappade jag det :-( // Lars
Nu funkar det igen helt plötsligt. Utan användarnamn eller lösenord.
Ser bra ut men önskar ju att det kändes lite mer stabilt ...
Lars Lundberg, fotografi
2017-02-02
Skrivet av:Lars Lundberg, fotografi14:44 2 Feb 2017
Nej ingenting finns där, bara namnet. På de övriga har jag verksamhet. Fakturor o sånt. Ja databastxtbackup gjorde jag. Jag kom in flera gånger förut idag och kunde t.om skriva en faktura med sedan tappade jag det :-( // Lars
Nu funkar det igen , all of a sudden... Ser fint ut men öskar ju att det kändes lite mer stabilt.. eller är det användarproblem tror du haha
//Lars
Edwin
2017-02-02
Skrivet av:Lars Lundberg, fotografi15:15 2 Feb 2017
Nu funkar det igen , all of a sudden... Ser fint ut men öskar ju att det kändes lite mer stabilt.. eller är det användarproblem tror du haha //Lars
Nja, jag tror inte det är användarproblem i det här fallet! ;)

I Standard Ekonomi kan man inte skapa fler än ett företag. Det kunde man dock som bekant i FirstOffice och självklart ska ni som hade flera företag tidigare ha det nu också i nya programmet vilket är varför ni kan importera fler än ett. Det kan dock uppstå lite strul när man byter mellan de olika företagen och jag vet att det är en grej som utvecklarna jobbar med för att fixa till. När du bytt företag, har du gjort det genom att trycka på företagsikonen i huvudmenyn? I så fall kan det vara det som ligger bakom problemet.

Om du istället loggar ut ur programmet och när du kommer till inloggningsfönstret igen trycker på avbryt kommer du att få upp en lista på dina företag. Välj då det du vill logga in i så kommer du att hamna i det. Det är en något omständig workaround men just nu är det nog den bästa lösningen innan utvecklarna har fixat till det på ett bättre sätt.

Mvh

Edwin
Lars Lundberg, fotografi
2017-02-02
Skall kolla detta Edwin. Just nu funkar det fantastiskt bra och jag kunde t.o.m göra en pdf-faktura.
Tack för all hjälp.
Trevlig kväll
/7 Lars
Lars Lundberg, fotografi
2017-02-16
Skrivet av:Lars Lundberg, fotografi15:59 2 Feb 2017
Skall kolla detta Edwin. Just nu funkar det fantastiskt bra och jag kunde t.o.m göra en pdf-faktura. Tack för all hjälp. Trevlig kväll /7 Lars
Hej Edwin!
Nu strular det igen. När jag försökte logga in så kom bara "user1" upp. Inget av mina företag kom upp. Oroande, eftersom jag skrivit en hel del fakturor nu
Mvh Lars
Edwin
2017-02-16
Skrivet av:Lars Lundberg, fotografi09:16 16 Feb 2017
Hej Edwin! Nu strular det igen. När jag försökte logga in så kom bara "user1" upp. Inget av mina företag kom upp. Oroande, eftersom jag skrivit en hel del fakturor nu Mvh Lars
Hallå!

Om du startar om programmet får du samma resultat då? Ombeds du logga in när du startar upp programmet eller har du automatisk inloggning? Om ja, ser du alla dina företag listade om du klickar på avbryt istället för att logga in?

Mvh

Edwin
Lars Lundberg, fotografi
2017-02-16
Skrivet av:Edwin09:28 16 Feb 2017
Hallå! Om du startar om programmet får du samma resultat då? Ombeds du logga in när du startar upp programmet eller har du automatisk inloggning? Om ja, ser du alla dina företag listade om du klickar på avbryt istället för att logga in? Mvh Edw
Samma resultat när jag startar om, ja. Har automatisk inloggning, ja. Ser inga företag i listan , bara user1
Edwin
2017-02-16
Skrivet av:Lars Lundberg, fotografi09:31 16 Feb 2017
Samma resultat när jag startar om, ja. Har automatisk inloggning, ja. Ser inga företag i listan , bara user1
Kan du kolla vilket kundnummer du har genom att gå in i marknadsplatsen och sen klicka på kunduppgifter?

Mvh

Edwin
Lars Lundberg, fotografi
2017-02-16
Skrivet av:Edwin10:48 16 Feb 2017
Kan du kolla vilket kundnummer du har genom att gå in i marknadsplatsen och sen klicka på kunduppgifter? Mvh Edwin
Kundnr på user 1 är 1112964, alltså inte 1110429  som är mitt sedan förut
Lars Lundberg, fotografi
2017-02-16
Skrivet av:Lars Lundberg, fotografi12:16 16 Feb 2017
Kundnr på user 1 är 1112964, alltså inte 1110429  som är mitt sedan förut
Finns inga kunduppgifter alls på det nya..
Edwin
2017-02-16
Skrivet av:Lars Lundberg, fotografi12:34 16 Feb 2017
Finns inga kunduppgifter alls på det nya..
Det låter märkligt. Det bästa är om du kan installera en ny version av Standard Ekonomi och ansluta till ditt företag med den för att se om det fungerar.

För att göra det kan du följa nedanstående steg:

1. Ladda ned Standard Ekonomi från www.standard-accounts.com
2. Skapa en mapp på skrivbordet och döp den till Standard Ekonomi
3. Starta installationen av programmet
4. När installationen ber dig dra in programikonen i applikationsmappen gör du det inte. Istället drar du in ikonen i den nya mappen du skapade på skrivbordet så att programmet installeras där.
5. Starta programmet
7. Klicka på Ange företagsinf. i huvudmenyn och välj Anslut företag
8. Sök efter ditt kundnummer (1110429) och välj det och anslut

Det kommer att stå att ditt företag heter Company 1 men pröva ändå att ansluta till det eftersom det är så det benämns i molnet. När du gjort det kommer du att bli ombedd att logga in med ditt Standard ID. Gör det och se om allt fungerar.

Mvh

Edwin
Lars Lundberg, fotografi
2017-02-16
Skrivet av:Edwin13:48 16 Feb 2017
Det låter märkligt. Det bästa är om du kan installera en ny version av Standard Ekonomi och ansluta till ditt företag med den för att se om det fungerar. För att göra det kan du följa nedanstående steg: 1. Ladda ned Standard Ekonomi från www
Client och server inte kompatibla...upate server or contact sysyemadmin???
När jag går in på update my standard page ser jag 3 st Lars Lundberg, fotografi där???
Lars Lundberg, fotografi
2017-02-16
Skrivet av:Lars Lundberg, fotografi14:40 16 Feb 2017
Client och server inte kompatibla...upate server or contact sysyemadmin??? När jag går in på update my standard page ser jag 3 st Lars Lundberg, fotografi där???
Client och server inte kompatibla...upate server or contact sysyemadmin???
När jag går in på update my standard page ser jag 3 st Lars Lundberg, fotografi där???
Lars Lundberg, fotografi
2017-02-16
Gjorde om installation av programmet och det värkar funka!!
Edwin
2017-02-16
Skrivet av:Lars Lundberg, fotografi15:03 16 Feb 2017
Gjorde om installation av programmet och det värkar funka!!
Vad bra. Vi uppdaterade din server härifrån. Det du kan göra nu är att logga in på MyStandard och se vilket av dina tre företag det är som har en server som är igång. Servern är alltid igång om du har programmet igång samtidigt. På så sätt vet du vilket av dina server det är du faktiskt använder.

Mvh

Edwin
Lars Lundberg, fotografi
2017-02-16
Skrivet av:Edwin15:07 16 Feb 2017
Vad bra. Vi uppdaterade din server härifrån. Det du kan göra nu är att logga in på MyStandard och se vilket av dina tre företag det är som har en server som är igång. Servern är alltid igång om du har programmet igång samtidigt. På så sätt
Nu fick jag dock problem med lösenordet igen. Fel namn eller lösenord trots att jag vet att det är rätt
Edwin
2017-02-16
Skrivet av:Lars Lundberg, fotografi15:14 16 Feb 2017
Nu fick jag dock problem med lösenordet igen. Fel namn eller lösenord trots att jag vet att det är rätt
Och USER1 fungerar inte heller?

Mvh

Edwin
Lars Lundberg, fotografi
2017-02-16
Skrivet av:Lars Lundberg, fotografi15:14 16 Feb 2017
Okej så det skall vara 3 företag på my standard? Är Hansa-id något speciellt lösen eller är det mitt??
Edwin
2017-02-16
Skrivet av:Lars Lundberg, fotografi15:18 16 Feb 2017
Okej så det skall vara 3 företag på my standard? Är Hansa-id något speciellt lösen eller är det mitt??
HansaWorld ID ska vara samma som Standard ID, dvs den epostadress du använder för att logga in på MyStandard och forumet t.ex.

Att du har tre företag beror på att du har gjort flera stycken installationer och använt samma Standard ID på samtliga. Det är därför bra om du kan identifiera vilken installation och server det faktiskt är du använder så att du vet det om du t.ex. behöver starta om din server eller uppdatera den.

Lars Lundberg, fotografi
2017-02-16
Skrivet av:Lars Lundberg, fotografi15:18 16 Feb 2017
Jag har haft problem med lösenorden förut ju, men sedan behövdes de inte och nu behövs de igen och jag får ideligen felmeddelande att det är fel trots att jag oxå skapat nytt.
Lars Lundberg, fotografi
2017-02-16
Skrivet av:Lars Lundberg, fotografi15:24 16 Feb 2017
Jag har haft problem med lösenorden förut ju, men sedan behövdes de inte och nu behövs de igen och jag får ideligen felmeddelande att det är fel trots att jag oxå skapat nytt.
Företagen finns ju i menyn, 3 st. Behöver bara få hjälp med att komma in nu.
Lars Lundberg, fotografi
2017-02-16
Jag använder den som lösen. Men då borde jag ju ta bort de andra 2? Men måste ju veta vilka jag skall ta bort?
Edwin
2017-02-16
Skrivet av:Lars Lundberg, fotografi15:28 16 Feb 2017
Företagen finns ju i menyn, 3 st. Behöver bara få hjälp med att komma in nu.
Jaha, jag trodde du pratade om företagen på MyStandard.

Pröva först med USER1. Fungerar inte det pröva att logga in med den användare du har använt i systemet tidigare. Vanligtvis har man en förkortning typ LL för Lars Lundberg eller liknande och sen det lösenord man valt.

Lars Lundberg, fotografi
2017-02-16
Skrivet av:Edwin15:43 16 Feb 2017
Jaha, jag trodde du pratade om företagen på MyStandard. Pröva först med USER1. Fungerar inte det pröva att logga in med den användare du har använt i systemet tidigare. Vanligtvis har man en förkortning typ LL för Lars Lundberg eller liknande o
Jo jag talade om dem med.
Lars Lundberg, fotografi
2017-02-16
Skrivet av:Lars Lundberg, fotografi15:47 16 Feb 2017
Jo jag talade om dem med.
USER1 funkar på det första företaget bara. Och där finns inget, Det äör bara de andra 2 jag använder. När jag kollar på My standard så är in get av de 3 "running" trots att jag lyckats öppna det första..??
Lars Lundberg, fotografi
2017-02-16
Skrivet av:Lars Lundberg, fotografi16:00 16 Feb 2017
USER1 funkar på det första företaget bara. Och där finns inget, Det äör bara de andra 2 jag använder. När jag kollar på My standard så är in get av de 3 "running" trots att jag lyckats öppna det första..??
Inga andra inloggningsnamn verkar funka
Edwin
2017-02-16
Skrivet av:Lars Lundberg, fotografi16:00 16 Feb 2017
Okej då kan du testa att ansluta till alla servrar du har på MyStandard för att se om någon av dem är den aktuella som du kan logga in i.

Skapa tre mappar på skrivbordet, en för vardera server. Gå sen in på MyStandard och välj den översta servern. Tryck på Start på den och när den är igång klickar du på Connect och laddar ned en klient som är anpassad till just den servern. Installera den i en av mapparna och försök sen logga in. Fungerar det inte gör du samma sak för server nummer 2 och eventuellt 3.

Det låter kanske bökigt men vi måste testa för att kunna hitta vilken av dina registreringar som du faktiskt använder.

Lars Lundberg, fotografi
2017-02-17
Skrivet av:Edwin16:09 16 Feb 2017
Okej då kan du testa att ansluta till alla servrar du har på MyStandard för att se om någon av dem är den aktuella som du kan logga in i. Skapa tre mappar på skrivbordet, en för vardera server. Gå sen in på MyStandard och välj den översta ser
Hej Edwin! Nu funkar det perfekt. Skall vi ta bort 2 st registreringar i my standard nu då?
Lars Lundberg, fotografi
2017-02-17
Skrivet av:Lars Lundberg, fotografi08:03 17 Feb 2017
Hej Edwin! Nu funkar det perfekt. Skall vi ta bort 2 st registreringar i my standard nu då?
Kollade på My Standard nu och ingen av de 3 är "running" ??
Lars Lundberg, fotografi
2017-02-17
Skrivet av:Lars Lundberg, fotografi08:05 17 Feb 2017
Kollade på My Standard nu och ingen av de 3 är "running" ??
Trots att jag har ett företag uppe i Standard accounts alltså
Lars Lundberg, fotografi
2017-02-17
Kan du se vilken server jag använder nu när Standard accounts är aktivt?
Edwin
2017-02-17
Skrivet av:Lars Lundberg, fotografi08:12 17 Feb 2017
Kan du se vilken server jag använder nu när Standard accounts är aktivt?
Du har alltså anslutit via MyStandard genom stegen jag beskrev tidigare? Testa att uppdatera sidan i så fall när programmet är igång och se om det lyser grönt då.

Mvh

Edwin
Lars Lundberg, fotografi
2017-02-17
Skrivet av:Edwin08:37 17 Feb 2017
Du har alltså anslutit via MyStandard genom stegen jag beskrev tidigare? Testa att uppdatera sidan i så fall när programmet är igång och se om det lyser grönt då. Mvh Edwin
Nej jag anslöt genom att trycka på ikonen bara
Lars Lundberg, fotografi
2017-02-17
Spelar det någon roll att det ligger 3 på Mystandard? Nu funkar det ju...Tycker det verkar rätt meckigt att göra som du sa. Ladda ned en klient skrev du. Är det ett Stanard accoount programmet du menar?
Ladda ned ytterligare 3???
Edwin
2017-02-17
Skrivet av:Lars Lundberg, fotografi11:31 17 Feb 2017
Spelar det någon roll att det ligger 3 på Mystandard? Nu funkar det ju...Tycker det verkar rätt meckigt att göra som du sa. Ladda ned en klient skrev du. Är det ett Stanard accoount programmet du menar? Ladda ned ytterligare 3???
Ja, med klient menade jag programmet.

Om det fungerar som det ska nu behöver du inte ladda ned ett nytt program. Om ingen server lyser grön på MyStandard betyder det att du är uppkopplad mot en annan server. Jag ska försöka identifiera vilken det är.

Mvh

Edwin
Lars Lundberg, fotografi
2017-02-17
Skrivet av:Edwin12:51 17 Feb 2017
Ja, med klient menade jag programmet. Om det fungerar som det ska nu behöver du inte ladda ned ett nytt program. Om ingen server lyser grön på MyStandard betyder det att du är uppkopplad mot en annan server. Jag ska försöka identifiera vilken det
Ja det kan t.o.m jag förstå haha. Okej
skall jag ha programmet igång då?
Lämna en kommentar
You can subscribe to notifications for this post by selecting the 'star' icon on the top right corner of the post.
Tillbaka till listan
Senaste inläggen
William Zethraeus
Hej Jan! Tack för ditt meddelande. Du behöver gå till Marknadsplats och prenumerera på funktionen...
13:31 7 Mar 2025
William Zethraeus
Did it work?...
10:28 26 Feb 2025

Vi bevakar forumet under ordinarie kontorstid och vårt mål är att besvara alla frågor inom 24 timmar.

You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.